Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2242 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 18/5

God Morgon alla fina vänner!

I ett gråmulet Oshult sitter druiden nu med sitt morgonkaffe…nästan utsövd…bara nästan…men pigg och ivrigt spanande efter sprickor i molntäcket, de finns men de är få och små…vi behöver höja utetempen några grader med Fader Sols hjälp…mina shorts saknar mig!

May your day be Blessed!

BD

PS…en extra kram till nydotra!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BranDuir
0

Nu kom solen!!!

Fereshte
0

God Morgon! =)

Vad härligt! Här är det grått & trist =(  …..Skicka hit en solstråle=)

Kraaamar om! BlessedBe! *F*
Saknar dig!

Blodeuwedd
0

Godmorgon BD.. Och daughter of Waara..
Jag saknar Mina shorts.. de har sprungit och gömt sej.. Det är blåsigt, grått och kallt här..inge snö dock.. Det blir nog en innedag idag oxå..

En härlig dag önskar jag alla er.

// BW

[trumman]
0

Dagens glädjeämne är gårdagens minnen!!

Jag var hos min vän Umerkajeff fre-lör (känd från keramik i fokus) och fick vara med att rigga en SVARTBRÄNNING från start!!

Oj, spännande! Tyvärr måste jag jobba ett 12 timmars-pass idag så jag kunde inte vara med då han tog upp keramiken för att se hur det blev :( :( :( så det är dagens sorgeämne…

Jag gjorde två små figurer, Frej & Freja, på fredagen och la med. Jag hoppas de klarat sig!

Mvh, T

[trumman]
0

Oh oh! Sen gjorde jag en egen UDU också!! :) Den hoppas jag också ska bränna bra - i vanlig ugn - och att dess klang kommer bli mycket bättre än dess utseende ;)

Jag är ju novis på detta med keramik, men jag vill lära mer och kommer nog ta kurs med Umerkajeff då jag kan. Dreja UDU's ska bli min grej :D Så vill du beställa din egen UDU är det bara att höra av dig redan nu :)

_RS_
0

Kaffe är min glädje just nu… I tillägg till att våra grödor klarat sig bra efter gårdagens snöstorm… men snö är som bekant bättre än kyla.

Daremot fick sig ekblommen en redig törn igår och de flesta bladen är lite svedda. Hoppas de hämtar sig snart och att Sol tittar fram igen.

//God morgon/förmiddag

Anco
0

Här är det soligt men ingen direkt värme.Mina shorts har också tagit semester,verkar det som.
Dagens glädje just nu är att jag har fått sova ut rejält efter gårdagens låååånga dag…. och att kaffet nu är färdigt så att jag kan få en kopp nybryggt…

En underbar dag tillönskas er alla
Kram… och en extra liten kram till doter av Waara….
BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

isnornin
0

SOLEN är här!!

MVH Isnornin

deerheart
0

Soligt men svalt och mycket blåsigt i söder. Dagens glädjeämne: Lilleman kommer till mig! :) Kunde sova länge i morse (första gången på 2 v). Börjar dagen med att läsa och skriva på Häxor i fokus. Blir en bra dag det här!

Blessings

Deerheart

Hias
0

Ja här är e grått och trist ute men men desstomera gjort inne / fixar med lite ting som skall ut och hammna hos andra systrami som behöver dessa ting ,även så pysslar jag med lite förberedelse dels för Lillymays Dop i augustimånene som jag skall hålla i,lite andra förberedelser inför veckan som jag vet kommer bli glädje i sig skall ju ha möten me andra systrami här på Fokus . Har fått lite ordning på tösernas rum och de är en glädje i sig /BB Hias

Jodrena
0

Jag fick sova ett par timmar igen :D underbart. Hann till och med drömma en märklig dröm där jag spelade hjälte i ett hus med sjuka barn då en beväpnad man hotade stället. Riktig actionrulle. Tyvärr sprängdes nog huset och några omkom och vad jag egentligen åstadkom i min hjälteroll vet jag inte. Annat än att jag smög mig förbi pistolmannen om och om igen och tittade på när ett av barnen spelade ett tv-spel som skulle lösa hela hotbilden av någon anledning :P

Jodrena
0

åh åh, jag glömde ju ett stort glädjeämne! Eftersom både mejram och meliss inte riktigt ville gro satte jag nya frön för några dagar sedan, och idag ser jag att där finns små små plantor på väg i båda krukorna, bara en mm höga eller så, men de är på väg :D

Waara
0

Godförmiddag! urr väder här..inte en solstråle så långt ögat når,men det gör inget,vi skall åka till morbröderna våra o få en efterlängtad fika med dom! Det är sol!

#0 ..ädj…/ #2 go gumma!/#3 kramar!/#4 Frej & freja favoriter,hoppas dom blev fina/#6 hoppas de klarar sig!/#7 kramar!/#8 skicka hit..:-)#9 rätt inställning,klart det blir :-)/#10 längtar,älskar!#12 vad härligt!..nu är vi på väg till plantskolan… :-)

*God dag alles! BB//W*

Eleri-Twinkle
0

Lugn, rofylld söndag*ler* Myser fortfarande på vänskapsvågorna efter Skruttans besök i går*Krama* och nästa helg kommer hon tillsammans med sin älskade Spiriteye*Jippi* Vad kul vi ska ha*KRAMA OOOM*

Waara
0

..Vill tacka er för erat varma välkomnande av Fereshte..älskade dotrami…trots hennes ringa ålder är hon en mycket klok liten gumma i en mycket ung kropp,..men själen hennes är gammal o vis..kunde inte stoppa hennes iver till att ansluta sej till forum..dock är hon väl medveten om vilka trådar hon behärskar..såå..jag valde att inte henne neka..

BB//W

Wargmane
0

Glädje ja…jag har varit lite off ett tag….

Ett mirakel hände och ett djupt hål i mitt hjärta fylldes…efter 25 År !!!!

Ja man bara hummar runt,,,*ler*

Kramixar på er alla!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Lorelai
0

Brödet svalnar på bänken.. det i sig är glädjeämne så det räcker. *mums*
Idag skall vi städa iordning på vardagsrummet.. Altare dyker upp och får bredda sin plats.. Jag gjorde en symbolmobil igår som skall dekoreras idag.. den ser så naken och tråkig ut nu. 

#15 Det gjorde du klokt i.. :)

isnornin
0

Pratade just med min far, han ska måla ett keltiskt kors till mig:)

MVH Isnornin

_RS_
0

IDAG… skall det bli glasstårta… nu kom vi oss äntligen iväg för att köpa en :D

Coturnix
0

Vi fick sockerkaka!!!;)

isnornin
0

smörgåstårterester…;) här

MVH Isnornin

Waara
0

#17 Bakar o bakar..du e duktig du… :-)

Jodrena
0

här är ugnen i full gång :D massa små kakor (Lorelai, nu har du gett kakmonstret näring *hihi*) och dessutom en paj med tomat/basilikadeg och spenat och tofu som fyllning, med citronens ljuuvliga doft och smak som präglar alltihopa!

Hias
0

ja här på kvällerkvisten så har vi firat min sons namsdag han har Erik i mellan namn och sedan fick jag ett Sms från min kärlek i Göteborg som anländer till Stockholm Onsdag och stannar till Fredag och de värmde /BB Hias

BranDuir
0

#24  å fanken heter han Söndag?  ***fniss***

Hias
0

#25 Fniss hur kunde du veta det  hehehe

BranDuir
0

Han kunde ej mera förnimma
sig själv såsom jag och förnuft,
han blev till en irrblossdimma,
han kände en ljuvhet att simma
i månljus vid midnattstimma
som fukt och som skimmer och luft.

"I träd vill jag susa,
i gräs vill jag gro,
i fors vill jag brusa,
i hög vill jag bo,
i lunden sväva
kring ättehögen
invid älven där näckbladen vila.

Gustaf Fröding

Hias
0

Du är för go kära broder va vackert Varmaste kramar Din systrami

BranDuir
0

en te…*S*

Nedanförmänskliga visor

Varje levande väsen säger,
om och endast från fjärran likt människotal,
vad det är, vad det vill, vad det äger,
så av verksamhetsart som av lycka och kval,
och de ting, som ej leva, de sjunga klart,
om ock icke med strupe och tunga,
även de om sin särskild art.

G Fröding

Brokenfether
0

Kvällens alla….Glad idag är en gladig dag….den bara ÄR..Skrattande

Fin kväll önskar jag er alla….BB/B

Blodeuwedd
0

#30 Å den bara ÄR??? Låter som om du mår toppen topp.. :)

Brokenfether
0

#31 Ja,den bara ÄR…*L Finns ju naturligtvis en orsak…*S och det ÄR………..så nu vet du det….*GS

Blodeuwedd
0

#32 Jag tror du ÄR KÄR! *hehe*

Brokenfether
0

#33 Ha ha ha…..du e go du….*S Kram

Blodeuwedd
0

#34 Det lyser om dej.. i neon!! *s* Kram tillbaka..

Brokenfether
0

#35 Neon?…ajdå…då har det blivit nåt galet…jag bad mina guider om vitt,kärleksfullt ljus i min aura…Fot i munnnen..*S Kramar

Blodeuwedd
0

#36 På vilket språk då?? Du måste haft fel på nån bokstav eller i betoningen av ett ord.. Kansek de bara skojar med dej.. ;)

Brokenfether
0

#37 HAHAHA…du är rolig du BW…Broken gillar…Flört KRAM

Blodeuwedd
0

#38 *s* Livet ÄR roligt.. *s* gillar oxå. Kramar tebax

sanaya
0

Vet, det är ju fullmåne snart så jag har köpt sötmandel och håller på att ska till med att baka månkakor!:) Uppskattat här hemma, måste jag säga av dem alla.

Solen har spruckit upp lite så här på kvällskvisten. Barnen sover, och det har liksom infunnit sig ett litet lugn här hemma:) BleesedBe/Sanaya

Waara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagen har varit givande…morbröderna strålande,värmde mer än solens alla strålar,så..det var ok med en kulen dag…det är kallt i huset..barnen fryser..filtar o täcken..Fereshte hälsar godnatt under alla filtar o kuddar..må natten giva er god sömn o vackra drömmar.

BB//W  B…ädj! saknar o längtar..

BranDuir
0

#41….elda en brasa till i kaminen….värm opp huset….det är inte bra att frysa…..Nattikram till er alla! ÄD

_RS_
0

Godnatt broder BD.

Annars är dagens glädjeämnen min hustrus bak… Hennes sirapsbröd var helt otroligt. Det börjar så smått komma i sin ordning hemma här _igen_ och jag har goda förhoppningar om morgondagen.

Hoppas att alla som snart tar sig till sängs, får en formidabel och rofylld natt, övriga ser jag klart fram emot att samtala med under natten :D

//

Lorelai
0

#43 Ja vissa får vara uppe och leka med de stora barnen när jag är hänvisad till barnasäng. tsss.
nudlar.. jag är hungrig.. Gillar inte när barnen inte sover som dem skall. Så mycket försvinner då.
Vi här säger upp föräldrarskapet om kvällarna. ;P näe.. ikke då.

Ja.. kan ni tänka er.. vi ha idag ätit upp 2stk limpor med sirapsbröd.. 50/50 rågmjöl.. det var gott det brödet. :P
*hehe* Jodrena.. visst är det farligt med enkla kakor. :P  Vem behöver köpa egentligen.

Jag bjuder in till Natten här, han snart är sitt varv beredd. Solen broder våres du ligger allredan i din bädd.. syster kväll är hon som lyser min väg.. vägen till Natt med månen han bär..

Vekka
0

#43 hi hi…jag läste…dagens glädjeämne min hustrus bak.. o fick tramsiga tankar innan jag läste vidare #fniss#  förlåt, bara övertrött o fnittrig! men roligt var det!

kramar

Lorelai
0

#45 Ja det är klart att du fick. *fniss* Han lämnar ingenting åt slumpen den där inte. Du skall höra vad han kan skrika ut på ICA när han undrar om vi skall köpa lite multivitamin. *rodnar*

Bebin han bara hyler här.. han har inte kunnat sova på hela kvällen. Men nu är han ständigt ledsen.. så nu tror jag att jag måste ta honom till bädds.