Dagens Glädjeämnen Syttende Mai
God morgon alla kära vänner!
Oshultshimlen ter sig växlande denna sena morgon….ömsom sol ömsom mulet…lite vind…lite svalare, men men försommaren är här Moder jord sjuder av liv…kärlekens frukter frodas i varje buske och snår…
Även om jag idag önskar jag vore närmare min älskade så gläds jag åt att naturen vaknat och får finna mig tillpass i dagen här hemma!
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Snö och blask! Men jag har iallafall hälsan…

Kram på er!!

Ja, det är i sanning en glad dag idag i vårt kära grannland. Vi brukar ju vara där och hälsa på min son och se när han går tåget, men iår fanns det inte skuggan av en chans att se vare sig russen eller tåget.
Däremot skall jag sitta här och glädjas med honom denna 17'e maj, Norges grundlagsdag (egentligen inte nationaldag… det är bara alla andra än Norge som tror det :D… ja, vissa Norrmän också då…)
Men först kaffe, goda vänner… först kaffe…
![]()
Gla syttende mai, Volamor min!
//

God morron allesammans!
Fader sol försöker kämpa sig igenom molntäcket.. ser ut som han snart ska lyckas.. då blir det kaffe och cigg på trappan.
En av mina katter fyller 16 år idag…
På själva grannlandets nationaldag..:))
Önskar alla en skön och givande dag!!
_
Brightest of Blessings
_

Min livskamrat Lawrie ska springa Göteborgsvarvet så jag får väl va kranskulla då? Nån som har några lagerblad över? 
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Idag gläds jag åt att jag är jag. Konstigt att jag livar upp mig på lördagar? Nej, det är dagen då jag får vara mig själv, jag behöver inte anpassa mig efter samhällets regler om när man ska göra vad. Ett helt dygn till att få vara jag. :D
Hadina, gratta kissen från mig! En respektabel ålder för en katt minsann! :D

God fm!
Min dotter vaknade glad son en sol, sov gott i sitt "nya" rum!
Jag har gjort klart mitt par tovade pulsvärmare!!! å så skönt de värmer!!
Lyssnar på Enya, har tänt doftljus, nu ska jag se vad korten har att berätta i dag!
2 stora smörgåstårtor väntar i kylen, if någon dimper in hit i dag, alltid redo!!
Ha en bra dag!
BB
MVH Isnornin
God förmiddag, här börjar solen komma tillbaka så smått, fast nu med blåsten som sällskap…lite kyligt.
BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#6 mmm….synd att det är så långt …*S*….är det månne födelsedag på gång?

#6.. Jag vill komma.. Tycker om smörgåstårta!!
Haha.. jag han redigera *S*
#6 Födelsedagstårta…. ??? :)) Lite långt att åka annars hade jag kommit *s*
Med en bukett blommor..

Hjartaliga tillukku við buradegnum Vónandi fáa vit mong góð ár frammyvir. Tit leingi livi. Tit fáa eitt 3 faldi hurra frá mær.
Färöiska …men hoppas det känns lite hemlikt…*S*

Här är de grått och trist tyvärr men mitt bröd jag bakat på morgonen vart dock underbart sedan så får man glädja sig åt vårt grannlands stora dag Grattis Norge !!!/BB Hias
Jag är hemma och är ledig idag… Från jobbet åtminstone. Såååå skönt… Jag bara njuter.
Jag har gjort en låååång lista med saker jag behöver åtgärda idag och jag betar sakta av den. Diska, elda, tvätta, elda, städa toaletten, elda, bädda rent, elda, städa sovrummet, elda, baka en kaka, elda… osv.. *s* får se hur långt jag orkar.. ha en bra dag nu alla.. Kram

Gla 17 mai.. Denne dag er en hjertens dag.
Denne dag vandrer alle nordmenn på rad.
Flagg på topp!
Mmmm smörgåstårta.. Måste ha rådsmöte med maken om detta.. :P
Jag är ganska på glatt humör. köket ser på sin tredje dag fortfarande fint ut.. Barnens rum med.. Badrummet håller standard.
Det är bara vardagsrum, tvätten som skall sorteras klart och vårt sovrum plus hall som ser för 17 ut.
Men.. vi tar oss dit.. :P Det är snart dags att baka bröd. Ni förstår dem tycker om det bröd jag bakar så det går liksom åt.
Volamor mi amor, vi är med dig lite extra idag på denna ditt lands högtidsdag. Flagg skall hissas till topp här för er.
Efter en vaken natt…. (vaknade 02.15) så har jag faktiskt fått en hel del gjort. Tvätten är tvättad och upphängd, ihopvikt. Har stått och lavat ved i över 1 timmes tid. Så nu känner jag mig riktigt nöjd med mig själv och dagen.
Kram till er alla och ha en underbar dag!! BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Utanför, regn och blåst men såå grönt och frodigt. Inomhus, jag med en stor tekopp och nybakade scones med blåbärssylt. Jag känner mig uppfylld av någonting. Idag ska jag plugga men även ägna mig åt mit eget skrivande. Jag har fått ett brev från en författarförening här som är intresserade att få ta del av vad jag skriver, det är smickrande!

Men va glädjande #16 systrami Astrina hoppas de tar sig an dig lovar att sända goda tankar kring de BlessedBe Hias
Sådär ja..tagit mej en ego tripp i ett urrigt väder..tillåtit mej att fria mina tankar..förvånas över sinnestämnigar som gör lika snabba omslag som vädret..efter regn kommer solsken…
*Önskar er alla en skön lördag*
BB//W

Þakka þér fyrir! BD, Skal skila því til maka míns;)
Jo det är min make som har fylltår, min syster med fam skulle flyga ner för backen på lite fika, men fått magsjuka, då får de allt bra stanna hemma vet`ja!!
MVH Isnornin

"Svärmor" har varit här och hjälpt oss fylla upp kylskåpet. Det är glädjeämnen i fattiga tider. *S*
Och snart blir det fest. Så jag är glad. Just nu så mätt att jag inte orkar röra mig dock.
#20 Ska du festa så har du igen det imorn haha! Att vara mätt nu alltså 

#21 haha jo det är väl så. :D

God eftermiddag kära vänner.
Idag blir de en lugn och skön dg för min del. Bara göra sånt som faller mig in.
Ett stort grattis till Norge idag på deras dag.
I dag har jag haft min själasyster Skruttan och hennes son på besök heeeela dagen. UNDERBART att träffas och fläta vänskapsbandet starkare och starkare:-)Förtroliga samtal, öppna sinnen, energier och känslor, tankar och samtycke*ler*
Du Skruttan och Spiriteye, ni är fantastiska, TACK för er!!!!

Hej alla goa!!
Här kommer varma hälsningar från en nykommling….
BlessedBe! *F*
Vaknade hos en kompis och värmen fungerade inte så vi kröp ihop under det enda täcket fullt påklädda o huttrade tillsammans. .mysigt..
Sen blev d långfrukost me expresso, morotsbröd, egenpressad juice, grapefrukt o massor av pålägg.. hur gosigt som helst.
Sen va d jobb. hua.
O sen på hemvägen va d ruggigt väder o jag fantiserade lite smått att jag var ute o tågluffade även om jag bara skulle hem från uppsala till märsta… D va bra mycke roligare att fantisera att min väska var full med mina dyrbaraste o nödvändigaste ägodelar än smutstvätt. *fniss*

Men de va underbart Hadina systrami jag hade ett kort på min dotter då hon precis börjat på pottan ca 1år gamal och har en stekspade i ena näven och nappa i andra jätte skrattet så hennes första gryn lyste upp och ett hockyspel i framför …
Har haft en mysig dag med lillsonen. Skogspromenad tillsammans..*L Trötthet har oxå drabbat mig som många andra här på forumet,men mitt kvällsglädjeämne har roat mig med jämna mellanrum under dagen och nu ikväll så det har piggat upp..*L
Nu ska denna trötta fjäder lägga kinden mot kudden och sova skönt…..blir dock lite ryggkli på lillsonen först så somnar han gott….känner att drömmarna kommer att innehålla mera glädjeämne denna natt..*L
Sov gott alla fina med ljust sinne och vackra tankar…BB/B
#29 Sov gott du trötta fjäder.

oj har klockan hunnit bli gonatt..? hur gick det till?
Godnatt o sovgott gott mina vänner..BB//W

Kudden kallar! Sov gott alla! på återseende.
kramar
Sov gott ni alla trötta.. jag är full av energi. :) Kanske det går över om en stund så jag kan somna.

Energi är man alltid full av :D
*skrattar* Jo det har du i o för sig rätt i, men jag menar bara att just nu känns det extra fullt.. När det är så nära fullmåne brukar jag sova uruselt men den här gången har jag inte märkt av det alls.. sover gott och drömmer mycket.
Sista innan natten…samtalet med BW gav mej ro för natten,kramar gohäxan,…må alla ha en god natt o rofyllda drömmar.. bless.