Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2074 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 16/5

God Morgon kära vänner!

har haft en jobbig natt med onda drömmar….men det blir bättre..

Fader Sol omhuldar oss med sitt leende idag och luften är kryddad med tusende dofter…underbart!

May your day be Blessed

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

God morgon!

Barnen kommer hem från Mallorca i dag!!!:)

Här snöar det…. men det gör inget, skickar snön till Bjornen han vill ju ha den…

Min dotters rum är klart!

Izabella äter, dricker o gör sina behov, lättnad!

Ska göra smörgåstårta i dag, den ska götta sig tills imorgon;) Har tagit ut muffins ur frysen (Bapphos goda recept!) Ska göra philadelphiakladd på;) imorgon;))) mums filibabba;))

Jag ska hitta någon bra musik med lite go i! Så jag vaknar!!

Jag får ny läxa idag!

Är snart klar med ponchon (ingen susning hur det stavas;) det är bra att virka när man blir röksugen på våren;))

Ha en bra dag allesammans!!

BB

MVH Isnornin

chik
0

Önskar dig en bra dag.B,B

Skälv skall jag ta en längre tidtur, för i dag är det molningt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

BiGavia
0

God morgon. Solen skiner idag efter en kall natt. Min syster fyller jämt idag, så vi ska äta mycke kalorier idag..  Må alla mina vänners dag bli god och givande.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Hias
0

Ja här finns dock ingen sol utan kyla och regn men desom är glädjande i det är att min dotter må mycket bättre idag en på länge.Har oxå haft en natt me illa drömmar broder#0 och har ju varit lite på sparlåga ett par dagar men vet att efter helgen så kommer jag stiga upp igen detta är ganska vanligt för mig när det stundar fullmåne jag blir ALLTID låg ca en vecka innan jag får ladda upp mig igen.Dock glad över att jag fick ihop min fönsterhylla som jag tänkt mig av ett par gammla ribbbottnar jag hade här hemma och de blev riktigt braså nu kan jag få ditt än mer växter i fönstret mitt och mina blommster och örter trivs och mår prima. BB Hias

Anco
0

God morgon alla vänner här skiner solen dock med lite moln som bakgrund. Konstiga moln idag som jag tidigare ine sett…. 5 raka streck, en fågelvinge, ett zickzackmönster…. allt i  lätta fina fjädermoln. Det var en syn att se nu på morgonkvisten. Min natt har varit fylld av konstiga drömmar med.

Så skönt syster Hias att din doter mår bättre….

Kram och BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Endroppeihavet
0

Det e regn.. kallt och jag ska jobba.. men d e ju fredag… jue! visst jag ska jobba hela helgen oxå men nu blir d fest.. lala..

Och på söndag blir det chakrameditering och resten av veckan blir d utrensning i kroppen. Inget socker, alkohol o tillsatser.. jag kommer må pyton men kroppen kommer nog tacka mig till slut.. i hope..

Har börjat knåpa på en lajvdräkt oxå.. hur kul som helst.. har funderat på att göra en ceremoni dräkt.. d vore kul.

Ha d bra allihopa.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Coturnix
0

Inga drömmar. Somnade tidigt och vaknade tidigt. Gick ut och gick, med kameran vid fem. Det regnade igår och under natten. Mystiska dimmor och pollen och dammrensad luft. Mycket vackert. En lång "tidtur" väcker fantasin…men det gör säkert en ridtur också..;) Snöfall tycks som avlägset just här och jag tänker på er som får vänta längre på våren. Samtidigt går det alldeles för fort här…det blir inte många timmars semester mellan hägg och syren…

Fin ny dag till er alla!

Iram
0

Vaknade, gick sömndrucken ner i köket för att försöka få på en balja kaffe, tittade ut genom fönstret och…!!!!….Det vräkte ner snö!!! Urk….

Men nu har det iallafall slutat så det kan nog ses som ett glädjeämne iallafall. :-)

Idag börjar jag jobba kl 16, och eftersom det inte ser ut att bli någon trädgårdsdag så ska jag o sonen baka något gott inför helgen istället. Sedan har jag två kaniner att kloklippa eftersom det är utställningsdags imorgon.

Hoppas nu mina stackars plantor inte far alltför illa ute i växthuset. Tempen ligger precis över nollan ute, men de är iallafall täckta med fiberväv. Brrrr…

fairytindra
0

Mtt glädjeämne idag är att jag har en ledig dag och kan hämta nya krafter inför långpassen i helgen. Idag ska vi träffa våran vigselförättare och se om han går med på vår hemmaknåpade vigselrítual. För övrigt ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. I eftermiddag kommer min son som bor hos sin pappa på veckorna och bara det är ett glädjeämne i sig kram tindra

BranDuir
0

#8 tänd en vanlig fotogenlampa och ställ ut i växthuset…en niolinjers (normalstor) ger 60 watts ljus och 600 Watt  värme…

Lorelai
0

God förmiddag mina sköna.
Kaffet stundar sin gyllene tid.. Vi steg nyligen upp. Drömlivet bär inget budskap för idag även om det arbetade livligt. Så även här var drömmarna inte bara roliga.
Dagen idag blir en bra dag.. om än en ganska tråkig dag. Jag behöver vara på mitt bästa pedagogiska idag för att barnen inte skall gå under.
Regnet som viskade igår gör oss fortfarande sällskap. :)

Vandra denna dagen i gädjens tecken..

sanaya
0

Godförmiddag, säger jag också;)

Igår var mig en märklig dag, men det ordnade till sig på slutet ändå. I dag ser jag dagen med tillförsikt, helgen väntar och det är dagens höjdpunkt. Det är snöblandad regn här fortfarande, men björkarna håller på att gröna till mer och mer. Små gula tussilagon sprider sina glädjeljus på gräsmattorna, fågelungarna kvittrar och lite kaffe på det här så, eller vad säger ni?;)

BleesedBe everyone of you!

Cristine
0

Om en vecka flyttar sonen med sin indian till eget så nu är det till att dela upp alla örter.Det blir väl billigare med rökelsen också för nu tänds det fler ggr om dagen till allt möjligt.Sen slipper jag stå och laga välling, rågmjölsgröt, havregrynsgröt och sånt som hon blivit tokig i och jag tror hon är den första utlänning jag känner som älskar pitepalt. Därför är jag glad idag.Jag älskar dem båda mycket men det ska bli skönt att få bo ensam mad dottern.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Glömde lägga till att jag önskar er alla en härlig dag utan bekymmer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

BranDuir
0

Ska ta stygnen idag halv ett…hurra….

Hias
0

#15 broder är me dig och må allt gå väl /nu försöker fader sol ta sig fram här i Handen …

BranDuir
0

# jag ber honom att komma till er i Handen oxå …han lyser på Småland och orkar sig opp till er!

Brokenfether
0

God förmiddag! Solen tittar ner mellan vita,tjocka moln. Dagen känns förväntansfull….bara en känsla som infunnit sig..*L

Ska ut i skogen och leta upp en "lian" till min stav och samtidigt fylla på med skogens harmoniska energi.

Vacker dag till alla…BB/B

Waara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddagens alles!

7403 steg..295,4 kcal senare..morgonpromenaden var välbehövlig..lite småregn o lysande gröna träd i hjärtchakrats klang..fyllde på till både mej o systrami Hias ;-)… tänk vad det verkar skilja på vädret i landet..ser att vissa av er har snö.. här är 9 gr. varm..nja..kallt men blommor med knopp o gröna blader..syrener börjar visa färg på baksidan..ljuvligt..

*Önskar eder alla en underbart vacker dag*    

*BB//W*

isnornin
0

Min dator har slurat räkna inläggen i trådarna, har era datorer semester?

MVH Isnornin

Waara
0

#20..Japp,,min dator har oxå semester… :-)

Coturnix
0

Nu är solen här !!! …så nu är det bara c:a 40 mil kvar…

isnornin
0

#21 Den är nog i solen o har det fint;)))

MVH Isnornin

Hias
0

Glädjetårar rinner just för min kind Fick en otroligt vacker gåva me posten idagen från en varm kvinna som jag fått upp ett band med (troligen känner både hon och jag att vi möts tidigare) Ett helt underbart halssmycke som hon gjort själv.Sedan kom även två andra underbara gåvor i min låda idagen ojjjjjj vilken värme som just föll i mig detta smycke kommer bäras me all heder och värme . BB Hias

Eiyra
0

Dagen glädjeämne är att jag fick sova ut ordentligt :)

sen drömde jag bara vanliga drömmar, också en orsak till att jag känner mig piggare.

Jag drömde att jag hade fem barn som hade massvis av rosa-lila tentakler i stället för hår. Vi bodde i ett litet stationshus som vi upptäckte hade en hemlig dörr. När vi öppnade dörren upptäckte vi att vårt lilla stationshus hade en stor hemlig herrgårdsbunker i sig med balsal, stor matsal, speciella utrymmen och vrår för tjänare och ett stall! I största salen stod det två bord överösta med olika artefakter och gamla smycken. Allt var mkt dammigt och jag sa till mina barn att de inte fick röra ngt ifall det fanns en förbannelse över dem eller var en fälla. Sedan blev vi hälsade välkomna av ett hologram av en grann nästan naken maorikrigare. Ett av mina barn lyckades programmera om hologrammet så att han skulle kunna följa med oss överallt, även utomhus. Men det tyckte inte de onda häxorna om, de som hade tillverkat hologrammmet och de kidnappade honom och mig och slängde in mig i ett mörkt litet rum och sa "3*4 är 12 ngn ska dö ngn ska dö ngn ska verkligen dö" Och sen blev världen attackerade av aliens och drömmen utvecklades till ännu en apocalyptisk tråkdröm.

Jodrena
0

*morr* hata när det inte går att publicera en text man tänkt på länge och skrivit med omsorg. Ctrl+A + Ctrl+C borde bli en vana varje gång före man klickar på "publicera kommentar"

#25 håret bestod inte av ormar då? För då hade det ju varit medusas barn = du hade varit medusa hihi. Spännande dröm! Och inte illa att kunna matte i sömnen :D

Jag fick idag bekräftat att jag ska få mina Fantastical, de har skickats iväg. Men jag vågar inte tro på det förrän jag har dem i mina händer.

Simuala
0

Stort grattis till Ijin som fyller år idag! Skrattande

Hias
0

Ja ett Grattis IJIN på din dag /BB Hias

_RS_
0

Ett förtroende.

Och naturligtvis ett grattis till Ijin, även från mig…

Lorelai
0

En gåva har skänkts.. :D
Brödet bakas i detta nuet.. Vitlöksbullar med morot gräddas nu.. Ett havrebröd med morot står på jäsning.. Ja.. Morötterna började bli dåliga. *S*
Grattis Ijin på din dag.. Även min makes morbror fyller idag. Jag önskar så även honom ett grattis.. men det viskar vi i hans öra.. kyrkofrälst som han är. :P

Hoppas det gick bra med stygnen broder BranDuir.

Brokenfether
0

Grattis Ijin…må din dag bli fylld av glädje..--,-´-@

BB/B

Jodrena
0

Grattis Ijn.

Undrar hur det gått för vår broder BranDuir. Självklart tror jag inte att det gått annat än bra egentligen. Men jag hoppas att han inte fick/får alltför ont nu bara och att allting läkt och ser ut som det ska.

isnornin
0

Grattis Ijin!!! Ha en bra kväll!!!

MVH Isnornin

Outrageous
0

Grattis Ijin!

Solen skiner, i morgon kommer vänner jag inte träffat på flera år och vi ska ha inflyttningsfest. :) Idag ska jag förbereda inför detta. Älskar att planera och fixa inför sånt.

Ijin
0

Tack så mycket allihopa!Skrattande

Astrina
0

Grattis, grattis!

Waara
0

Grattis Ijin!!  Hipp hipp Hurra!!

Anco
0

Grattis Ijin…. hurra hurra!!

Hadina
0

Tack för att NI finns i mitt liv!!

Grattis Ijin på födelsedagen!

_

Brightest of Blessings

_

Waara
0

#39 Dito! #18,hoppas du hittade en pasande lian…:-)#30..flitig du Lorelai..gott lät det oxå..! Glädje för kvällen…tjej mys i soffan..inte gjort någon som helst nytta idag…slö slapp o likgiltig,men..vaddå..bara vara..

*En god fredagkväll önskar jag till er alla*           

*BB//W*

Anco
0

#40 "inte gjort någon som helt nytta idag" Känner jag dig rätt efter promenaden som jag blev trött av att bara höra om… så har du nock flängt runt som en virvelvind halva dagen :)

Skönt att du nu kan bara vara.hihi.

Kram

Waara
0

#41 puss på dej med :-)..natti o sov så gott..kramar om!

#0 ilu..gwtf…

*BB//W*