Ni alla tycks ha
Kärlekar som är lika intresserade av det andliga som ni själva är .
Jag är ju uppvuxen med andlighet runt mig och tycker det är " normalt "
Att kunna " prata " med olika väsen och personer som gått bort mm .
Min sambo vill alltid hitta en " förklaring " på varför han hör fotsteg i hallen , eller ser skepnader mm . Han vill veta vad töserna gör när dem sitter i sitt rum och " pratar " med sig själva och när dem kommer ut och säger att TEX : Isabella vill inte leka den leken med mig eller Sata är inte nöjd eller när min stora tös sa att älvorna ville ha ett litet hus som dem kunde bo i :)
I går natt så var det någon som ville oss något och gick fram och åter i lght , min sambo sa då… det är bara lillatösen…
Men hon ropade och undrade vad vi pysslade med , det är ju natten ju .
Då blev han så där nervös och sa till mig , gumman du får nog be dina andliga " vänner " att komma i morgon , vi måste sova .
Hmm , han tar ju inte något negativt , men vill inte erkänna lixom .
Vad ska man göra för att få han att erkänna för sig själv att denna värld faktiskt finns runt omkring oss :)
// Mist

Är det inte så att det alltid måste komma ifrån en själv? Jag menar, man tror inte man vet

Har med funderat på det en del??
#1 & #2 Vad menar ni nu ?
Hmm , är tjock i skallen , förkylning och ont i halsen har flugit på mig i natt . Ge förklaring…till trötta mig ;)

Man kan tyvärr inte få någon att förstå genom förklaringar. Och det är det #1 menar också. Han måste komma på själv att det är som det är. Du kan tjata dig blå på honom för att få honom att tro på dig, men så länge han inte vill förstå att det finns andra förklaringar så hjälper det inte.
Det gäller alla skeptiker. Det är tyvärr bara att acceptera att de helt enkelt inte vill tro på det som är uppenbart. Tids nog så kommer de förstå också. Men det hjälper som sagt var inte att försöka 'tjata' =/
Hmm , jag vet ju att han " förstår " att det är något annat ju .
Men tjöt , nepp ni har rätt ;)
Min man acceptera mina "påhitt". Och inser att mina drömmar stämmer. Och mina örter ta han gärna..Varken mer eller mindre.
Vandra i Ljus å Skönhet

Menar du Mist att man har make/maka som är intresserade av andligt?
(är lite trött)
MVH Isnornin

det bottnar sig säkerligen i rädsla för det som är för honom ofattligt….då söker han genast en naturlig förklaring….."äsch det drog bara från fönstret" osv…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#6 ja min sambo litar på mina drömmar , läggningar ect med och äter min mat med mina / våra örter ;)
* som tur är ;) *
#7 , jepp det är dem vi lever i hop med som jag menar :)
#8 * skrattar * ja det är så han gör ;)
Hehe , hmm , nu kommer lilltösa och vill sova hos oss , ähh det var grannen som gick i trappan eller grannen kissar mm .
Min make kan sträcka sej till att om jag kunde tagit fram den rätta tipsraden med tarotkorten så hade han nog trott han med…Som om det var det jag var ute efter. *Suck*
Tror att det är som BranDuir säger att det bottnar ofta i rädsla eller helt enkelt ett ointresse för att dom själva aldrig sett eller upplevt något som är det minsta udda eller annorlunda., eller att dom har en naturvetenskaplig utbildning och allt ska ifrågasättas och misstros till faktiska bevis föreligger. Som när jag ser figurer i trädgården elelr en gubbe i ladan så är det skuggor av träden osv Så man tar och slutar prata om sådant….
Med min man är det så att han är totalt ointresserad och otroligt skeptisk. "har jag inte sett det själv så finns det inte" "förresten så var det bara vinden, skuggorna osv" Att försöka förklara att det finns mer än vad vi ser och hör här och nu går inte in. Han ser lite lätt överseende ut och "klappar mig på huvudet" när han "låter" mig hålla på. Själv anser han nog att han är mycket accepterande och frågar mig om olika saker…. men det finns inget genuint i det hela. Sorry Mist, vännen…. nu blev det lite OT. Som tidigare sagts… han måste själv inse detta, även om du förklarar och förklarar så kommer det inte att hjälpa.
Önskar alla hade en förstående/troende familj….
(tyvärr inte jag)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#11 , Hmm , OT ?
Haha ni har sådan knasiga uttryck i dessa trådar så hälften fattar jag ;)
Hmm , pratade precis med min sambo i telefonen , och nu frågade han mig… Gumman var det du som var upp i natt och kollade i köket. * suckar * * ler * men jag älskar han ändå , fast jag vill att han ska förstå ;)

#12 OT betyder Off Topic - utanför ämnet…
Ahhh , hehe , hmm men visst kommer ni med sköna uttryck ibland :)
Och jag som ej vart här så länge blir fundersam ju :)
Hmm det är ok att tråden hamnar OT , * ler *

att hamna OT är ju egentligen bara en utveckling av ämnet…ett sätt att få det att växa till en konstruktiv diskussion….men det kan gå åt helvitte ibland oxå..***ASG***
#15 , ja det är sant , hehe men nu , är det ok ialf ;)
#12 Sorry vännen *ler* tyckte jag blev lite för utsvävande om mitt eget när det var du som frågade hur du skulle få din man att förstå….
#17 , det är ok , jag lär mig och förstår mer när ni skriver om er själva med vettla du ;) OCH om ni / du vill " prata " om andra saker som ni är med om så är det ok… så länge tråden respekterar varandra som skriver här inne :) Det är så jag ser på saken , så inga påhopp , nerväderande saker om den eller det eller bla .
Hehe förstår du / ni :)
* kramar till er alla *

Min man kom igår hem med en på byggnadshylla till mitt altare 
Som han först släpat på buss & spårvagn, långt.
Han gillar det mystiska men praktiserar inte. Han köpte även samtliga böcker från Mystikens värld till mig på loppis som present by the way. Kan inte föreställa mig hur det skulle vara ifall han förbjöd mig att praktisera. Jag känner en häxa i min närmaste krets som inte får lov att praktisera för sin man då han anser att hon hädar. Hon får göra det i smyg.
Men det är otroligt skönt att kunna diskutera oförklarliga händelser & drömmar med den man lever med utan att för den sakens skull ses som en idiot.
Kramiz
Min sambo säger inte att jag inte får utöva det mystiska :)
han vill lixom bara inte säga att
* ja det var nog ett andlig väsen som gick där ute nu *
Vilken mysik man du har , hehe presenter osv…
* mysigt *

Jag har inte heller en sambo som tror eller ser det andliga. Och det är inget jag direkt diskuterat med honom då han inte är intresserad av det. Men nu då jag går kurs och det blir väldigt "in your face" så att säga så har hans sinne öppnats upp från att vara "allt är bara påhitt" till att bli mer accepterande. Sen förnekar han alltid när saker händer här hemma. "det är katten" säger han alltid fast katten inte ens är i närheten. Eller så överanalyserar han tills han hittat en förklaring som funkar för honom och sen förtränger han det. Skulle en ande helt plötsligt materialisera sig framför honom skulle han förmodligen peta på den och säga "coola effekter" och sen gå därifrån och förneka allt sammans.
# 21 , hehe JA då är våra kärla lika i sättet ju :)

Ja min man känner ni jue. :D
Vi har nästan ett litet motsatt besvär.. Vi är så väl införstådda med varandra att vi talar så sällan högt om saker.. Gör vi det räcker det med ett ord och en blick så vet vi resten. Vi är väldigt ovana vid att föra långa samtal om saken. Vilket vi tränar på nu..
Det kändes lite knepigt att han var här med till en början.. det börjar lägga sig och jag börjar hitta min egen melodi igen. Att skriva här på forumet har hjälpt oss att prata.. då vi pratar om de ämnen som finns här på forumet. Sedan var steget inte långt till att kunna föra upp annat på tal.
#21 *roflmao* Coola effekter!!!

#22 :)
#23 jo
vi är lite b-films och dataspelsskadade här hemma.

Jag är ensam så jag gör vad jag vill!!!

Jag är mycket komplicerad i den frågan :P
#25 Skönt du har det…. ingen som varken säger bu eller bä :)

Min man accepterar mina häxiga uttryck och idéer men inte speciellt mycket mer. Han är säkert glad över ett jag funnit denna väg iallafall för han har en gladare fru nu, och en del magiska saker som händer oss struntar han i att förklara som triviala. Som att det av någon anledning alltid kommer pengar när vi inga har, att vi alltid klarar oss på nåt "mysko sätt" som han säger.

#27.. Ja ibland är det en fördel:))

…ibland önskar jag att jag var ensam. eller, varje gång jag vill göra någonting andligt faktiskt. vilket jag ju egentligen vill och gör så gott som hela tiden :P

#30.. Jo då är det skönt!
Men visst saknar man någon att bara vara nära med
Saknar Ömhet och kramar *L*

Jag har en underbar man här hemma! Han gillar det jag gör och tycker själv det är intressant. Han är väldigt andlig av sig också, fast på ett annat sätt än jag. Han ser dessutom mer än jag, (till mitt stora förtret) Men det är väl för att han är så avslappnad och inte förväntar sig nåt, och jag så väldigt gärna vill och låser mig…
Vi har ofta långa och djupa diskussioner om religion och medialitet och allt annat inom detta område. Jag är välsignad med en väldigt bra människa som vill dela livet med mig.
Jag är ensam nu med mina töser…och inte nog med det…
Jag är sjuuuuk…. * suckar *
Var precis hos doktorn , och där sa dem till mig…
Lilla vän , du har ju dubbel sidig halsfluss… * åhhh så skönt *
Men , jag vill ju ha min smabo hemma nu ju…jag vill kramas…
Men han åkte i natt till Barcelona med jobbet .
* suckar *

Men fy för den lede!
Skickar massor med helande kramar till Dig!!! Hoppas du kryar på dig snabbt, vännen!!!
Åhh , ni är så söta och goa :)
Tack så mycket för omtanken och alla helande kramar :)
Värmer gott :)
Nu ska jag inta soffan i ryggläge igen :)
Kramar till er !

nja min blivande var mer en av dom 2 som styrde mig och började på det tunga arbetet att väcka mig;)