Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1019 ggr
Vekka
0

Är förälskad!......i en stuga o naturen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske inte så "Häxig" tråd men kände tvånget att dela med mig!
Jag är förälskad i en stuga, en riktigt häxig sådan, som ligger i en magisk natur.
Stugan byggdes 1870 o är så gott som orörd! inget modernt, varken el eller avlopp ej heller indraget vatten. Lågt i tak, sneda fönster. Tomten är vildvuxen o döljer både ruiner/lämningar o märkliga "bygge" till blommor osv.
Ligger på ett berg med många fornminnen runt om, boplatser,vargsten,galgbacke o en underbar källa där jag fyllde min dricksflaska med ett underbart rent o gott vatten!
Denna stuga är nu till salu o jag hoppas att min pojkvän köper den, dom begär rätt så mkt så vi kan inte bjuda över - snyft, men jag hoppas.(att det inte är fler som vill ha den!!!)
Nu får man vänta o se……

Waara
0

Ser helt underbar ut..ja,häxigt mysig ..håller tummarna!

Iram
0

Ja, den ser riktigt mysig ut. Håller såklart tummarna för att ni får köpa den!!

Lorelai
0

Vilken fantastiskt stuga! :D Jag håller verkligen tummarna för att ni får den. Det förtjänar ni.

Darkmoonia
0

Underbart häxig stuga*håller såklart tummarna*

Cristine
0

Vilken underbar stuga,den ligger så vackert med alla lupiner. Det är klart att ni ska ha den.Ni får den säkert!!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Vekka
0

Tack! till er alla, o alla era klämda tummar #S#
hoppas!
Kramar

Mist
0

Men vad fint :) och mycket magiskt :)

Mist
0

Jag håller tummar & tår :)

isnornin
0

Håller tummarna!!

MVH Isnornin

Hias
0

Den va helt underbar och givetvis så sänder jag mina tankar kring eder och håller tummarna

Matea
0

Mycket fin stuga och omgivning självklart kommer mina tankar att följa er på vägen. kommer nog tända en eld ikväll för lite annat så jag ska absolut uppmärksamma er och er önskan;)

junetta
0

Jag förstår verkligen din kärlek till DEN stugan.
Den skulle man då verkligen inte tacka nej till!

Lycka till iaf, tror nog att det kommer att gå BRA! / Karin

[trumman]
0

JAG FÖRESLÅR ATT VI GÅR IHOP OCH KÖPER DEN TILLSAMMANS!

Hur coolt vore inte det? Så har vi en permanent Häxgård dit vi åker och anordnar workshops, kurser, träffar, events etc etc.

Vad sägs?

Vekka: Hur mycket begär de och var kan man läsa mer om köpet?

Mvh, T

Anco
0

#13 din atanke är inte helt fel,broder.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
0

#13 Bra ide! Mycket bra ide

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
0

Var i vårt avlånga land finnes detta underbara bygge??

Outrageous
0

Åh vad fin. :) hoppas hoppas.

[trumman]
0

Jag känner mig ganska allvarlig här. Man skulle starta en ekonomisk förening av de som pytsart in till stugan, och genom att hyra ut den stundtals som kursgård, och ha vinstdrivande kurser på gården kunna fådet att gå runt utan att behöva svettas.

De i "stugrådet" bestämmer tillsammans hur året skall se ut och fördelas och man snackar ihop sig via nät och telefon, men försöker ha en gemensam planeringsträff i stugan en gång om år.

Osv.

Vilka skulle kunna reellt TÄNKA sig att vara med på detta, upp med en hand!

*hand upp*

BranDuir
0

hand upp

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Outrageous
0

#18 men Vekka kanske vill ha den själv? För det var ju hon som hittade den. Men om hon kan tänka sig göra på så vis så är det ju en bra idé. Har själv ingen möjlighet att vara med dock.

Anco
0

*hand upp*
med restriktion beroende på penningsumma *ler*
och läge….

Astrina
0

Jag känner ett JA!! Sedan har det sjävklart med vart det ligger, hur mycket tid det rör sig om, pengar etc.. Jag tycker det är en toppenidé och den tåls definitivt att tänkas igenom. Du kommer med riktigt bra förslag. Jag håller det öppet med andra ord men räkna inte helt bort mig.

Iram
0

**vinkar**

Än en gång lite synd att Sverige är så himlans avlångt. Några kommer alltid att ha jättelångt dit…

Men allvarligt, jag har länge drömt om en fast träffplats för häxor, en slags Häxans Hus där allt möjligt skoj och utvecklande kan hända. I Storsund utanför Borlänge ligger en sån gård, helt fantastiskt underbar är den. Kurserna är jättebilliga för ledarna kör ideellt (de älskar väl också att vara där) och stället drivs av boende "häxor", ja de kallas så, som sköter gården. Det har dock en nackdel, endast kvinnor är välkomna. Men annars är det stället en verklig inspirationskälla!!

http://www.kvinnohojden.se/svenska/start_sve.htm

kram

Vekka
0

Hallå alla härliga! Visst har stugan en dragningskraft även på bild?
Jag kan säga att den är ännu mer underbar i verkligheten!
Trumman, din ide är inte fel, jag hade gärna hakat på en sådan, hand upp!
Tyvärr kan jag säga att denna stugan inte hade fungerat så bra till detta ändamål. Den är 40kvm + förrådsdel 15kvm, inga andra byggnader, ej heller så stor tomt som tillhör, går att få plats att parkera 2bilar ej heller något annat bra ställe att parkera på. skog överallt o en aktiv markägare där som har!  "enskild väg"förbud skyltar lite överallt, nog för att stoppa för mkt turister skulle jag tro. En annan femma är toalettbesök?
Men det hade kanske gått att lösa!?
Annars är naturen den rätta o priset lågt om man hade varit flera.
Men i första hand så kan jag inte "ta den" ifrån min pojkvän, han hittade den o tycker mkt om den. Jag får vänta o se vad han kommer fram till.
(Men jag har en liten tanke som jag kan dela med er, om guben köper den. Min tanke var att dela med mig, om intresse finns, kanske om någon ville ha en träff, kurs eller bara komma ut i naturen, så hade det gått bra, hade bara varit roligt att lära känna er alla, o jag är ju häxa så det hade inte kostat något heller för er medsystrar o bröder. om det hade varit ok med "guben" han kommer ju att vara ägare av den isåfall.)
Men det kanske finns någon annat ställe som hade passat bättre? med mer plats. o jag hade varit intresserad att haka på.
Kramar

blodtopp
0

*puttar upp*

Och för er som inte sett 'den andra tråden' länkar jag till den =) Lite med tanke på vad Outrageuos skrev sist i den tråden…

Apropå tanken om en stuga