förvaring av kristaller
Jag är en kristallmännsika, har samlat på mig riktigt många genom åren och de är mig kära varenda en - när någon ibland försvinner (och senare dyker upp igen) blir jag orolig nästan som en mor.
Jag förvarar dem i ett smyckesskrin (ett sånt där som "alla" flickor har som barn, med en dansande ballerina inuti) men jag tycker ibland att det känns litet fel att ha alla de energierna hopblandade på ett och samma ställe.
Hur förvarar ni era kristaller och andra liknande tillbehör? Jag har börjat fundera på att sy påsar till "likasinnade" kristaller - tror ni att det kan vara behövligt eller tror ni att det går lika bra att ha dem ihop? Nyfiken på hur ni ser på saken.

Jag tyckte det lät som en vacker tanke att ordna dem egna påsar. Men jag har inte så mycket med kristalle roch dylikt at jag har vidare åsikter om hru det är att ha dem ihop eller isär.

Mina stenar "bor" i träaskar.

#2 i olika eller i samma?

Olika. Sorterade efter någon slags känsla. Inget vetenskapligt.

Jag har olika påsar med olika färger på, för kristaller som jag tycker hör ihop på något sätt (utefter vad jag själv tycker alltså).
T ex en röd sammetspåse för stenar som jag associerar med mod, styrka, livskraft. Rosa påse för kärleksstenar, gröna för stenar som jag förknippar med tillväxt och pengar, osv. Jag tror inte att det är nödvändigt faktiskt men jag tycker om att ha det så. :)
Jag är också en kristall- och stenmänniska. :)

okej. det var så jag också hade tänkt börja sortera dem. efter känsla. :)
Eftersom min kreativitet har väckts till liv igen (äntligen!) tänkte jag till och med göra mina påsar litet speciella, med utvalda färger och broderier. (jag som inte ens fick symaskins-körkort i skolan när "t.o.m" varenda pojke fick det *s*)

#6 Får man se bild kanske, så småningom? *ler* Jag har fuskat och köpt påsar lite här och var när jag sett fina i butik. Jag är helt ointresserad av sömnad, valde alltid träslöjd i skolan och lider svårt om jag måste sy i en knapp eller sy igen ett hål i kläderna.
Däremot ska jag snickra ihop ett altare nu under våren men det kan jag berätta mer om en annan gång. Åter till kristallerna…!
Jag är lite periodare, just nu älskar jag min krysopras som är så vackert ljusgrön och bucklig! Före det hade jag en lååång kärleksaffär med ametister och samlade på mig flera stycken olika. Tycker att stenar är så vackra, särskilt mycket tycker jag om granit och gnejs! De får gärna vara runda och precis lagom stora att fylla upp min hand. :)

jag har mina kristaller i en sammetspåse som jag sedan har i en ask me pentagram på/Hias

#7 Hehe, dina känslor för sömnad (och kristaller!) är väldigt lika med mina egna. Men samtidigt är det lockande att skapa egna påsar. Och visst kan det komma upp en bild på dem (om de någonsin blir gjorda, hade jag haft tyg nu så hade det blivit av redan nu på en gång)
Jag tror att många som är inne på kristaller är periodare. Man behöver ju viss energi under viss period o.s.v. Jag är nog mest inne på ametister nu… :)
Ett eget altare låter också mycket spännande. :)

Jag har ett jättefint stenskåp med glasdörrar och spegelvägg.. jag började samla på kristaller och stenar när jag var ett väldigt litet barn och fick en taggig ametist i handen, och nu har jag ett helt litet skåp. Men ärligt talat så är jag skräp i stenar och dess egenskaper - jag samlade mest på dem för att de var vackra. Men ni inspirerar mig till att lära mig mer.. ska ta ett foto på mitt stenskåp! Det har alltid stått på 'fina hyllan' i alla hem jag bott i.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#10 åh, ett sånt skulle jag verkligen vilja ha! men jag har knappt plats för mig själv här inne hehe… så det får vänta tills jag flyttat. Ser framemot kort :)

Mina mineralkristaller har jag faktiskt lite löst i ziploc-påsar och undanställda just nu. Iskristaller har jag i frysen och sockerkristaller i påsen.

#12 Iskristaller i frysen, det är inte så dumt alls!;) I vår frysbox finns det stora istappar och snöbollar som barnen sparat för att ha och titta på i sommar…dom sa så när jag frågade.
Mörka sidenpåsar är bra med :)

#14 kul att du nämner det för jag har i brist på tyg funderat på att använda mitt sidenpåslakan till påsar :P samtidigt känns det litet dumt eftersom det ju är ett fint påslakan - dock inte särskilt praktisk då täcket inte vill hålla sig däri.
Haha , ja du jag sydde om mitt sådant med…blev tokig på att inget ville ligga stilla ju ;)
Och du , det funkar perfa…

hehe, våra tankar går hand i hand i ämnet ;)
Haha , ja men hur funkade det att söva på det då ??
Va man lite onykter och lade sig för snabbt i sängen så åkte man ju åt hellskotta ju ;)
Haha , snacka om att rammla ur sängen och kuddar , täcken osv låg ju på golvet till slut ju ;)

Jag har ädelstenar & en och annan kristall uppsatta i en sån här hylla man kan ha i hallen, med små luckor i trä. Öppna luckor där jag satt olika saker jag tycker om.

#18 hahahahaaa, ja, eller när man har andra aktiviteter i sängen och knäet glider iväg och vips ligger man där på golvet och undrar vad som hände.
#19 åh, vilken bra idé! :) Ett sånt ska jag införskaffa. Möjligtvis för kristallerna, eller kanske något annat … hmm, mina väggar kommer snart bestå av enbart massa små lådor *hihi*
Hahaha , ja exakt så där… * suckar * nepp inget sådan i min säng igen…
Nu kör vi med helhylle ;)
* flabbar *

hihihihi. tårarna sprutar nästan här av skratt.
Haha , nu får vi gå å lägga oss , det här går ju inte längre…
Hahhahahaha är både trött och mätt efter tacos från i kväll .
* skrattar *
Underbara era stenar..i sammetspåsar eller i fickorna…där har jag dom…en stenfanatiker jag…
BB//W
Jag vet inget om detta men om man ur påsar i tyg som är sådär glanigt genomskinligt? Känns som om man delar på den men att do mendå kan ligga tillsamans dessutom är det dekorativt och änkelt att hitta rätt sen. =)
Okunnig åsikt
BB Emma

Jag har mina stenar och kristaller lite varstans i mitt rum, inte på något särskilt ställe. Vissa i små sammetspåsar, andra öppet på skrivbordet. Ofta har jag en sten i fickan. Är oxå en kristall- och sten människa. ^^

Jag har alla mina kristaller i samma sammetsbeklädda träask. Jag känner att de laddar upp varandra på det sättet, snarare än att deras energier blandas. Jag känner också väldigt tydligt vilken sten jag ska använda när jag känner att jag behöver ha med mig någon, så jag har på det sättet känt att det är ok att ha dem blandade.