The things you can do...
…with a didjeridu!!
Här är tråden för alla som kan, eller vill lära sig spela didjeridu! Ett av jordens mest underbara, magiska, mystiska, enkla och fascinerande instrument.
Vill du veta mer om didjeridun, dess historia, hur man spelar osv så snacka om det här - kan du några riktigt feta riff och rytmer, dela med dig här, länka till YouTube-klipp, fascineras av andras spel, bjud på dig själv och dina tappra försök osv!
Mvh, T
Mästaren, Djalu in action.
Några av mina favoriter, Baka in action!
Det är väldigt svårt att få ljud i dem, har du försökt själv?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppsan !!
Fränt med Didge !!
Vi kom på ett bra sätt att göra egna som låter som riktiga ….
Köpte avloppsrör i lagoma längder och olika storlekar ….på med brännaren och gjorde dom lite trädlika och till sist ett munstycke av bivax…
Funkar kalas bra om man inte har nån riktig didgeridoo!
Och jag kan lova att det är bra träning för både mage och lungor *s*
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

oh.. snygga.. en dag kanske jag sätter fart på sådant där. Då skall jag skriva om saken här. :D
#2 Jo då, jag har spelat sen -95 :) älskar dom.
#3 PVC-didjar funkar fint att lära sig med men låter riktigt illa :) plastigt ihåligt, nästan metalliskt ljud, men visst, de funkar som sagt i början och är jättelätta att göra själva.
Jag brukade sätta lilla plattan på sexan (max) och hålla dem ovanför, bit för bit, åsså VRIDA och buckla och bängla så de fick levande mönster, och såg mer ut som trästammar. Man värmer, vrider, håller kvar det man vridit till och håller den under kallvatten så formen fixeras.
Det gör också ljudet lite bättre faktisk, och ger bättre backtryck då man ska spela.
Mvh, T

Tar du med dig en på träffen Trumman så vi får höra??
MVH Isnornin