Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1257 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 15/5

God morgon alla goa vänner!

Idag lyckades jag i alla fall få rätt datum (dubbelkollade)..*S*

Fader Sol strålar  över Oshult denna morgon….kaffebryggaren puttrar och sprider en förförisk doft av ekologisk Zoega genom huset…

Hund har fått en knäpp och ålar sig runt på golvet frustande och prustande som den värsta drake….

det blir nog en bra dag!

May your day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0

Godmorgon. Dagens glädjeämne: det har kommit nysnö inatt.Fundersam

Min syster förgyller dagen och imorgon fyller hon jämt.

Då blir det godsaker hela dagen.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Hadina
0

God morron!

Jag har plockat lite med mina plantor nu på morronen..
#1.. nysnö? hua!!

Önskar alla en fin och givande dag!!

_

Brightest of Blessings

_

Coturnix
0

Godmorgon! En ny dag! ;)

SEViking
0

God morgon gott folk

Dagen mulen i Haninge, tur man jobbar inomhus.

Ha en bra dag

SEV Kyss

Iram
0

Gomorron på er! :-)

Dagens första glädjeämne kom tidigt; möttes av doften av hägg när jag kom ner i köket. De två kvistarna jag tog in igår står alldeles innanför köksdörren. Mmmmm…..*lyrisk suck**

Idag är det ganska soligt och tempen visar hyggliga 8 grader, så det blir utedag för hela slanten. Måla odlingsramar, så och plantera, städa nån kaninbur… Man har fullt upp. Och inomhus växer dammråttorna och tvätthögen men vem orkar bry sig? Det är ju vår!

Ikväll bär det av till Falun och Tjejruset. 5 km klarar man väl trots ryggvärk? :-)

Kram kram

Anco
0

God morgon alla, här skiner solen från en klarblå himmel. Minnet från gårkvällens promenad med vovven lever kvar i näsan. En stilla månklar kväll med syren-,nyklippt gräs och liljekonvalj doft som spred sig i den klara kvällsluften. Det var en magisk promenad.
Annars är det som ja var med om igår fortfarande mitt glädjeämne att smaka på och försöka minnas detaljerna kring.
Det ger mig större förståelse för mitt liv nu och varför jag är den jag är…. *usch* vd det lät högtravande…. *ler* men,men den vacker dag är deet och en underbar dag jag tillönska er alla.

BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

isnornin
0

God fm!! jag har varit uppe och skuttat länge! Har lyssnat på Gabaldon mellan 3-6, iza var vaken då, men nu sover hon! Efter operationen har allt gått bra, lite mat o vatten har hon velat haft… Det blir en innedag för oss.. vill inte släppa ögonen av henne!!

Ska pyssla inne lite, ska se om jag får till några gudinnor!?

Ha en bra dag BB

MVH Isnornin

Waara
0

Godmorgon alles!

Ser att ni verkar mår bra ovanstående…det är min glädje so far idag!Fortsätt så…idag ska jag ta tag i min träning som kommit på efterkälke sen jul..det känns skönt..inte bara situpsen o magen utan oxå onda nacken behöver sej en duvning..

*BB//W*

_RS_
0

Fri tillgång på vatten… så man kan dricka sig otörstig varje dag… Tvätta sina kläder och duscha… Så man inte behöver gå flera mil för att koka mat…

Det är något att glädjas över. Nu skall jag ta ett glas vatten… Rent vatten som inte har tillsatser utan som endast renas med hjälp av naturens egen sand… Närmare kommer man inte källvatten ur kranen.

//

Cristine
0

Godmorgon här tittar solen fram då och då och jag gläds åt några kvistar körsbärsblom jag tog in för några dagar sedan. Rabatterna är fulla av vårblommor och häggen slår snart ut men kyligt ute så jag passar på att fortsätta med packningen inne.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

BranDuir
0

#8 akta nacken så ska jag ge den en massage sedan….*S*…Kram till dig !

#9 ja egen brunn med massor av vatten är en skatt….som även jag delar med dig….denna brunn är 150 år gammal och har aldrig sinat

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Waara
0

#11…när kommer du då…? ;-) kram tebax!

Bjornen
0

Det är kallt men ingen frost i natt och jag hoppas att det kommer en decimeter snö i natt. Det finns inget som väter så bra som snö.

Hias
0

Ja min glädje just nu är att jag faktiskt lyckas spika ihop en stor fönterhylla som jag nu målar för att sätta i fönstret sedan så jag får mer plats för alla mina växter .BB Hias  Så nu kom de på rätt dag hade lyckas ta inlägget på den 14 hehehehe

sanaya
0

dagens glädjeämne är (om man bortser från att det snöar här!;) den första kaffekoppen, att ungar och fågelungar fått sitt av välling och mat, och en liten andningspaus där emellan, ett snabbt leende från maken som tog sig till jobbet i dag, kry från förskylning och så är det nog med resten av oss också. Och nu vankas det pannkakor till lunch!

BB!

Hias
0

Nu så blir jag varm i mitt hjärta fick dels ett underbart skrivet brev idag som verkligen överraskade mig och jag blev så otroligt varm i hjärtat av de ord som denna systrami skrivit mig sedan kommer min dottra Emmi och visar mig ett ord som hon skrivit me theban script  (mamma rosie) hade hon skrivit . Hon går dock i första klass och precis lärt sig vanliga alfabetet och vips så nu utan några problem skriver hon för fullt vi sitt altare me thebanscript. Hon är lite speciel de kan jag lova eder  BB Hias

Waara
0

#16…Hon e speciell doter di…det har jag verkligen förstått,vad härligt det låter…vi ses snart..kramar om dej..!

BB//W

Anco
0

En glädje är att jag har varit ute och klippt ner gräslöken som redan skjutit blommor…. ätas färsk samt frysa in. Mmmmmm

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

Denna dag är i sanning en glädjens dag. jag siar goda omen för idag. Hur långt det sträcker sig kan jag inte lova, men alla bör få en skvätt av gott regn idag. 
Förutom syster Sanaya som uppenbarligen klarar sig hårt till snön!?? :D men det är ditt glädjeregn det.
Hem och hus blir städat ut. Allt hinns inte med, jag har svårt att försumma de små trollen kärleken för husets väl.

Tar nu ett djupt andetag av livet, kraften är stor idag.

Outrageous
0

Jag är mest glad och nöjd över allt nu. :) Över livet.

Waara
0

Ahh..glädje! Min älskade dotra kom hem med en bok idag..den heter Häxa/Celia Rees..jag trodde den var till mej då jag frågade igår om hon ville titta på biblioteket ,dit hon skulle om det fanns några "häxböcker" där…men..icke! Nej..sa hon den är till mej (henne) den tänkte jag läsa..Läser på baksidan,den handlar om en häxas dotter dotter…vad säger jag..?    jätteroligt :-)

*Trevlig fortsatt torsdag kväll*     

*BB//W* 

Lorelai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 Oh vad roligt Waara.. :D Det måste verkligen ha berört ditt hjärta. Jag gläds verkligen med dig.

Ja vad har då denna häxan pysslat med idag?? Jo jag har städat och jag tänker vare sig ni vill det eller inte, dela detta med er. :P
Jag har städat mer än vad som syns på bilderna.. Och det hade hunnit bli mer stökigt än vad det är på bilderna..*hehe*

Först ut är barnens rum.. milt nerstökat.. Sådär blir dte när deras mamma ännu inte har tappat tron på att dem kommer att städa på hennes begäran..

Lorelai
0

Så här såg det nu strax innan jag släppte in dem för att leka igen.. men idag så städade faktist den stora pojken upp innan den lilla la sig för att sova! Helt förvånat..
Så det ser faktist nästan precis likadant ut nu med.. :o

Lorelai
0

Så har vi då köket.. ni anar inte hur det såg ut.. disk på berg.. Saker ta mig 17 överallt.. Det där är bara representativt för hur resten såg ut med.. Jag tog dessa bilder för jag skall skriva ut dem och sätta upp överallt..
Hur det inte skall se ut och hur det skall se ut.

Waara
0

#22 Ja Lorelai..blev glad faktiskt ..då jag valt att låta henne upptäcka det själv   ;-)…haha…ser att du ägnat dej åt det samma som jag idag..plockat både högt o lågt.. kaxigt att du visar stöket!…känner mej inte så ensam om det nu..hehe.. fast så farligt stökigt var det ju inte där i barn rummet..   kram!

Ps. du hann lägga upp nya bilder samtidigt jag skrev ovan…exemplarisk ordning Lorelai! :-)  ..haha bra ide med bilderna…

Lorelai
0

Såhär ser nu då köket ut.. Hela köket får inte plats men det representerar hur allt ser ut.. :) Det känns jäkligt nice faktist..
Detta har då tagit mig hela dagen.. heeeela dagen.

#25 Hahaha.. Ja.. man måste visa upp sin smutsiga buk.. så sverige förstår att det är okej att vara normal. *s* Det är inte klokt vad pinsamt det är med ett stökigt hem.. för att inte säga köket. Och badrummet.. hujjeda mig om det är smutsigt..
Så jag har det nästan som en mission att visa sveriges mammor att det är okej.. Vi är inte slavar under trasan. 
Ja det skall bli spännande och se vilka vägar mina små väljer när de växer sig stora. Så roligt för dig syster Waara. :D

Waara
0

#26…mm..ser inbjudande ut…som läge för en kopp te eller nåt..snyggt jobbat.. roligt med före o efterbilder…haha…

..jaa,spännande o se vad era små för stig skall välja men…äpplet brukar ju inte falla långt från trädet..så,med er som föräldrar så har ju de små liven bra förutsättningar iaf. sen som du säger så väljer dom ju vägen själva…BB syster Lorelai//Waara

Lorelai
0

#27 Ja jag kommer nog att sätta mig där med tarotkorten senare.. en kopp med något varmt.. datorn bredvid.. kanske tar jag med mig drömfångaren jag jobbar med.. Detta jobb skall njutas utav. :D
imorgon står resten på tur.. :P

Haha.. ja vi skrev lite om varandra här ser jag.. *s* Ja jag är lite less på bristen av disciplin här. Vill försöka få igång någon struktur här igen.. Vi har min svåger boendes här. Jag älskar min svåger.. men en ny vuxen innebär en ny struktur.. Det tar tid att hitta ihop med att alla skall landa i sina nya roller. 
Hmm.. jag har mina aningar om vad som sker de små.. :) Jag är rätt säker på att den lille kommer att vandra i schamanens spår.. Eller någonting liknande det.. jag ser mycket utav mig i honom. Medan den äldre kommer att vandra mer i sin pappas spår.. den onämnbara stigen.

Waara
0

#28…åh..tarot..blir avis nu…   mm..barnen har å brås på…o ni som har hittat eran väg så tidigt i livet…kul o följa de små..Bless

Lorelai
0

#29 Åh.. Har du inte tarotkort eller kan du inte använda dem eller vad? Jag lägger gärna korten för dig syster kär, om du önskar det.

nu.. medium på tv. :D
Jag gillar det.

Waara
0

#30..jo,jag kan tarot..men har använt min systers tarotkortlek..ska köpa mej en egen då vi skall åka till isis kammare nästa vecka…men..gärna en läsning av dej en dag syster Lorelai :-)

Ska kolla medium nu,,bra du sa det!

BiGavia
0

Kan inte låta bli att skicka en bild från morgonens snö….

Blodeuwedd
0

#26 Jag håller med dej.. Varför ska vi vara slav under trasan? Det är ju inget vi blir lyckligare av. Nej fram för mer kvalitativ tid. Tillsammans.. Fast det såg mysigt ut i köket nu.. du ska känna dej duktig och nöjd, det är jobbigt och tidskrävande att vara mamma till småfolk.. Städa kan du göra mer när du blir gammal om du tycker du vill :-) men Te lät som en bra idé.

#32 ååå vad häftigt… fast snö??? Hutter!

blodtopp
0

Usch ja, jag vet hur det kan bli om man slavar under trasan och inte låter det vara som det är ibland. Numera är det helt annorlunda, och det känns bara bra =)

#32 Helt underbar bild!!! *me love* 

Själv är jag glad för att det äntligen REGNAR här!!! *skuttar runt* Det är så skönt med regnet - tvättar bort allt damm och alla pollen från luften som blir så underbart ren och doftande. Och dofterna kommer fram så mycket bättre när det är svalare ute också. Fast några grader varmare hade det ju kunnat vara ändå… ;o)

BiGavia
0

Denna snö är bra för marken också…men skoterföret försvinner på fjället… det har varit kanonskare där ett tag nu.

Tack för att ni gillar min bild.

Moonchild
0

Glädjeämne idag är att jag lyssnat på Jefferson Airplane och känt mig helt hippie-licious hela dagen :D Förhoppningsvis så får jag och min bästa vän tag i en lokal till imorgon så att vi kan ha våran "Nästan 19"fest med hippie-tema ;D. Vi är i en hippiefas just nu, men det är bara roligt!

Waara
0

#32..fin bild…snö nu,otroligt :-)

#33..saknar ..kramar om..#34 pollen väck-skönt! #36 Låter kul!

#0 ilu..       Ett glas vin..altare med ljus o rökelse..kom…!

*Sov gott hif* 

BB//W

_RS_
0

Somebody to love, White Rabbit, Lather - *L* Saknar min skiva…

Lorelai
0

Vilken underbar bild.. så häftigt! :D Den är.. Ja.. orden sviker mig men den är cool askfisen.

Waara du är nog inte kvar på HiF mer ikväll.. men bara skriv till mig du när du önskar ha korten lagda. :)
Blodeuwedd.. ja jag känner mig nöjd med. Det är så härligt att arbeta i ett städat kök. Är köket rent är jag gärna där hela dagarna.. Men är det stökigt.. vill jag inte sätta min fot där ens för att äta. Jag tycker om din Avatar btw.. :D

näe. här kan jag inte sitta och skvallra..

Waara
0

#39…e här…o kommer snart tebax..kramar om dej.. pratar med kära Blodeuwedd på msn nu..dricker vin o har trevligt..hon e go..vi hörs om korten…natti vän..

Moonchild
0

#38 Jag har tur som har en snäll lillebror som laddar ner lite till mig, hehe. Men det talar vi tyst om ;)

_RS_
0

Ett stort glädjeämne :D

Service pack 3 till WinXP… DET FUNGERAR ! !! !
Microsoft har äntligen lyckats… :D Respect…

//

Waara
0

#42 Grattis! :-)

Lorelai
0

Jag önskar er godnatt.. Jag ber att Natt vårdar er ömt..