Harmåne
Har hört att fullmånen i Maj kan kallas för harmåne, är det någon mer som hört det uttrycket? Antar att det finns otaliga till benämningar. Vilket ni än väljer att kalla den för infaller den snart. Vad har ni för planer? Har ni planer? Någon som tänkt att göra något speciellt, eller tvärtom också kanske?
Om jag själv hade tid skulle jag mer än gärna åka upp Jolanda den Tredje och festen i Blå Tornet men jag behöver prioritera studier, suck! Filar ännu på vad jag ska hitta på förutom ett bad med salt från häxsyster Hias. Antagligen håller jag till i skogen eller på balkongen, ja, inte när jag badar då givetvis. :D
Vore kul att höra vad ni har tänkt. :)

Aha, är det det som är på lördag?

#1 på lördag är det norges nationaldag :P Tisdag 20:e är det maj-fullmåne.
Vad jag ska göra vet jag dock inte.
#1 Om du menar festen så ja, det är den som är på lördag. :)

vadå för fest? =/
#4 Vet inte hur väl du känner till henne men Jolanda den Tredje (Rosie Björkman) är en känd svensk häxa. Sedan x antal år tillbaka anordnar hon månklubbar och olika arrangemang i Blå Tornet i Solna. Till lördagen invigs den här säsongen med en fest. :)

ah men dåså. nej jag har inte alls kikat mycket på Jolanda eller hennes arrangemang. Men jag vet att hon finns. det räcker för mig ;) en dag när jag har mer ork och tid kommer jag kanske intressera mig mer för det där och tar reda på varför så många verkar se upp till henne :) hm, nu börjar jag väcka min egen nyfikenhet iom den här kommentaren hehe.