Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1116 ggr
Blodeuwedd
0

Vänskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte jag skulle ta reda på vad ni lägger in i definitionen Vänner. Är det samma sak som kompis, bekant eller nån man känner? Kan man bedömma vänner i olika skalor??
Ja vad tycker ni det krävs för att vara vän?

Dagens solnedgång, det brinner i träden

Waara
0

Din fråga..vän…för mej är en vän en person jag bryr mej om och månar om och som känner detsamma för mej…klart det finns mer eller mindre nära vänner…aldrig tänkt på det som en gradering dock…men en riktig vän skall alltid vara sann..svår fråga min vän..det känns bara inom en..sen umgås man i olika omfattning med vännerna därav kanske närheten o känslan kan variera givetvis..vän..här på fokus mången vän..

För mej så är en riktigt nära vän mer som en familje medlem…

Vacker solnedgång BD! *Kram* BB//W

lightseeker
0

vän är den som ser mig, även om det är en flyktig människa på bussen, som ger mig värme.

blodtopp
0

Jag håller med Waara - en vän är som en familjemedlem. "En vän är en person som vet allt om dig men ändå tycker om dig" som nåt ordspråk säger.

Kompisar är mer såna man umgås med lite nu och då, kanske ofta, men som inte känner en hela vägen in i hjärtat.
  Bekanta är såna man hälsar på i förbifarten och som man kan sitta och prata med under en lunchrast men man umgås inte annars. Nån man känner hör väl till bekanta skulle jag säga.

Typ så känner jag i alla fall =)

Anco
0

Vän för mig är som redan sagts…. en som vet allt om mig men ändå tycker om mig. En som jag kan säga allt till och veta att det inte vänds emot mig.
Kompisar umgås jag med ibland. med är restriktiv med vad jag säger eller gör.
Bekanta hälsar jag på men umgås inte speciellt med.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Ioma
0

För mig är en vän en person, sak eller djur som bryr sig om mig.

Om man träffats eller inte är skit samma. Bryr man sig om en person på ett positivt sätt så är man den personens vän vare sig den andra vet om det eller inte. hehe

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Outrageous
0

Jag har ingen bra definition på det. Jag känner mest bara vilka som är mina vänner, vilka som är ytligare kompisar och vilka som bara är bekanta.

_RS_
0

Vänskap för mig innebär utbyte, tillit och öppenhet.

Alla relationsbenämningar är egentligen grader av vänskap… till och med om man är ovänner…

Fast de man håller nära är nog de som man har mest utbyte av, känner mest tilllit till och kan vara mest öppen mot.

//

Hadina
0

En vän är en som kommer in när hela världen har gått ut..

En vän är någon man bryr sig om, som man älskar oavsett..
Som tar en som man är.. både positivt och negativt..

Vänner stöttar varandra i både med och motgång..

Vänner inkräktar inte på varandras intigritet.. ömsesidig respekt för varandra..

jag har väldigt få vänner.. kanske jag inte är tillräckligt rädd om dom.. Men det är ofta jag inte orkar umgås, prata osv.. Men en nära vän förstår det.. (tror jag)
Till 99% trivs jag mest att vara för mej själv.. sån är jag

BiGavia
0

#8 Det du beskriver är en Sann vän och dem behöver man inte så många av.

Har några stycken, en av dem pratar jag bara med nån gång per år och det är alltför länge sedan vi träffades.

Våra samtal fortsätter som om vi pratat för några timmar sedan, även om det gått ett halvår sen sist.

En annan god vän jag har, hon har defenitivt inte min smak. Men vi har ett varmt och fint förhållande. 

En annan vän , vi har bara blivit ovänner en gång och det var när vi diskuterade religion…..så det har vi kommit överens om att undvikaSkrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Mist
0

Jag tycker som # 8 ( Hadina ) Och tja jag förstår Hadina fullt ut faktiskt . Jag har få vänner , men dem är min väldigt nära .