Dagens Glädjeämnen 13/5
God morgon alla vänner!
Morgonen är vacker, fader sol lyser från himlapället, och jag små envisa rimtursar på flykten..jodå frosten har bitit till i natt…förhoppningsvis en sista påminnelse om vintern som aldrig var….
Den här åldrande kroppen har fått vila i natt, och är något lite helare än i går vid denna tid…Drömmar har fyllt min skalle det mesta av natten, men som vanligt så är ju minnet inte vad det borde vara…vi får se…det kommer kanske!
May Your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Godmorgon!;) det höll sig på tre plusgrader här under natten. Ingenting är frostsäkert före en vecka in i juni. Det har varit mitt motto. Nu är det nya rapporter på morgonnyheterna. Det är nu risk att folk solar för LITE och får D vitamin brist.
Lagom är tydligen ett svenskt ord och det har en bra innebörd som håller året om.
Så ska jag nu jobba i lagom takt och äta lagom mycket och sola lagom länge! ;)
Härlig dag alla! :)
Godmorgon… Här hemma står det en massa spöken i trädgården. (lakan över planteringar) Nattfrost.
Solen skiner från klarblå himmel men jag var inte såå sugen på frukost på trappan idag då det bara är cirka 4-5 grader ute.
Jag önskar er alla en underbar dag idag och kom ihåg att njuta av ljuset.
Kramkram
Önskar er alla en god morgon…o en god dag..nu nalkas en morgon promenad…liten glädje det med…
BB//W

God morron allesammans!
Här skiner fader sol med all sin kraft.. inte många grader.. men det är tidigt än..
Kaffe och sigg på trappan, morrongos med katterna.
Så!.. Nu kan dagen börja.. Hoppas smärtan kan ge med sig!
Önskar alla en skön och givande dag!
Brightest of Blessings

Godmorgon mina vänner!!!
Burr vad kallt det är, men solen skiner! Ska ta en promenix till en väninna nu på fm:) Sen är det att plocka klart i min dotters rum…..
#4 Vi får köra bort med smärtan ritual i dag! Hoppas det hjälper:) Kram till dig:)
BB
MVH Isnornin

#0.. Minne? Vad är det??
#1.. Ordet lagom är nog väldigt svenskt!
#2.. samma här! Grannarna börjar nog undra? *S*
#3..Kram till dej goa systermin!!
#5.. Ja så går det när man är barnvakt! *S*
eck veck med smärtan!
Kram till dej med kära syster!

Mitt glädjeämne är att denna är min första smärtfria morgon på mycket länge. Jag hade glömt hur det kändes när inte kroppen värker. Förra vintern knäckte jag tre revben och det tog lång tid innan de läkte (hostade sönder hela bröstkorgen), och sen har jag kämpat med mina ryggsmärtor och en mestadels oförstående omgivning. Hade en ljuvlig, smärtfri natt också, fick sova en hel natt! =)

#6 hehe…ja ordet lagom (Lag OM) är väldigt svenskt och passar ju egentligen utmärkt när man ser svenskar utomlands..*S*..Lag om härstammar från seden att dricka lag om , att dricka alla ur samma mjödkanna och då se till att inte dricka mer än att det räckte till alla…det var stora kannor då…*S* ..och idag hade det varit skönt att våra landsmän faktiskt kunde dricka både lagom och lag om!
I Danmark o Norge så är det enligt mitt tycke ett bättre ord för lagom…..Till pass/ tilpas….

fader sol skinner som en värmande källa jag har fått sovit i natten för min dottra mådde underbart av sitt mynta bad samt ångskålarna jag plaserade ut i natten kring hennes bädd.Min ting jag satt och målade om i gårkväll har börja att torka och mina blommster och örter har kommit upp mera ur moder jord .
'Så nu skall jag försöka att få lite ordning i hemmets vrå. BB Hias
God morgon alla! Vilken tur att jag blev varnad om nattfrost, jag hade ställt ut alla mina inneblommor i trädgården sedan alla blommor och örter i rabatterna som även om de inte är mina längre måste skyddas Så det blev ett himmla spring till alla rabatter. Jag önskar alla en härlig dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
god morgon vänner…. idag skiner fader sol efter en frostig natt. Får hoppas det var en sista gång! Sitter med nybrygt kaffe och myser. Idag blir det en lugn dag, känner att jag måste ta det lite lugnt efter helgens hektiska arbeten.
#4 hoppas sin värk håller sig undan, systrami.
#3 hoppas din morgonpromenad var skön.
#9 vad skönt att dotra och du fått en lugn natt.
Kram till alla och en önskan om en underbar dag till er alla BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Det är en dag idag oxå! YES!
PUss på er trollen!

Idag är en jobb dag. Gick upp 06.00 för en utbildning på jobbet och nu sitter jag hemma i 3h och sen jobbar man till halv nio.

God morgon mina kära.
Jag vet inte vad som sker.. här går inte första barnet upp före kl 09:00. Den lille sover ännu??
så här är inte ett sätt att upppleva sommaren på. Imorgon frår jag kliva upp och väcka dem. men jag är dock tacksam över sovmorgonen då.. det är jag. :D
Med tanke på förra sommaren som uteblev.. vintern som uteblev..
Så har vi den värmen som vi har redan nu, vilket bådar gott för en varm sommar..
Förebered er på vargavinter sedan.
Broder BranDuir.. jag gläds att du är mer hel idag än igår. :) Önskar du av mig någonting så får du det.
Syster Hadina.. Jag sänder dig gärna de helande strömmar som jag kan sända.. önskar du dem?
Vandra denna dag med broder Solens varma andetag
Lite mer glädje..fick underbara kort från Hias idag..tack kära systrami..det blir inramning av dom..!
#1 ha en lagom dag ;-)
#2 kramar om..
#4..dumma värk..väck! kram tebax.
#7.. så skönt för dej..stackars..
#8..lagom e bäst…? själv är jag extrem ..ha ha..
#9..köper mynta idag…vackra systraystra,skönt doter mår bättre nu..
#11..kram till dej med..promenaden ljuvlig..tack..
*Alles…ha en fin dag*
BB//W

Va gott att de nått fram systrami #15 /Bless you varmaste häxkramar från mig

#16 systrami de vart ju otroligt vackert de fanns en mening varför jag sände dig just detta kort /Bless you och må de giva dig de som du må få nu Kraaaam
Godmorgon, nu har jag ätit lagomt mycket och tankat lagomt mycket och nu åker jag upp till Ammarnäs, sen ska jag åka hem och få paltkoma……
Vandra i Ljus å Skönhet

åhhhhhhhhhh Askfisen är de Pitepalt du talar om??? De är mums något jag är tacksam för att mormor lätt mig läras göra likväl som renskavs låda mm .
#19 #20..guuud så gott..pite palt..? o renskav…mmm…
Ska vi göra det nån dag Hias..?..pitepalt…?
Kram!! BB//W

Ja absolut bara vi hittar rätt potatis så den håller ihop jag älsssssssssskar pitepalt och så även min äldre son som än bor hemma och givetvis min dottra Emmi som är min kopia som liten. De vattnas i munnen min. #21 systrami

N'palten e go' män krypern å saltfläske' ä bätter! å a'suovvas
#22 ..letar potatis..!.. dåså..barna alla gillar det oxå.. :-)
#23 souvas…mmm

#24 ja jag är glad att min mormor lärde mig detta och lovar att de brukar synas i mitt kök då jag gör Pitepalt.

#26..haha..vem tror du lärde mej då…mormor..åh vad god bild!
..du skojjar.. köket brukar se ut som…eeeeh..men det tar vi sen..mums!

Barn… Deras trots och humör, visar på en inre styrka… En styrka att stå emot oss vuxna som kommer med våra idéer och förmaningar..
Man blir glad inombords för att man gett dem tryggheten att våga visa sina känslor. Men fy f-n, vad slitsamt och tröttsamt det är att vara förälder ibland…
Men i sanning en välsignelse…

#28 kan bara hålla med angående barn:-)
Idag har jag haft glädjen att ge vidare ägodelar som bara stått och tagit upp plats, samtidigt som jag vet att överskottet går till välgörenhet, det känns bra :-)

Är så glad över att jag har så goda vänner….. (Har varit och fikat… 1 kg till på r***n…. jaja)
MVH Isnornin
Glädje..kär!
God eftermiddag allihop..*L Har haft en underbar dag ute i solens värme. Klippt 2,500 kvm gräs med motorgräsklippare idag och får säga att kondisen är inte fy skam,kände mig knappt trött alls,enbart genomsvett..*S Planerna går frammåt i torpet och jag är så glad.
Sen har jag ett annat glädjeämne oxå som fyller några timmar av mina kvällar…som jag ser fram emot. Tänk som det kan bli…
Fortsatt skön dag önskas er alla…BB/B

#32 o.. Undrar vad det kan vara för trevligt. *s*
#33 Det är sånt som man blir väldigt glad av…*S 

Choklad ;-)? Annars blir jag alltid glad av sit-ups :D
#35 Choklad e gott ja…men inte blir jag extra glad pga det..*S
Ja,resultatet efter sit-ups kan man ju bli glad av,men undertiden…vete sjutton..*S
Hm. ätit Piepalt med torrsaltat ryggfläsk och sedan legat i koma… imorgon blir det att steka den….använder runnpären, kornmjöl, vitmjöle å nått ägg till denna anrättning… Glädjeämne luften känns int så isande längre.
Lämmeltåg är på gång såg massor av fjällämmel nu när jag var upp till Ammarnäs. Kramar alla…
Vandra i Ljus å Skönhet

#36.. NYFIKEN ju???? En man?? 

Jag har idag blivit ägare till lägenheten jag bott i i 5 år! Den är MIN nu :) Jag lever äntligen under eget tak - nu är jag vuxen *s*
:D idag fick jag present igen, tack blodtopp den är helt underbar!!

GRATTIS #39 systrami va gott att höra Kram

GRATTIS Jodrena!!! Måste vara skönt för dej!!
Jättegrattis Jodrena.. Visst är det härligt att ha något som är ens eget? Kram till dej
Grattis ,grattis Jodrena…skönt med eget..
BB/B Kram

Oj, vilka reaktioner :) Ja det känns helt underbart! Känns mer än jag hade väntat mig, trodde inte det skulle göra någon skillnad då jag ju som sagt bott här i 5 år redan. men nu ser jag på väggarna och taket med helt nya ögon. Konstigt.
Tack allihop :)

Kanske för att du kan göra mer som du vill.. måla eller nått annat.. Kramar..BB
#39 Jodrena,grattis! vad roligt för dej :-)
Kram!//BB//W

Nej men vad roligt Jodrena! :D Det är det bästa.. att äga sitt eget hem.

#45 Jo, jag har kunnat göra vad jag velat redan tidigare också. Ägaren var mamma så det har ju inte varit omöjligt liksom. Men nu bor jag inte längre under hennes tak :D och ja… en riktig äkta ägendom. hm. …… konstigt. Jag äger nästan ingenting i denna lägenheten. Endast sängen och alla prylar, resten är egentligen lånade saker, men nu är åtminstone själva hemmet mitt. det är nog det som gör att det känns som en stor skillnad.

Har just upptäckt att jag funnit en systrami till som är nog min spegelbild (Ying oYang ) vi är så otroligt lika men ändå olika och de va en känsla som jag kände vi första mötet och de gör mig otroligt glad att finna en lika .. Men jag har ju eder alla här inne men detta va liksom jag men ändå inte svårt att riktigt förklara men så glad över detta möte /BB Hias
#49 Glädjs med dig Hias…verkligen..*L Kramar BB/B

Tack underbara systrami #50 Brokenfether du är ju en underbar liten myspys Häxa och har lite bus på G mer eller mindre hela tiden och jag gillar dina inlägg de är en glädje bara det Häxkram.
#51 Sådär ja….nu gjorde du Broken rörd systrami Hias…vad glad jag blev över dina ord…dom värmde verkligen…
Bless You och du är den mest goaste Häxan jag vet…snäll och omtänksam….Varmaste kramen…./Broken
Grattis Jodrena så skönt med eget bo :)
#32 va kul att du har nå´t… men vad kan det vara ???
Kramar på er alla
#53 Om jag har,det vete hundan..ha ha…men glatt är det i allafall..*S Kram på dej Anco….

broken. jag tänkte låta bli att fråga. men. du vet vad jag vill fråga om ;) du är en liten teaser kära vän.
#54 usch vikken retsticka du e. hihi Kram
#55 #56 Jupp…det är min charm det…ASG
kram på er godingar…

Jag har kommit på vad det är… jag har kommit på det… jag har.. jag… en valp???

(det finns ett kodord i varje inlägg av broken…pst. tex: kondis, glatt, situps…..;)

#58.. en valp?.. Hon skrev.. fyller mina kvällar några timmar..
en valp fyller mer än några timmar på kvällarna.. Hmm???
#58 valp… tror inte det, den skänker väl inte glädje bara under ett par timmar???
Vi får gissa vidare….
*lipar åt broken* retsticka*lipar*
#60 2 hjärnor och 1 tanke kära syster!!!! hihi

Nja nu skall jag ta och dra mig tillbaka lite smått och ta min egna lilla tid här på kväller kvisten och må natten skänka eder glädje och harmoni /Har eder me mig och lovar att sova i ro nu systrar och bröder BlessedBe Hias

Det måste vara en Man!!
#63 Önskar dig en god natt också!! BB
#64 tror jag med!!!

#62.. Såg det *S*
Hias!.. Önskar dej en riktigt skön natt.. må den bli lugn och stilla
Kramar!!..BlessedBe

Jag är fortfarande säker på att det är nåt på TV. nåt som börjar kl. 22 (varje?) kväll.

Ja min kära hias.. Jag önskar dig välgång i ditt arbete.
Jag har något jag själv behöver pyssla med.. :)
Jag avslutar detta med kärlek
Nu ska jag dra mig tillbaka och våldföra mig på min kudde!!
Sov gott och må er natt bli lugn och fylld med harmoniska drömmar.
Kram på er alla BB

Jag säger med god natt nu.. ska gå till mitt altare och sätta mej en stund.. komma ner i varv lite..
Önskar er alla en välsignad nattsömn!
Kram! BlessedBe

Ahhaaaa!!!!
((360/30)x2)/((2x2)x2)x2=?
hehehe

:P /godnatt allihop! :) Tack för allt idag.

#72 ja, den ekvationen har jag också funderat på men inte varit helt säker på det ändå.

Nej det tror jag inte…
((360/30)x2)/((2x2)x2)x2=(12x2)/(4x2)x2=24/8x2 _eller_ (24/8)x2=3x2=?
Konjugatreglerna säger parenteser först, sedan tar man multiplikationer och divisioner innan additioner och subtraktioner. multiplikationer och divisioner har samma prioritet och räknas således i den ordning de står, det samma med additioner och subtraktioner, fast de skall räknas efter parenteser, multiplikation och division.
Egentligen hade jag kunnat skriva det helt utan parenteser med… men då hade det inte sett lika roligt ut och det hade varit större risk att folk fick fel svar… allt för enkla miniräknare till exempel räknar allt i den ordning som siffrorna skrivs in, vilket kan ge helroliga resultat ibland om man skall räkna fler tal än två.
Fast nu.. är det ju för enkelt att gissa sig till vad jag har på hjärnan :S
Det är för övrigt ett glädjeämne.. matematik… :D

:) jag vet inte om jag har rätt i mitt påstående men det krävs kanske minst matte b för att förstå det där med parenteser ordentligt. Jag tyckte det var hur kul som helst :D skulle vilja läsa vidare. jävla värld som ska kosta så mycket så man inte ens har råd att lära sig nåt. läste matte a i ehhum, 5 år? innan jag fick godkänt. inte därför att jag inte kunde. jag hade kunnat tenta av det redan första året om jag hade varit smart nog att göra det. det var för att jag alltid i terminens slut hoppade av :P

Vi bor i en "rövhåla" sade jag till min man i dag. "Rövhåla?" sade han. "Du menar rövarkula!" Han tycker att jag ska skriva ner allt som jag säger som blir såhär "fel."
Vi håller ju på och flyttar och lever i en kappsäck. Kartonger överallt, man hittar ingenting. Men det är spännande ocskå! Jag längtar efter att få flytta in och göra oss hemma på det nya stället!!!
BB!
Kramar till er alla!