Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 1320 ggr
Zoraye
0

Trolla bort negativitet?

Hej alla!
Jag tänkte höra mig för om ni har några bra knep för att mota bort negativitet?

Jag verkar ha hamnat i en sådan period och den nådde kulmen idag. Nu känns det som om någon hällt en spann med neggo över mig….
Jag är helt tömd på energi, försöker att tänka positivt (för att inte dra till mig mer negativt) men det verkar inte funka.

Alla tips emottages mycket tacksamt!

//Zoraye

_RS_
0

Gå ut och sätt dig i skogen, eller vid vattnet… tänd en brasa och slappna av en stund.

Tänk bara på att det är ännu ett problem som väntar sin lösning och att du helt enkelt får övning genom det.
Jag är nästan snuskigt positiv av mig, utom när jag lämnar min äldsta son… Men annars är det bara "på'n igen" liksom…

Jag ser även en motgång som en utmaning och jag älskar utmaningar… De är ju ett sätt att utvecklas.

Så ett tips är nog att se det som en personlig utvecklingsfas, istället för ett problem. Ett sätt att förvärva sig kunskap och visdom ur en situation. Vänd det till något kul… Så övervinner negativiteten sig själv… dubbla negationer, du vet….

Zoraye
0

Tack _RS_!
Jag försöker tänka så för det mesta, men det är en prövning i sig…särskilt när det blir till personliga påhopp. Då är det lätt att tappa modet, tron och att våga förlita sig på det positiva i livet.

Ska ta och koppla av en stund och försöka fokusera på bra saker.

varulven
0

Skäm bort dig! Ha en spahemmakväll med en vän eller för dig själv och mys :) Skit i allt som bekymrar dig under din egen mystid och sitt med grukor på ögonen, ägg i håret och lyssna på atomic swing hela natten :)

svartmask
0

tänka positivt? ;) de kan funka ^^

_RS_
0

Du är så…. så… underbar… :D

Zoraye
0

Vilka härliga svar, tack alla!
De negativa tankarna har ju en förmåga att dröja sig kvar medan de positiva försvinner illa kvickt. Men det är värt nya försök.

Hoppas ni alla har en skön och magisk kväll.

// zoraye

Jodrena
0

Eftersom detta ändå är ett häx-forum tänkte jag föreslå något annat som ibland fungerar. Det är att först och främst grunda sig ordentligt, sedan skapa en mur av någonting positivt som du tycker om, blommor, ljus eller annat som du visualiserar fram. Detta har du sedan runt dig och ditt energifält som ett skydd mot inkommande negativitet, samt att du blir påmind om det positiva runtomkring dig. Ett ganska vanligt knep har jag fått för mig.

Coturnix
0

#7 Det var bra! Det ska göra inför utvecklingssamtalen i eftermiddag! Ett energifält av blommor! :)

Zoraye
0

Tack för tipset Jodrena!

Jag försöker öva mig på att jorda mig, av någon anledning somnar jag så snart jag försöker.

[trumman]
0

Negativa tankar = onda andar som man till å börja med inte ens ska släppa IN i huvudet ) utveckla sinnet att "mota Olle i grind" med de där.

BiGavia
0

Jordrena uttryckte precis det jag tänkte på.

Jorda är bra och flöde till cosmos låt energin rena dej…. man kan göra enkelt och duscha bort det negativa och låta vattnet rena sig ….ta med allt dåligt ner i avloppet…och förnya sig med ny energi.

Sen måste jag ge trumman rätt, även om det är långt från enkelt.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Zoraye
0

Trumman, det där lät lite läskigt! Onda andar alltså.
Jag har misstänkt att jag haft en hel del avundsjuka riktad mot mig senaste tiden, vet inte om det är det som kan ha manifesterats i negativitet. Brukar försöka tänka att "allt ni sänder mot mig studsar tillbaka till er".

Tack alla som svarat! Uppskattar det verkligen.

Jodrena
0

#9 hur gör du när du jordar dig? ligg inte ner, och sitt inte alltför bekvämt om du har lätt för att somna, dvs utan ryggstöd eller så, så du inte kan nicka till ;)

Zoraye
0

#13 Jag brukar sitta upprätt i en fåtölj. Det är rätt obekvämt men jag lyckas ändå somna och vakna ett par timmar senare. Gjorde det nyss efter att återigen ha försökt jorda mig, he he.

Jodrena
0

sätt dig på en köksstol istället, eller på golvet, ev. på en kudde på golvet. är ju värt ett försök åtminstone :)

Zoraye
0

Ska testa det nästa gång jag försöker!