Frågor om ett kors
Hej!
Har haft vårat hus uthyrt och nu sitter det ett kors på väggen i vårt sovrum ovanfor vår buddha som vi har där.
Korset ar gjort av gräs, ett väldigt enkelt kors men jag har aldrig sett ett sånt kors forut.
Vet ni om det betyder något?
Mvh
Kawaii

Kan man inte få en bild? Tror du att det är de som har ni har hyrt ut huset till som har satt upp det?
O_O
Ta en bild av den istället, för din beskrivning fattar man ingenting av egentligen :)
Mvh, T
ok. Ska fixa bild, laddar in.
Säkert ngn kristen läskig människa som trott att Buddah = Jävulen och behövt beskydda sig.
Typiskt övertrodende läskiga kristna det där beteendet :(
Ja, som jag sa… ngn kristen, eller moppsig typ, som velat "lämna ett budskap".
Mitt råd: bränn skiten.
Mvh, T
Ja det stämmer nog som du säger Trumman…
Blev lite stött när de hade placerad sitt kors på väggen, precis ovanför vår Buddha som vi alltid har i sovrummet.
Korset är inte vårat.
Haha….du är ju för härlig Trumman *ler*…
Korset ligger ute under en verktygslåda med blått lock nu.
Kändes bara rätt att lägga det där.
De som hyrde huset är från Sydafrika om det nu kan ha nått med saken att göra.
Varför spara på det?
Och nej, att de är från sydafrika har inget med det att göra :)
Mvh, T
Sant…..tar och bränner det i kväll.

Hm det ser ut som ett sådant där kors man har under sängar och sånt, typ för att välsigna en plats…
hmm….intressant.
Fick märkliga känslor av det bara. Kändes inte positivt men jag kan ju ha fel…
Det är inte ditt, du har inte gjort det, gudarna vet vad det laddas med etc etc. Jag skulle inte ha kvar det i 10 sek.
Ungefär så kändes det när jag såg det…kändes inte ok bara
och nu är det väck!!!! :)
Hej Kawaii, korset är ett sk palmkors, dvs gjort av palmblad och brukar delas ut i kyrkorna på Palmsöndagen. Det har ingen"övernaturlig" betydelse utan är just en påminnelse om palmbladen som folk viftade med när Jesus red in staden Jerusalem. Jag tycker tycker du ska återlämna korset till närmaste kyrka. Att bränna kors ger ganska kusliga associationer.

Jag tycker korset va ganska ballt, men att bränna det e väl lite att ta i. Skicka tebax det till dom som planterade det. (inte han som plantera palmen alltså, utan dom som hyrde, ha ha ha)
Om ja skulle glömma en buddha eller nåt i nån kristen gubbes hem skulla ja tycka de va taskit om han bränt det då ja kom på att ja glömt. Kanske korset betyder mycke för dom som äger det.
SEV 
Äh… ni tänker för mycket :) Här handlar vi på impuls och BRÄNNER saker innan vi tänker på följderna!
TJO!! Viva la impulshandling!!
Mvh, T

Skrattar ….så befriande! :D

äh men folk, korsen är ju redan brända. Kanske var de kvarlämnade av välmening. Men nu är de väck hur som helst.

Bränner man kors iklädda vita dräkter och kanske till och med med vita struthattar på huvudet, är nog risken stor att man missuppfattas och blir hatad av fler grupper än en i samhället.
Jag har hört talas om skolors luciatåg som satt skräck i folk på förläggningar, men det är nog ungefär lika sant som råttan i pizzan om man tänker efter…
Kanske man skall vänta med att vara impulsiv till man är ensam i allafall :D

Kan ju förstås vara deras sätt att förankra deras religion.
Att ta ner din Buddha kan ha känts fel. Men att sova under en symbol som inte tillhör deras tro…
Personligen gillar jag inte att ha flera religiösa symboler på varandra. Eller ens uppsatta i rad.
Såg i en presentshop i söndags ett kors täckt med ett pentagram. I mitten satt en dräglande drake. Huuu.

Du är av med det nu iallafall :-)

#19 hahaha! Ja den där tankegången känner jag igen.. mobb brukar väl uppstå så? :P
Jag hade nog med bränt eller begravt det. men att rensa ut det lite och sända tillbaka det kanske är snällare? Renandet bara för att ge det en kick i nöten.

#19 Skratt. Så befriande och härligt med impulshandling! Så levande här och nu.