suck
Alltså ibland undrar man hur kristna tänker alltså..
Lyssna extra noga när han säger vilka som vistas inne på häxfesten…

jaa du….dessa eviga fanatiker…
själv är jag svartlistad och bannlyst av Bibeltrogna Vänner…*S* en börda jag bär med ett brett leende och rak rygg…
okunnigheten är stor bland de som endast se med andras ögon och endast lyssnar på en ton i hela melodin….tre gånger TVI för det…
Eders alldeles egen
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
*suckar djupt*
Jag kan bara tycka synd om dem som är så ovetande…
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Var på en större fest förra hösten…där en av dessa BTV fjantar var med…släkt till min druidkollega….hon vägrade hälsa på mig, och hon tittade inte åt mitt håll på hela kvällen, *S*…ville helst inte vara i samma rum…*S*…oj vad hon led…hahahahaha

Ja jag är inte heller så populär bland de /ja kan barainstämma i våra kloka broder Branduirs ord och som du säger systrami Endroppeihavet att de orkar de vet ju inte va de svammlar om och skall vi göra lika mot dem eller? De är bara sin egen räddsla för va de inte kan förstå eller ta till sig som de ack föraktar BB Hias

Där ser man vad isoleringen ger för lott.. :)
Jag kan inte lyssna på länken för min dator klarar inite av youtube. haha!
Jag är inte bannlyst.. för dem vet inte om att jag finns.
Haha!
In yor face christian.. :P

hehe…som när jag och en god vän som för övrigt råkade vara Mormon önskade bevista våra respektive barns skolavslutning i Vittsjö kyrka….vi blev inte insläppta av kyrkvaktmästaren…"det var fullt" trots tomma bänkar…*S*

Så intoleranta dem är.. dessa män av sin guds stämma. De glömde bort att stanna i medeltiden dem då?
jag och min make blev vigda av kyrkoherden i hans hem på fm, på em vigdes vi av en wiccansk prästinna. Precis som det skall vara.. hand i hand.

Då skall ni få höra de va för 4år sedan då min ena son ville konfimera sig och jag kunde inte neka han detta dock. En afton sen höstkväll så hade han bjudit in sin komfirmationspräst till oss och ville så gärna få visa sin mors altare(Vilket hon trodde va säkert av kristus). Hon va halvblek när hon klev in i mitt hem och än värre då hon väl fick se mitt altare då trodde jag hon skulle dö på fläcken stum blev hon och ack så brottom hon fick så de teet jag gjort ordning ville hon inte ha. Ja och den dagen han väl skulle komfimera sig så kan jag lova att jag har aldrig haft så mycke onda blickar mot mig på kyrkbacken och de hela slutade med att jag va inte välkommen utan resten av min familj men int jag . Efter det så har jag dock inte mött dem utan när min son på 11år nu senast ville avika från kyrkbesök i påsk så va de helt uppenbart för mig att han skulle slippa detta.
Så man kan ju undra vilka som är Rasister i finare bemärkelse så att säga…
Min mormor höll på att avbryta vårt släktskap när jag berättade att jag mediterade framför mitt altare.
"Det är ju livsfarligt" var det hon sa.
Jag blev tyvärr helt stum och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Detta var ca 10 år sedan och hon har faktiskt accepterat att jag inte har samma tänk som hon.
Vi har alltid diskuterat religion osv sedan jag var liten.
Mormor har SKRIVIT AV bibeln hela 3 gånger. Varför det kan jag inte svara på *S* Hon kanske inte hade så mycket att göra bara. hahaha
Jag respekterar alla andras tänk och tro och kräver detsamma tillbaka.
Är det så otroligt svårt att respektera att man inte är lika?
Mvh
Marika "Ioma"

#11 Mycket att kristendomen har svårt att förstår beror på mycket att de har i århundrande haft ett slags makt begär. De har haft svårt att kunna acceptera att de fanns någon/något som kunde va mäktigare än dem (prästerna) och att de fanns kvinnor och män som va kloka och kunde klara sig på egen hand så att säga De finns tillomed me i bibeln ett citat att de som va mäktigare eller mer kunniga än guds kännare skulle utrotas .De citatet skrevs de just om här om veckan pgr av att Nordman har det i slutet av sin video till sin låt Ilågornas sken och genast så fanns de präster som gick i försvars ställning fast de står i deras egna heliga bok…

#13 kolla slutet på denna video som Nordman gjort de va sista citatet som gjorde prästerna mest arg.http://www.youtube.com/watch?v=MJjLTjkdpbo
"Ty var och en som gör någon av dessa vidrigheter skall utrotas ur sitt folk.
Ja var och en som gör sådant"
Mvh
Marika "Ioma"

Tack Ioma för hjälpen du är för go du oxå Bless you
hihi. vassego. Kul att hjälpa till.
Kram
Mvh
Marika "Ioma"
Betänk…. alla det värsta krigen har genom tiderna förts i Kristus /Guds namn.
Det är att leva kärleksfullt…. eller inte?!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
anco: När man ger den frågan till en kristen får man bara skäll och avsky tillbaka *suck*
Jag kan verkligen inte förstå att respekten bara ska gälla vissa människor.
Mvh
Marika "Ioma"
Är det ingen som har fina möten med kristna? Jag har både och, förhoppningsvis som hos de flesta. Själv har jag mött flera öppna och "moderna" präster.

#20 Joooodå.. jag tycker nog vår vigsel är ett bra möte. :P

Jodå, jag känner flera trevliga och moderna präster(har pluggat religionsvetenskap för lääänge sedan)
Tyvärr har jag mött en drös med både kristna studenter och även präster som får mig att bli riktigt rädd också. Dessutom känns det som att intoleransen ökat!

#20 systrami jag kan tänka mig det om man kanske är mindre öppen om sin tro och lära har lättare men som i mitt fall så syns det så uppenbart att de går inte att ta miste på vem jag är sedan att de många gånger ser mig och oss andra med negativa insikter är ju deras räddsla för vilka enormt kloka och kunniga kvinnor och män vi är. Jag tycker dock att de som är muslimer som jag känner är mycket mer öppna och tillmötes gående än va de kristna folket är men kanske ogr av att muslimer möts oxå ofta av ett baktaleri och förakt. Jag har inget imot de kristna så vidare de inte har någe mot mig men tyvärr så är det en stämpel de gett oss som jag jobbaraktivt på att få sudda ut.
Jo det finns trevliga kristna som ger respekt mot oss som inte är kristna.
Min bästa vän från högstadiet är starkt kristen och likaså hennes man.
Men sen fastnar gärna de dåliga minnen kvar längre tyvärr i alla fall när det gäller sånthär.
Mvh
Marika "Ioma"

Min farmor va otroligt kristen och får nästan ett hysteriskt anfall när jag inte ville döpa mina barn för att inte tala om att inte komfirmera sig och när jag vart mydig och klev ur svenska kyrkan men men hon svalde mina beslut men dock så tror jag hon hade ett litet förakt för mig medans min mormor och jag va som eniga i alla mina beslut och hade önska flera gånger att hon fått leva längre än hennes 63år (for vidare 1992) Mormor har besökt mig sedan hon kom till andra sidan men aldrig farmor inga tecken alls från henne tyvärr. Har även släktingar på min fars sida som är Mormoner och min Fasters man är även mormonpastor och jag har ingen kontakt me dem sen de förstod vem jag va har inte haft kontakt me dem på flera år och inte sett mina kusiner sen barnsben. Ja man har varit otroligt troende på min fars sida. Och som sagt va mina muslimska vänner tar mer till sig än va min egna släkt gör.