Dagens Glädjeämne 12/5
God Morgon alla kära och nära vänner!
Druiden sitter och tittar ut på ett lite gråmulet men grönt landskap…lite svalare i dag…17 grader…lite mer normalt väder denna dag!
Saknar min älskade idag…
May your day be blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Godmorrn solen lyser och nordan blåser….+2 . En dag som blir mycket bra har jag bestämt! BB.
Vandra i Ljus å Skönhet

God morgon gott folk
En härlig dag i Sthlm, men blåser lite, men det är plusgrader i vicke fall.
Önskar er alla en underbar dag.
SEV 
Good Morning!
Fint väder med lite blåst…pollen yr för fullt o nysattack efter nysattack…men…det blir nog en bra dag iaf. Sköt om er gott folk!
BB//W

#1 soligt och blåsigt här oxå :) Jag känner mig ovanligt utvilad idag och ska snart promenera iväg till jobbet.
God Morgon! Himmelen mulnar på här denna vindstilla morgon. Dock skiner solen igenom lite luckor. Morgonen har börjat bra…..*L
En vacker dag i harmoni önskas till er alla…BB/B
God Morgon. Här skiner Fader sol med sin frånvaro… himlen är stålgrå, även om tempen säger 19 gr ute så är det stor skillnad mot den senaste tidens klarblå himmel.
Glädjer mig åt att jag hann skrapa och måla 1 fönster och hela fönsterbågen igår… nu har jag bara 2 små fönster kvar!! Och glädjen av gårkvällens hojtur i kvälls solens sken lever kvar i mig! doften av nybryggt kaffe kittlar min näsa och vetskapen om att jag idag kan vila och ta det lugnt efter helgen är i sig en glädje!
Kram och en underbar dag tillönskar jag er alla BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

God morgon bröder och systrar. :) Vi fick börjat vår dag sent här. Nio gick första barnet upp.
Natten var mild med oss.. Nu ser jag fram emot att städa lite på fm här.

Dagens glädjeämne är vår kärleksranka som sätter nya rankor efter omplantering… gott omen för en kärleksfull sommar i denna familjen.
I övigt vill jag bli klar så fort som möjligt med alla pssuedomåsten inne för att komma mig ut i landet och ordna lite med småplantorna och busfröerna…
//

här skiner oxå solen ..även om det är precis som branduir sa …lite svalare idag. Mitt glädjeämne idag är att vi äntligen fått tag på vår vigselförättare och har bokat en tid med honom på fredag för att stämma av och se om han går med på vår hemmasnickrade ritual.
För övrigt så ska jag jobba idag …ett kvällspass med en jobbarkompis som jag inte jobbar med så ofta så det ska oxå blir trevligt kram tindra

Här är det mycket svalare idag. 10 grader i skuggan och nordanvind som drar med sig kalluft från ishavet. Det är rätt kyligt ute kan jag säga…
Men! Jag är så glad att jag mår så ofantligt bra den här våren. Jag har normalt sett alltid känt av alla pollen oavsett hur lite eller mycket det är och trots att jag äter allergimedicin. Hela skrivbordet, tangentbordet och datorskärmen är full med pollen, ute blir man alldeles gulprickig - jag känner ändå inte av nånting! *skuttar runt* (nåja, jag äter antihistaminer, men med den här mängden pollen brukar de inte hjälpa alls annars)
Samtidigt som jag är så glad för min egen del lider jag med de som har det riktigt jobbigt i år. För jag vet hur jobbigt det kan vara.
Men det är ännu en fördel med att inte äta kolhydrater som gjort att jag mår så här bra 

ett stort glädjeämne för mig idag är att jag får välkomna min goda vänner Matea och Mirlinda hit till vår gemenskap…

Mitt glädjeämne är många för dagen 1: Min dotter har snart varit i skolan hela dagen utan problem.
2:Stockrosen och Malvan från gotland har tittat upp ur moder Jord.
3: en hjälpande gåva från en systrami till min dotter anlände idag.
4: Tack broder Branduir för ditt tips.
Och till slut Solen skinner men ack va de blåser. BlessedBe Hias
Stockros på denna bild suddig tyvärr

#12 Glädjer mej med dej..att dotter din är på bättringsvägen..
BB//W

Tack älskade systrami#14 Kram

jag blev alldeles precis nu elallergiker…..fick avstämningsräkningen från EON….17000:,,,,hurraaaaaaaaaaaaaa…..not

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jag känner klådan ända hit broder#16
#16..datan snor..en del ;-) stackars… önskar det fanns bot för sånt med..
BB//W

stackars dig …jag kom just på varför jag inte bor i hus längre ..
.hoppas det reder ut sig ..vi lider båda två med dig kram tindra

jadå det löser sig…men det smärtar ju…*S*

Bran: Har du inte så du kan läsa av mätaren själv varje månad och få exakt elräkning? Det är nåt av det bästa man kan göra.
Man slipper de där stora kvartalsräkningarna som man liksom 'glömmer bort' och har istället uppdelat varje månad. Plus att man garanterat slipper de där tokjätteräkningarna som kan komma för att de beräknat för snålt. Lämnar man in själv blir det rätt på en gång.
Jag rekommenderar detta till alla som kan läsa av sin elmätare själv, för det sparar många jobbiga stunder när räkningarna dyker upp.

det är som sagt inga problem….men tack för tipsen

:D När jag kom hem från jobbet väntade en present på mig innanför postboxen. Man skulle nästan kunna tro att jag fyller år, detta var andra presenten på ett par dagar. Och jag vet att det kommer minst 2 paket till på posten snart!!
Men visst känns det litet speciellt att ta ut posten när andra drar ut räkningar och suckar tungt medan jag står bredvid med ett paket i bland de vackraste presentpapper jag sett :D

Javisst är de underbart då man få en gåva iställe för tråkig post Systrami#23 Hias

Idag gick det bra att göra bokföringen :) Känner att jag börjar få koll på det hela.
Räkningar suuuuck!!!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Slingerstormhatten!:) Den växer helt fantastiskt och slingrar sig upp för en sälg. Så är det dagens glädjeämnen sitter i det som gror och växer.
Lite blandad glädje..lämnade återbud till kvällsjobbet utan dåligt samvete (?!)..tände ljus på altaret o rökelse i stället..det får bli meditation o vila med pollen allergi istället..
Trevlig kväll på er!
BB//W

Lillgrabben fick sin första egna cykel… Det är glädje utan dess like :D:D:D

Va gott #29 broder /Hias
#29 Sann glädje det… :-)

#22 Det verkar som att vi får bygga nån eller nåra fläktar hos dig me
SEV 

#33 vad roligt..håller med … fin!

#33 systrami så vackert absolut Bless you

Jättefin Lorelai!:)
Fick ett samtal från min mor, som var så glad, hon har varit på semester i LOndon för första gången, när hon kom hem väntade ett väldoftande paket från Hias!! Hias mor tackar så innerligen!!! Hon är så glad, skulle testa dreams i kväll!!!
MVH Isnornin

Va gott att höra systrami Isnornin och bara att säga till så sänder jag mor din mera Kraaam
#33 mycket tilltalande….
Vandra i Ljus å Skönhet

Tack vad go du är Hias!!!
MVH Isnornin

Min älskade son kom hem med fler ampellijor till mig idag samt att jag fått glädja Syster Isnornin mor med mitt bad/Fotsalt de är en enorm glädje i sig. BB Hias nu låter de små gyllene korna i köket rena vildawesten hehehe

#33 Spetsfyndig lugg! ;) Så söt och fin! Nu är det minst 8 som tycker så!!!;)

Du är vacker syster Lorelai!

Ja nu går det ju inte ens att hålla räkningen. :D Vad roligt.. Det gör ju aldrig ont att få komplimanger.. tsss..

Nej men så roligt syster Hias.. med din sons gåva. :D Den är du förtjänt utav, i sanning..
Damer och ni herrar.. jag behöver hantverka lite på drömfångaren nu innan broder solen tackar för dagen. Jag återkommer om en stund dock. :D
Var väl mött

Inte sjutton är det fel att du själv tycker du är vacker heller! Tycker du det så gör du helt rätt, för du ÄR vacker!
Man får faktiskt tycka bra om sig själv och dessutom säga det.
Släng Jante över bord bara! Han har inge här å göre, så det så *S*

dagens glädje för mig är harmonin jag plötsligt fick…

#45 *hiver han över bord* 
Ja man får faktist göra det.. man får tycka bra om sig själv.. Jag tycker allt som oftast bra om mig själv på alla plan. Det är någonting som syns br apå mina bilder med.. Mår jag på någon nivå inte så lyckat.. så blir heller inte bilen bra. Så sann är jag i min närvaro att det påverkas så direkt. Jag vet att jag inte är ensam om det.. *s*

Idag är jag riktigt stolt över mig själv. Jag, den lilla (nåja, inte jättelilla, hehe) flickan med sämst självkänsla i hela världen, typ, gick idag underklädesmodell för att hjälpa några kompisar. Jag var skitsnygg! :D Fick håret och sminket fixat och hade jättefin korsett m tillbehör. Lägger upp bild när jag får dem! Imorgon ska jag gå igen, längtar redan!

Ja se den där Jante är ingen munter typ det inte :D
Skönt med alla som ställer sig bakom mig med komplimanger till Lorelai… klart jag fattar att hon slutar lyssna på mina komplimanger efter en massa år… men nu fick jag mer ammunition, så det räcker en stund… tack, alla… ännu ett glädjeämne :D

#49 Äsch då.. Dig har jag väl aldrig lyssnat på..:P
Vad säger du.. skall vi ut och chocka byn imorgon med? Byn var för övrigt med på kanal fem ikväll.. Outsider..

Lorelai: Hade jag inte haft pojkvän och inte du heller för den delen, hade jag dejtat dig ;)

åh fasen… är det så enkelt… hade jag bara vetat att det var så hade jag bestämt det långt innan… hehehe
Varför sa du inte det direkt då jag separerade?

#52 ok ok motparten kanske oxå borde ha något att säga till om ;)
Dagens glädjeämnen är många. Jag vaknade i ottan av ett SMS från min son där det stog "Grattis älskade mamma" Min yngsta dotter ringde mej på lunchen för att säga Grattis och när jag senare kom hem från jobbet hade jag besök av min äldsta dotter, min kompis och mitt kryss… de var här hemma och väntade med tårta och presenter. Och jag fick en Cykel!!!!
Varmt i hjärtat att bli ihågkommen så..

du fyller år?? GRATTIS!!
#55 jaa jag fyller 25.. ;) Hahaha
Tack rara du.

Hej, jag hade en riktigt pissig dag men det gjorde gott att läsa den här tråden!
Grattis på födelsedagen #54!
#54 grattis vän..kramar om.. BB//W
Tack alla ni.. Godnattkramar i massor.

#51 nahw.. Vilken super komplimang! :D Den berörde.
#52Njae.. just eftersom det var så lätt så var dte ju därför du fick vänta på mig.. tok. :D
#54 Grattis på dagen!! :D
Oj…hinner precis in för att önska dej ett JA MÅ DU LEVA UT I HUNDRADE ÅR! Stort Grattis på födelsedagen BW ---,-´-@
Kramar BB/B

Åå! En cykel! Grattis på födelsedagen!

Åh Grattis i efterskott systrami #54 och gott att du haft en bra dag Kram
Tack igen alla rara ni. Jo jag fick en vacker dag igår. En stor kram till er