Nybörjar "blumpers"
Ja.. vi har ju alla börjat någonstans när det gäller häxerierna och jag var minst sagt "ambitiös" och ivrig i början.. allt allt allt skulle komma på en gång, bums!
Och då hände det ju en del märkliga saker…
Jag minns speciellt en ritual i tonåren.. d va en vacker sommardag, jag hade kollat vädret och d skulle va soligt i flera dagar.. jag går ut upp på en kulle på morgonen och inleder min minst sagt ambitiösa ritual och kallar på regnet.
Och det man vill ha.. det får man.. jag vet inte hur länge jag var där uppe.. jag blev aldrig hungrig eller så eller kände mig trött.. men helt plötsligt.. som i en blinkning var det becksvart ute.. o regnet öste ner.. jag hade klänning o sandaler och det tog mig flera timmar att komma ur den där svarta skogen.. trevade runt och föll mer än gång ner i leriga pölar och kröp fram längst de stigar jag hittade.. när jag väl kom ut så hade de ljusnat igen och jag gick hem…
Jag duschade men jag kände mig aldrig trött.. jag hade inga märken efter vart jag ramlat ( o d kändes må jag lova när jag ramlade och grät för mig själv i mörkret)
Gudinnan lärde mig en lärorik läxa.. vilken dum unge man kunde vara!

Ja håller helt med dig.
Gjorde en trollformel en gång (kärleksmagi) efter en bok ;-)
I slutet av formeln kunde man lägga till lite egna tankar…
Då jag var arg & bitter på mitt x, för att han gjort slut önskade jag mig att han blev besatt av mig SAMT att jag önskade mig mycket kärlek.
Javisst. Nästa dag VAR han besatt, det kom in både ny & gammal kärlek i mitt liv. Allt blev en enda soppa.
Han som jag velat ha ringde i ett (från totaltystnad)
Man får akta sig för varje detalj, för även detaljer är av största vikt vid magi.
Kramiz

Den enda jag kommer att tänka på nu är en läkningssession. Annars tror jag inte att jag har gjort så mycket som har slagit fel, mest andra som har gjort det runt mig.. har alltid varit snål med när jag arbetar.. vad som är nödvändigt liksom.
En gång har med läkning att göra. En man satte en slags skyddande linje mellan honom och mig. Allt som hände mig negativt skulle föras över till honom. Jag hade varnat honom för att göra det, den var inte i min önskan.
När jag sedan läkte en kamrat från sin influensa drabbades naturligtvis mannen utav den. Pojken utsatte sig för smitta igen och jag läkte honom fri igen, knappa dygnen emellan. Alltså blev denna mannen träffad av två influenser på kort tid med hög styrka. När pojken sedan utsatte sig för smittan igen och för en tredje gång blev sjuk lär jag honom den gången bära på den. Jag fick höra om mannens sjuka som jag var ovetandes om hade skett, att han mot min inrådan i alla fall hade upprättat den länken. Efter det svor jag mig fri läkandet.

Jag har också fått en lärdom vad gäller kärleksmagi för en massa år sedan. Önskade mig kärlek från en vän jag var förälskad i. Tiden gick, jag trodde inte det fungerade. Jag tappade känslorna. Vi har förblivit vänner, och kanske ett år efter själva besvärjelsen frågade han om jag gjort något, för han hade så mycket konstiga drömmar om mig hela tiden. Jag erkännde och då slutade han drömma. En bra läxa.

hehe ja kärleksmagi är inte bra! Jag önskade mig mer kärlek av en dåvarande pojkvän genom att mana in en önskan i ett ägg och rita en symbol på, och sen gräva ned den. Samma kväll var det helt tvärtom med kärlek från hans sida :P haha. långsam kärleksmagi var det för nåt halvår efter hade jag tröttnat på honom (för jag gjorde magi för det samtidigt! så att jag skulle sluta älska honom) och när jag började tröttna så började han bli intresserad, och de tvar struligt. Till saken hör att det där ägget än idag inte är förmultnat utan det ligger halvt i jorden under en bräda. På beltane när jag var vid ritualplatsen med min häxvän så råkade hon kliva på brädan och då hörde vi hur det knakade ^^ kanske magin bröts då? :P

hm, jag har försökt komma på något men kommer inte på något alls att berätta. Jag har tagit det lugnt och låtit allt ha sin tid och inte gjort något utan att känna till det. Vad tråkig jag är ;)