Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 12323 ggr
Hias
0

Tips kring svår astma..

Jag skulle bli otroligt lycklig om jag kunde få lite tips ang min dotters svåra astma,jag har några rökelsetips som skall lätta upp för dem som har astma men om de finns någon som sitter på urgammla knep så tar jag tacksamt imot detta. Vi fick åka till akuten i gårkväll för att den medecin hon redan har täckte inte upp och skall nu hämta ut än mera åt henne idag.Hon får inu läget inte helst gå ut stängda fönster och måste vi ut så bör hon duscha av sig så allt pollen sköljs den från hår och kropp,Tyvärr så är det troligen de underbart vackra körsbärsträden vi har här utanför som är hennes största problem nu dom står i högblom och tror inte min hyresvärd bara sågar ner dem pgr av detta. Men är det någon som sitter på gammla huskurer så hör gärna av eder /BlessedBe och tack på förhand Hias

BranDuir
0

ett gammalt knep….som funkade för mig  är att när man känner anfallet komma dricka ett glas varmt vatten…det lugnar ner och vidgar bronkerna…astmaanfall är ju till stor del psykiska då man stressar upp sig när man börjar känna dem och därmed förvärrar anfallet….ett ångbad med Timjan Corido essens hjälper också till att lindra…ett ångbad varje dag kan stävja astman …

Liksom en cigarett rullad med tobak, ephedra och mynta… det fungerar och var ett registrerat läkemedel fram till 1975…(så jag började röka)….men jag slapp ju astman

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Waara
0

#0 jag önskar jag hade några…ideér…men tacksam att broder ovan har..krya på tösa nu!

BB//W

BranDuir
0

Kan ju också tillägga att det sannolikt INTE är körsbärsträden….snarare björk och al…till yttermera visso kan de moderna medicinerna skapa ännu mer överkänslighet (smart försäljningstrick) särskilt om det är ett barn som får dosera själv…och gör det för ofta och för mycket….ska kolla opp en bra naturläkare i ditt område genast….själv har jag ju lite haalvlångt …

_RS_
0

Ved du om fal man kan/får odla Ephedra silica eller om det räknas som förberedelse för metamfetamintillverkning?

Även naturligt Efedrin har ju läkemedleklassats…vilket är lite synd :-/

BranDuir
0

Ephedra Sinica skall vara fullt tillåtet att odla!

från livsmedelsverket: Efedrin och växter av släktet Ephedra, som innehåller efedrin, förekommer i hälsoprodukter som säljs via internet. Sedan 2005 är ämnet efedrin klassat som läkemedel, oavsett källa och oavsett användning. Försäljning är alltså olaglig om inte produkten är godkänd som läkemedel.

Hias
0

Tusen tack för tips och era värmande omtankar och extra tack till dig broder Branduir önskar att vi bodde next door ibland. Jag skall se om jag får tag i Mynta då jag skall till centrum inte alltid de har det inne. Jag känner eder värme som tillförs min dottra nu Häxkramar  från oss båda till eder alla/BB Hias

BranDuir
0
  • C-vitamin har en anti-astmatisk effekt. Vitaminet sänker blodets halt av inflammationssubstanser såsom histamin.
  • Lakrits (överdrivet bruk kan dock ge högt blodtryck)
  • Vanlig lök eller vitlök innehåller växtoljor som visats ha en antiastmatisk effekt.
  • Ginko Biloba, t. ex. i form av Gink Yo eller Seredrin Forte.
  • Pantotensyra (Vitamin-B5) och B-vitaminkomplex.
  • Kalk och magnesiumtillskott. T.ex. i form av Dolomitkalk med extra Urticalcin.
  • Likaså kan du använda Zonterapi eller akupunktur..,jag använder HHA (koreansk handakupunktur) *

_RS_
0

snacka om att slinta på tangentbordet… hehehe

Ok, så man får odla, skörda och använda det själv, men inte sälja pulveriserad rot, för det är ett läkemedel… Har jag förstått lagen rätt då?

Gäller detsamma Papaver somniferum tro… ;-)

Trevligt att ha dig tillbaka, broder…

//

Waara
0

#0…Tänker på tösen…kramar om..

#6..Ja,han skulle bo närmre…

#7 Impressed…ingår denna lära i kursen?…

…Vill veta mer….

BB//W

Jodrena
0

Hias, det är hemskt att vara allergisk. Min allergi dök upp helt plötsligt i sena tonåren. Vet ni om hon är allergisk mot något annat? Jag gjorde med stor sorg av med katterna för ett par år sedan. Detta är andra sommaren nu utan dem och min pollenallergi har lindrats avsevärt. Det är konstigt för jag märkte inte av kattallergin förutom vid pollensäsongen, men uppenbarligen hängde de ihop.

Hias
0

Ja pälsdjur,allt som är rött i mat ,godis mm stenfrukt och grönt samt komjölksprodukter och då pollen.

blodtopp
0

#10 Sen kan det ju ha varit så att du inte är allergisk utan bara överkänslig mot pälsdjur. Men sen när pollensäsongen kom igång så blev du mer känslig för annat också under tiden. Därför reagerade du på katten då, men inte annars.

Jodrena
0

#11 aj usch då. jag tänkte mest som det blev för mig, jag visste inte att jag var allergisk mot katterna eftersom de inte gav några symptom annat än vid pollensäsongen. Tänkte att det ju kan ha med något sånt att göra. Inte för att det måste vara så att ni har något i hemmet som förvärrar hennes allergi, den kan vara så hemsk utan andra saker som bidrar :( tycker hemskt synd om tösen.

#12 ja, jag har ju hund idag (kanske dumt då jag var känslig mot katter hehe) men det går fint med henne. …än så länge. Jag väntar fortfarande på den riktiga attacken. Lite känner jag ju av pollen men inte alls lika mycket som då. Din teori liknar min :)

blodtopp
0

Men du vet du vad??! Kom på en sak, som du nog tycker är rätt smart *S*

Vet du varför du inte tålde katten när det var pollensäsong? Jo, av den enkla (och egentligen självklara) anledningen att ett djur som är utomhus får hela pälsen full med pollen. Alltså är det inte katten du inte tål, utan att katten fått med sig in en massa pollen - som du inte tål.

Eller hur? Jag tror jag kom nåt enkelt på spåren. Du kanske inte alls är pälsdjursallergiker, särskilt inte som du nu har hund (som man visserligen kan tåla fast man inte tål katter). Så. Reagerar du på hunden nu, släng ner den i badet och kolla om du inte klarar av honom/henne bättre när pälsen är fri från pollen.

Glad

Jodrena
0

nää. det var inomhuskatter :( tyckte inte om att ha dem inne men eftersom de var vana att vara inne (var ute med dem några gånger men de blev livrädda och höll på att få hjärtattack typ) fick de vara inne. så den teorin stämde inte.

Däremot ska jag ta tillvara på tipset om att bada hunden om jag får besvär :D (haha, som om jag aldrig någonsin badar henne annars ;) )

blodtopp
0

Rackarns då. Det var ju typiskt att det var inomhuskatter när min lösning var så smart Skrikandes Räcka ut tungan

Waara
0

#  Massivjättekram till E…må hon få sova gott i natt…. !!

BB//W

Hias
0

Tusen varma tankar vi sänder dig och jag har hela hemmet fullt me delade citroner för friskhet i luften samt ställt ett ångbad med rosmarin och vitlök vi hennes säng och än så sover hon lugnt Älskar dig systrami BB Hias

Waara
0

#18…dito..kära systrami,vad härligt du har ordnat…i våra tankar…nattikram!

BB//W

Hias
0

#19 Gonatt och må ni nu få sova i ro och harmoni och jag är med eder  Puss i pannan och en värmande nattkram från oss till eder nu… Hias

blodtopp
0

Jag brukar bli hjälpt av eukalyptus och lavendel i en aromalampa när mina luftrör krånglar. Men det gäller att man tar rätt mängd olja. för man blir rätt pigg av eukalyptus om man tar lite för mycket.

Jag hoppas att hon mår mycket bättre imorgon. Jag hoppas på regn för hennes skull, då jag vet hur mycket det hjälper är pollensäsongen är som värst. (Själv mår jag hur bra som helst i år, vilket känns mycket egendomligt.) 

Blesses syster!
*kramar*

Hias
0

Blir ingen vandring för mig har just fått telsamtal från dottras lärare och varit och mött upp min dottra (tur att vi bor 5min från skolan) hon har fått ett anfall nu i skolan så bara att vara inne här och bota hennes astma så gott vi kan hon kan dock inte vara ute nu under denna kraftiga blommning/BB Hias

BranDuir
0

druiden står i hörnet och sänder helande och lugnande krafter till lillflickan och hennes mamma!

jodå  titta efter ordentligt!

Hias
0

Tack kära broder dina krafter hjälper oss i dagen och nu så skall hon få vila och ro /Bless you Branduir och tack för du finns/Kram Hias

Mist
0

Hias !!

Min minsta tös är född med astma , det blir värre under våren / sommaren iom ( allt gror och spricker ) varje år får vi åkta till doktorn , för att både ögon , hals , näsa svullnar igen .

Om , det är så kaotiskt som du säger att det är , tycker jag du ska åka till doktorn med din tös iom , Astma är inget att leka med .

Vi har även ångbad , andas i påsar mm , men när astman är så kaotisk så ska man faktiskt ta till " riktiga" medeciner om
man vill sitt barn bäst .

Nu ligger min lilla  tös här med astma , jag har vart på sjukan hela natten och det här började smått i måndags .

Det var skönt att komma till erfarna doktorer inatt kan jag säga , fast jag kan mycket om örter och annat som kan linda deras smärta . Men jag som vuxen " mamma " orkar inte se min dotters förtvivlade ögon hela tiden .

Jag tycker du ska ta henne till närmsta sjukhus faktiskt , det låter ju inte bra det du skriver om att hon har .

Mvh // Mist

Jodrena
0

#25 Hon har ju varit hos doktorn. I första inlägget skriver hon om att medicinerna dottern har inte räcker till och att de blev tvungna att åka till akuten. mao har de nog inte låtit bli att fråga doktorer :)

Usch, stackars era döttrar. Och alla andra med så svåra problem. Själv har jag börjat nysa allt mer och ögonen skulle vilja svullna upp men kämpar ändå emot än så länge. Men det är som tidigare nämnt, inte ens i närheten av hur det varit tidigare. Särskilt hemskt är det när det är barn som får det så svårt. Hoppas innerligt att de snart får det bättre båda två.

Mist
0

Oj , trodde att hon bara ville ha lite knep …
* Jag får skaffa nya brillor ;) *

Hmm , nej det är skit jobbigt med barn som har sådan stark astma , jag ligger och lyssnar till min 6.år tös andning nätterna igenom .

kan ju säga som så här , är gött trött just nu med så därför kanske jag ej såg allt som skrivits som sagt .

Min dotter har en syrgas här hemma , inhalator , puffar och inte råga på det ..spruta som kan hjälpa vid ett svårt astma anfall .
* tur är ju att man  fick info hur man skulle göra och att man har utb inom sjuksköterska annars hade ju jag dött av att ge min dotter en spruta ju .

jag blev trots allt orolig för hennes lilla tös med som sagt .
Bra att hon fick mer medeciner , dock ska dom ju hjälpa henne nu . Hoppas på det ialf :)

Hias
0

Ja nu har vi varit där igen och de har skrivit ut ytterligare inhalatorer men dock är de inte bra me massa olika konstgjorda medeciner för deras hjärtan blir ack mer ansträngda så nu har vi 3olika inhalatorer Bricanyl ,airomir,pulmicort samt flytande airius ögondroppar och nässpray inom hus och kontunelig duschsning samt en elektrisk inhalationsfukthets apparat, (börjar likna Mikael Jackson nästa syretält eller)…

Mist
1

Hias !

ja det är samma här , det är jobbigt att vi ska behöva ha det så här
jag är jätte trött så ögon går i kors men vågar inte lägga mig  att sova pga… Måste lyssna på dotterns andetag och så där .

Vi har med nässpary , ögonsalva / droppar , bulmicort , brickanyl , airomir ( stor dos ) sprutor och annat . Inget vidare alls .

ja varför inte sätta upp ett syretält medengång ?
Då kan dom ju ialf få leka , andas och må bra :)

Hias
0

#29 ja skulle behövas just nu så bråkar jag me min hyresvärd för precis utanför hennes sovrums fönster så har vi ett körsbärs träd som blommar plus en mängd till både bak och fram gård visst underbart att se dessa blomma men dock rent livsfarligt för svåra asmatiker sa läkaren till mig. Ja nog för att hon har de året runt men nu sa läkaren att minst 6veckor till kommer de att vara som värst så bara att genomlida och ta utefter behandlings schemat inte mer att göra har nu klippkort på akuten och frikort på apoteket för min son på 11år är oxå astmatiker men dock inte lika hårt.

blodtopp
0

Vi får hoppas på regn åt alla astmatiska barn. Det är nästan det bästa när det är så här illa.

*skickar styrkekramar till era barn*

Hias
0

Ja de skulle behövas kan ju regna på natten de vore underbart Tack Blodtopp för din omtanke den styrker Bless you.

Mist
0

Ja , min dotter är allergis mot allt som blommar ut nu , * suckar *
som tur är så har bara lillan det ( eller tur ) men bättre att en har det en två . Jag har ju vart på akuten hela natten och ögon och kropp hänger lixom inte med mer nu  , så jag trodde ju att du inte hade vart på akuten.. * Skäms på mig * , men sen så läste jag IGEN och såg att ni vart där och det 2 gånger nu , hmm varför ska man behöva åka dit så många gånger egentligen ?
Kan inte doktorerna ge all medecen på samma gång i stället , så man kunde sluta oroa sig hela tiden .

Nu precis fick jag ge min dotter " puffar " det är skit jobbigt att
hon ska ha det så här , OCH du Hias , körsbärsblom är väldans mycket farliga mot / för våra barn .

jag som har pollen allergi ( bara ) är inte så allergisk mot just det här , men allt annat , dock har jag inte astma , men svårt att få ögonen att lsuta rinna , näsan att sluta rinna och svullanden att ge med sig .

Vad ska vi ta oss till ??

Hias
0

Ja #33 Mist jag fick ett gammalt huskur som jag har här hemma och de är ca 30 citroner som jag har delat mitt itu och ställt runt om i lägenheten för de fångar upp partiklar av pollen och luften är ren hela tiden ,duschs och bad så de får veck pollen på kroppen och att vi andra som varit ute ser till att få veck de kläder vi haft på oss samt tvättar av våra händer och dyligt.

Min dotter är dessutom mjölk och mat allergisk vilket innebär att just nu extra extra känslig. Väntar på att min hyresvärd skall höra av sig för jag bad de höra av sig till läkaren så vi åtminstonde får veck trädet utanför hennes sov rums fönster.

Enligt den läkaren jag va hos sist så vill dom vara försiktiga me alla preparat för de blir en extra påfrestning på deras små hjärtan och Bricanyl är mycket hjärtklappning på.. min dotter är 8år..

Har ni fått en sådan ångmaskin???

Mist
0

Ja se till att få bort trädet .
Och citroner ska nu få bo hos mig i mitt hem ;) Tack för ett bra tips :)

Tvättar allt gör jag hela tiden , ducka , tja hon orkar just nu inte röra sig så det får vi  ta till kvällen .

Ja ,vi har en sådan ångmaskin , och syrgastup…
Faktiskt skit bra , och ja jag vet att det ger hjärtklappning och påfrestning på deras små hjärtan . =( , men jag vill inte se Cassandra må så dåligt som hon gör så jag förösker ge henne syrgas så mycket som möjligt och tar till dem starka medecinerna när det behövs .

Ojdå , inget bra liv just nu hos din tös då , allt blir extra mycket just nu ju .
* lider med er *

Hias
0

Ja Mist ta och pröva Citroner de hjälper och ojjjjjj kanske om inte hyresvärden gör nått så kan ju de hända någe trots allt…

Hoppas din dottra oxå kryar på sig snart och vi får trösta oss med att vi vet att de snart är över det värsta..

Mist
0

I helgen har vi vart på sjukhuset det mesta av tiden .
Lillan har en rejäl halsfluss och astma då  . Hon hade över 40 grader i feber osv så jag var rejält orolig för henne . Men nu har hon fått antibiotika och nya mediciner för sin  astma ( hon har även fått ta prover ) för om hon är allergis mot pollen mm .

Hmm , jepp mitt hem pryder faktiskt mitt hem nu , till o med doktorn sa det här till mig :)
Iofs , så visste jag att citroner var renande , men att dem drog åt sig saker från luften VISSTE jag inte .

Hur gick det för trädet utanför din dotters  rum Hias ??

Waara
0

#0…nu är det våran tur…pollen allergi..så jag knixar lite av alla de goda råd du bringat in här på tråden..får köpa citroner…

Kryakramar till E o kramar till dej…

BB//W

Hias
0

#37 stackars eder dotter må hon nu få må bättre ,vi fick oxå uppsöka läkare i helgen igen men dock ökning av den medecin vi har . Många som har reagera denna vår tydligen och även dem som inte haft tidigare pollen allergi. Vi har gjort Pricktester samt blodprov för ett par år sedan eftersom hon redan som baby visade tecken. Dock så är trädet kvar utanför hennes fönster men vi bråkar och strider . Vi får se vad som händer. Ja citroner är en mycket bra renare som suger åt sig massa partiklar och lämmnar även en frisk doft att andas in. BB Hias

Mist
0

Men varför hjälper inte medecinerna vi får för ??
Gud vad jobbigt det här är , lider i massor med barnen ju .

Jag är gudomligt trött med som sagt , vill bara sova i 100år
hmm man sover som en spänd fiolsträng just nu och lyssnar med ena örat hela tiden .

Ja , en massa blodprover mm , har vi tagit i helgen / på natten med , lillan var dö trött så hon hängde inte med överhuvudtaget .
Idag blir det mer prover , i hennes små , små armar…
Iom,  att hon var född för tidigt ( 10 veckor ) så är hon liten ännu , som en 5 åring ( ska bli 7 i nov ) så har hon så små tunna armar mm , och dessa är blåa av stick och även händerna…

Åhh , stackars liten .

Idag ska jag faktiskt köpa fler citroner till mitt hem :)
Och Hias
Se nu till att få bort det där trädet , förstår inte hyresvärden att ditt barn mår dåligt ??

* Kramar & tanakr *

BranDuir
0

Denna vår  när pollensäsongen fick en explosionsartad start, hjälper det ju knappast att ta bort ett träd, det finns ju miljoner andra….pollen sprids ju med vinden…en effektiv luftrenare och stängda fönster gör ju garanterat större nytta…

Det positiva i sammahanget är ju att många idag blir hypersensibiliserade och slipper fratida besvär…efter som pollentalet är så pass stort som det är…i övrigt friska människor reagerar hejvilt just nu på diverse allergiska vis…

Hias…i stockholm finns en utmärkt naturläkare  bertil@helhetsdoktorn.nu

ta kontakt med honom!

BD

Hias
0

Kan bara hoppas de hjälper eder me citron oxå vet hur de är när de är så små Min tös har oxå varit litem hon är ju en av mina tvillingtjejer och förtidigt född .Ja vet inte riktigt va jag skall tro om dessa kemiska preparat ty något säger mig att de kanske inte de kroppen behöver ????Jag skall även beställa så kallad akupuktur för min dotter samt gå lite i vår gammla örtmedicinska tecken samt healing / våra barn är ju så små och något i mitt inre säger att om de skall klara detta måste det oxå möta sin fara (klart under uppsikt hela tiden). Sen jobbar jag absolut på att få veck trädet . Peppar Peppar skolan har int ringt än!!!! Kramar och omsorgs tankar till eder oxå Mist.

Mist
0

**BD , Nej visst kanske det inte hjälper att ta bort trädet , men det kan ju faktiskt hjälpa lite , lite ialf . Man kan hoppas på det .
Ja en naturläkare Hias , det har jag beställt tid till nu , så som BD
skrev att det finns i sthm , ring dit .

Hias !!
Tack för omtankarna , det värmer .
Nej dessa preparat som vi får för våra små kan inte va bra för deras små kroppar å så , min dotters hjärta går i 7095 just nu tycks det som , och det oroar mig med ju ,  fast dok sa att det är ok .
Uscha , jag vill bara att det ska bli bra för henne .

Ok , är din tös i skolan idag ialf , då är det väl ok med henne ialf…
eller ialf si så där bra . Hoppas hon får en bra dag i skolan och att hon klarar av denna dag , vi får hoppas på ett ösregn snart så hela världen får bli renad av all pollen som sagt…
Det behövs .

Nu ska jag till dok med både mig och lillskiten , ( min trollunge blir faktiskt kallad så ibland ;) )
Vi båda ska ta prover och få en dom… * skämt och sido *

Vi hörs sen och kram på er alla !!
**