Vad gör sajtvärden?
Hmm… Nu har jag varit inaktiv här nån vecka, jag vet. Har haft fullt upp. Jag ska ringa kansliet och höra lite mer inför träffen, men den senaste veckan har jag arbetat kontorstid och varit på kurs, men imorgon ska jag iallafall ta mig i kragen och ringa.
Och inte har man tid att sitta vid datorn nu! :-) Har ju en hel trädgård som ska väckas upp, och full rulle är det i kaningården med 14 kaninungar + alla vuxna djur.
Åååå, det är så härligt just nu, men arbetsamt. Vi har alltså grävt ur köksträdgård och kryddgård, och så har vi hämtat lass med täckbark och matjord och nu är det kroppsarbete som gäller. Snickra, måla, gräva, kratta… Och slutligen äntligen så och plantera! Igår fick vi klart en av odlingsramarna, fick den på plats med markduk under och ifylld med jord och vad härligt det är att få peta ner små frön av morot, palsternacka, dill, persilja och ringblomma. Nu ska jag ut och måla två ramar till, det kommer att bli flera stycken. En lättskött köksträdgård hoppas jag, med upphöjda inramade odlingsbäddar och täckbark runtomkring.
Sätter in ett par bilder på vad jag sysslar med, och så hörs vi snart igen. Jag kikar ju in här varje dag en snabbis iallafall. Mer info om träffen inom kort!!
Kram Iram
(Först en bild på vad jag har i kaningården som lockar, hihi)

Mums!;) Fantastiskt fin kanin! ;) "En hel trädgård som ska väckas upp" Härligt Iram! Ser fram emot inpirerande trädgårds bilder!;)
Toppen vad fint!

#3 Tror jag det! Underbart söta små!!! =)
Ska bli jättekul att se hur trädgården kommer se ut sen också.

Vilka söta små godingar Iram BBHias

Tack ska ni ha!! :-)
Jodå, fler bilder kommer så småningom. Varför inte sätta in lite fler bilder på era egna trädgårdar så länge? 
Trädgården och naturen är ju häxans fristad!
Kram!!

Lovar att ta lite bilder från min balkong just nu så är det tomaterna som syns mest och lite av spikklubban som kommit upp en bit .

Åååh vilka söta kaniner! Nu blev jag lite kär. 

Bomba på med bilder! Jag vill se mer hos alla odlare 

11# är det 'min' spikklubba som växer? värst vad den verkar trivas hos dig!
Iram jag blir så avundsjuk på hur du har det! vad mycket kreativt och givande arbete du har att greja med!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ja systrami#16 de är den som jag fick från dig som växer och knakar för fullt på min balkong Kram

Hur kommer det sig att syster Hias allt frodas hos er men inte här? Här är lavendeln små skott.. spikklubba och apianan är ett minne blott..
Det är inte att vi inte kan växterna.. det är att vi gör någonting fel. :P
Ja det är i sanning vackert.. alltsammans Iram. :D Vi vet väl alla att nu är tiden för livet att frodas, så även för häxan. Häxan lever i samklang med naturen.. det betyder bland
annat att hon likaväl som träden blommar ut på sommaren.
Vi lovar att hojta på värdarna om det behövs värdarbete eller hur? Men detta forum är så självskötande att bara njut av livet ni alla häxor kära. :D Druider och schamaner.. ni andra fria själar med.

Men kära systrami Lorelai /jag endast talar till dem varje dag och ger dem värme och magi jag skall se vad jag kan göra om jag kan ta en av spikklubborna och plantera detta lilla frö som kommit upp i en liten plastkruka och sända dig .Vi gör ett försök skall låta den få komma en liten bit till innan jag sänder de till dig /BBHias

Ja, vi har fler fröer….
Jag gjorde ett litet expriment i terrariet… men det var nog lite fel ljus och karg jord… Nytt försök i dagarna :D Allt annat som vi inte satt i terrariet fungerar ju bra… Så vi utgår från att felet ligger där.

Ok #20 broder _RS_ må eder nya försök bringa eder lycka och jag sänder eder en planta då den är färdig för sin resa BB Hias

Mottages med glädje.

Gott då kommer den me tiden BB Hias

Ja syster kär.. Denna lägenheten tycks vara fel för en viss typ av växtlighet. Vart år försöker vi på olika vis driva upp alla möjliga sorter.. allt passerar oss förbi. Det som har storlek och styrka brukar klara sig, men att
dra upp ser fördömt ut. Men att krafterna drar lite lustigt i trådarna
här på denna platsen det har vi ju redan sett. Turligt nog bär
växtligheten sig gott nog ute.. :D
Som han sa.. vi tar tacksamt emot din gåva syster kär.
Var väl mött, en extra dos styrka till ert hus

#24 det kanske är för fuktigt i terrariet? När jag odlade spikklubban så vattnade jag lite för mycket.. först när jag glömde vattna så kom den upp..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus