Dagens Glädjeämnen 10/5
God Morgon käraste vännerna mina!
Sitter i nattens mulm och mörker och författar denna min dagliga dos av digitalt johannesörtsextrakt…
Den gamla Druiden är sakta men säkert på väg tillbaka…krumryggen har förvandlats till en lätt framåtböjning…buken känns inte full så sårad längre…
I dag vid lunch kommer min älskade hit, om så blott för några timmar och en natt…så gläds alla mina sinnen…alla…*S*
En kär broder fick igår ett för honom glädjande besked och jag fick äran att vara bringaren av dessa goda tidender…jag böjer mitt huvud i tacknämlighet för detta!
Äppelträden blommar och ger mig en liten hint om vårt älskade Avalon….doften förför….färgen får allt annat att blekna…ljuva sommar…ljuva tid där själen får vila på ett blomblad…svalkas i vinden från en humlevinge och sakta samtala med trädets deva i samförstånd…..i glädje och harmoni…
May your day be twice as blessed as mine!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#0 ja det märks att du är tillbaka :) underbart glädjande. vackra ord hela vägen till att starta dagen.
Jag har många anledningar till att glädjas idag. Jag struntar i smärtor och ler. En nyfunnen vän har hjälpt mig med data-strul t.ex. (hum um, vem kan han vara?)
Jag ska få en present idag, en akt av kärlek och omsorg eftersom jag inte mått så bra och blir klankad på. uhh, är så nyfiken så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Och jag ska få bevittna det vettigaste av alla bröllopp jag varit med om. Har aldrig sett maken till blivande make och maka, de .. ja jag finner inte ord, de är verkligen underbara tillsammans. Som nykära ungdomar fast de börjar närma sig pensionen så smått. det är jag lycklig för.
ps. maken har jag förstås sett. ni förstår hur jag menar, liten ordlek som jag upptäckte skulle kunna missuppfattas ds.
#0 håller verkligen med Jodrena..du verkar vara ditt gamla jag igen…eller är det ditt nya…?..ha..ha..skönt att se iaf., o ja..vi har saknat dej! …Fortsätt hela..
Glädje för dagen denna tidiga morgon..sol,tjejhelg & lördag…
*Ha en skön lördag alles*
BB//W
Solen skiner inta än,
Min kära syster har kommit vilket fyller mitt hjärta med glädje.
Min man ska baka hela dagen i bakarstuga med hanses systrar. Ikväll vankas nytt bröd.
Här står krokusen i full blom och häggens knoppar är sprängfulla av vårglädje, säljen har redan brustit ut i blom till humlornas glädje.
Vandra i Ljus å Skönhet
här skiner Fader Sol från en klarblåhimmel! Tempen visar på 17 gr i skuggan redan, så det lär bli en varm och skön dag idag igen. Glädjen idag är att min trädgård ska få sig en upprensning… ogräset håller på att på över….
En underbar dag till er alla!! BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Fader Sol lyser upp fjäll/bergen rätt ut från mitt fönster, är magiskt.
Idag blir en underbar dag, önskar er en likadan
SEV 

Ja…Fader Sol välsignar oss och ModerJord med sina varma strålar….vi, barn av jorden, får del av den goda varma kraften så låt oss njuta….Nyss flög Korpen över med muntra tillrop….och i detta nu ser jag Örn sväva över åkern…magiska ögonblick…

ja här skiner oxå solen och jag sitter óch väntar på att min älskade ska komma hem från arbetet. Lite nervös är jag dock…ska han komma i antågande av alla mina tjejkompisar som ska dra ut mig på ytterligare en möhippa???? eller ska det bli som vi har planerat??? en tripp till varberg samt ett litet besök på en kyrkogård i slöinge för att leta efter mina förfäder( min mammas farmor och farfar) Ja det kan endast dagen utvisa. Jag har i alla fall förberett kyckling i ugnen samt baguetter och kaffe…så får vi se om vi kommer i väg kram på er alla tindra

DAgens främsta glädjeämne blir nog smide…
Skall se om jag kan få till en glöd nere vid örtagården, så jag kan stå där och knacka lite. Så skall vi flytta lite plantor…
Alla verkar glada, men vi har en ganska trött dag idag.

#8 …Broder…jag sänder er lite energi till dagens dont!

Jag kallar alla goda andar hit, dagens omen bådar icke gott.
Men border Solens varma glöd värmer en stackares hjärta glad. Bröderna och systrarnas närvaro servare med ett glatt humör,
så skall även denna dagen så sin skörd av glädje och glatt humör!
Må glädjen stå oss bi.

#10 so mote it be!
Idag skiner solen och jag har precis ätit frukost och är på väg UT.. Jag har längtat så hela veckan och fader Sol välsignar min helg tillsammans med moder jord.
Fick nyss reda på att fölet som föddes i går mår bra och har fått sitt namn. "Morpheus" Det är roligt för förra året när samma sto skulle föla så var jag oxå där för att hjälpa till men då gick det inte bra. Vetrinären och jag fick dra ut en död fölunge ur ett trött sto och då var det sorg. Den här gången var det bara LYCKA! Jag ska åka dit i eftermiddag för att se på underverket.
En inte sååå bra bild.
Ha nu en underbar dag ALLA ni.. Kramar i mängd och massor av extra värmande kramar till _RS_ och Lorelai
#12 Vilken liten sötnos!!!! (saknar min häst,snyft!!!!!!)

God morgon!
Min make står ute och gräver fram ett land åt mig, ska plantera lite ringblomma mm där i dag!! solen skiner +15 i skuggan!!!
Ska skynda mig ut!!
MVH Isnornin

God morgon. Idag ska jag inreda och fixa, vilket ska bli väldigt roligt. Det är nog dagens glädje ämne. :) Fick dessutom en trädgårdsbok av min mor igår. Det gjorde mig också väldigt glad.

#12 åh, allt nykläckt liv är så bedårande *smälter* vilket vackert föl.
Nu ska jag lämna er och återkommer nog inte förrän imorgon eftermiddag. Var snälla mot mig och var inte alltför aktiva här inne ;) Ut i solen med er, umgås med naturen, vänner, ta vara på helgen, sitta vid datorn kan ni göra göra året runt, våren kommer bara en gång om året. åh denna ljuva vår, idag blir det kortkort och fortfarande tämligen vita ben - men man ska ju bära benvitt på bröllopp - eller? ;)

BD, jag förstår precis hur det är att ha kärleken långt borta. Är inne på mitt tredje distansförhållande (fast vi hann i alla fall bo ihop innan han flyttade). Men min karl ska till Tegefjäll (bortanför Åre) idag och titta på lägenheter för mina föräldrars räkning, så det är nog allt lite praktiskt med en karl i Jämtland trots allt.
Dagens första glädjeämne var att få sova tills jag vaknade av mig själv. Det händer inte ofta! Solen skiner och jag har fått extra mycket mandlar i min portion med frukostmüsli. Och igår fick vi tillbaka pengar från Fortum som tagit alldeles för mycket betalt för elen (vi använder inte så mycket eftersom det inte finns någon tv i vårt hem).

ett härligt föl….hoppas bara inte han ska bli travare med det namnet…*S*

#18 travare har alltid knäppa namn! "Lightning Crosses" och "Apollo" är namnet på två fd travare jag skött om. Fast Apollo är ju förstås fint…
Jag har just varit på en underbar promenad i solen med min familj. Vi såg två ödlor, två snokar och en ormvråk. På en stig mötte vi ca 10 kor!!
Snart ska vi på 30-årsfest. En härlig dag!!
Kram till er alla! /jeanette

jovisst…men Morpheus sömnens gud …är väl kanske inte så insatsvänligt..***ASG***

Sådär.. Nu har vi varit ute och grävt lite. Det liger rötter bundna på tork nu. De skall bindas till en drömfångare senare.
de små trollen sover siesta nu. En välbehövlig siesta. mot efermiddagen skall vi ut igen, ja se där det tog dem visst en timme att somna.
Ni skall se badkaret då! :D Det är tvärsmutsigt.

Nja tyvärr så får dagens glädje vara att solen värmer har dock haft en förmiddag som vart av mindre rolig kaliber men så är det ibland att ha barn och ett ex man inte alltid kan komma överrens med,så nu skall jag ta och sätta mig i solen med en iskall Smirnoff Ice och nog bli lite OFF idag …BB Hias

Kram på dig Hias!!!
MVH Isnornin

#23 Oh syster kär.. jag sänder dig kärlek med de gladaste av vindar.
Med vinden ni må färdas till hias ni glädjas
Broder Sol du må krama din syster hon saknar glädjens varma sken

Tack systra Isnornin och systra Lorelai eder värme giver dagen en glädjens hopp…PUss i pannan och vandra i frid och harmoni.

I sympat fick jag också lov att ta en smirrnoff ice;)
Nu är landet klart! Har planterat i ½, Kaprifol, ringblommor, ålands ört (har jag för mig att den heter!), lavendel, gräslök, mynta, citronmeliss, dill , persilja och oregano! Ska ut o ta kort!
MVH Isnornin
#23 Sänder dig lite av min sols strålar och varma tankar syster Hias.

Va gott att höra Isnonin att du sympatiserar me mig ,Va fint de kommer bli i ditt land,Jag har lavendel i två olika soter,rosmarin,spikklubba,malva,dårört,siden enteneller stockros ,penser,siden wallmo,mariatistell och tomat på min lilla balkong,kommer att ha basilika ,citronmeliss,timjan,dill,persilja,gräslök, och mynta men har inte hunnit inhandla detta än så min balkong doftar underbart under sommaren.
Tack kära kära Anco och nu har jag satt din underbara gåva i ram och hängt den på en underbar plats i mitt allrum. BlessedBe Hias
I kvällningen sjunger himlageten när den faller under månens växande cirkel mot fullbordan..
Vandra i Ljus å Skönhet