Hur inviger jag mitt...
nya hus på bästa sätt? Nu menar jag inte med fest förståss,jag börjar liksom från början igen och har slängt allt gammalt…jättesvårt… och inskaffar nytt..inte mycket men just för att markera en ny start.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
när pappa flyttade till Peru så ingick det en liten shaman i lägenhetskontraktet som kom dit, la stora högar salt i alla hörn som han stack ner kvistar i och skvätte getblod runt huset
det kanske du borde prova :)
Då liknar det lite rådet jag fått från Paraguay och det är att gå runt huset och strö grovsalt. Tre steg..rita kors, tre steg rita kors,o.s.v och till sist för att lämna en öppning för onda andar att komma ut ur huset, fyra steg. Sedan tända en rökelse som heter Mystic.Tänker prova allt!!!

Jag brukar vilja inviga hemmet med att "umgås" i varje rum… det har aldrig setts som ett bra förslag, dessvärre… Det är ju annars ett bra sätt att sprida positiva energier :D
Helfett med shaman i kontraktet… det borde vara en allmänt förekommande klausul…
Salt är ju känt som effektivt och kanske måla dörrposterna med saltvatten, som jag hörde någon gjort… Jag vet inte vad som är bäst… Kanske måla dörrposterna, hälla salt i varje hörn och umgås friskt i varje rum… Då kan det ju inte fela, kan man tycka… ;)

saltvatten ska väl vara renande? Jag gick för inte så länge sedan runt och skvätte saltvatten i lägenheten för att rena den. Och så gick jag runt med brinnande rökelse också. Så salt verkar vara ett säkert kort!

Alltså jag är inne på samma tankar som dig, eftersom att vi snart flyttar in i ett nytt ställe, där en kille endast bodde ett år pga att de separerat.
Jag har tagit och letat reda på ett anteckningsblock (jag vet snart inte hur många anteckningsblock jag har nu för olika projekt…;) Och den heter "Magiska formler." Vad jag ska införskaffa är detta:
Ljus: Rosa för vänlighet och harmoni, brunt för trygghet och stabilitet och grått för beskydd
Rökelse och oljor: Citron, eukalaytus, salvia och tall för att rensa ut negativitet. Jordgubb, lavendel, ros, sandelträ och syren för harmoni och lycka samt jasmin och mimosa för god sömn.
Kristaller: Alla bruna bandagater, förstenat trä, brun jaspis för fortlöpande beskydd, rosenkvarts, fluorit, jade, ametist för harmoni och milda energier, turkos för att förhindra stölder och attacker.

Jag skulle nog göra det på tre sätt.
Ja.. kanske två. Först skulle jag nog springa land och rum runt med salvia och en fjäder och rena. Sedan skulle jag springa land och rum runt med ett renande vatten som vanligen innehåller havssalt. Så får man ju inte glömma öppningen heller nej. Inget pissar off så mycket som att inte vara välkomen men inte kunna ta sig därifrån. För att hindra att onda andar träder in igen sätter jag upp
beskyddande symboler vid deras utgång. Så det blir en envägsport.
men _RS_ förslag lät ju skoj.. :P

Ja, jag tänker nog också springa land och rum runt också och skvätta salt blandat vatten Jag tyckte det lät bra med att sätta upp symboler och göra en envägsport! Jag vet om en bra symbol, en runa för beskydd ska jag använda. Om man vill kan man ta pinnar och göra den här runsymbolen och sedan gömma den bland buskar och snår för att inte skrämma grannarna;)

Det lär ju jättesmart. Då finns den där och får verka utan inverkan av deras funderande blickar. Kanske en dag får den sticka fram sin näsa med.. men den dagen.
Ja jag gillar saltvatten som så.. Salt i hörn brukar jag städa bort och ja.. Medan vattnet får bestå. Så gillar jag inte tanken på att ha en massa salt liggandes på golvet så pojkarna kan få i sig dödlig dos utav det.
Fast man kan ju skvätta saltet utomhus med.. men reningsvatten toppar ändå. :D
Salt ska vara bra för att chi ska flöda lätt genom rummen har jag läst mig till någonstans för länge sedan.
Det är tydligen mycket därför man häller salt i hörnen. Dels för att man ALDRIG ska ha ett tomt hörn just för att chi inte ska stoppas upp utan just flöda genom rundade hörn.
Tänk även på att om du har ett stort rum bör du inte ha en lång vägg utan en stor växt. Detta för att inte chi ska flyta genom rummet för fort utan stoppas upp av växtligheten lite grann. Eller saktas ner i alla fall.
Feng shui är mycket intressant.
Jag skulle strö salt i en ring runt hela huset då salt tydligen ska hålla onda makter utanför ringen.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Väder och vind renar också! Nu sitter jag här med"Skuggornas bok".;)Öppna alla dörrar och fönster så livskraften kan blåsa igenom, om man gör det tidigt på eftermiddagen när solen står högt i skyn. Sedan kan man gå till varje rum och ringa i en silverbjällra. Säga:
"Här flödar harmoni, glädje och fridfullhet. Må enighet omge mitt hem och alla som bor här." man kan använda oljor och rökelser och till sist stänga alla fönster utom ett.

Jag tycker också Feng shui är intressant! Jag letar efter en sådan här som låter ute, sådana här pelare. Jag har helt tappat namnet. Man kan ha en röd groda som har tre ben med små mynt den går att köpa på speciella affärer. Den kan man se till att ha i hallen så att den kommer IN med pengarna, inte att den går ut med dem;)
sanaya: Menar du vindspel? Det har jag ett kvar sen jag hade webshop som du kan få köpa.
Jag har ett vindspel utanför ingången och ett utanför altandörren och det är helt underbart att höra ljudet.
Det är ett måste för mig var jag än bor. Vinspel alltså.
Mvh
Marika "Ioma"
Ang den lyckogrodan så måste man sätta ett lyckomynt i munnen också för att den ska vara perfekt
Mvh
Marika "Ioma"

Ja, vindspel! Vill gärna köpa ett sådant! Vad bra! & Tack för tipset om grodan!

Du kan bränna salvia i alla hörnen i varje rum. Salvia är kraftfullt och renande. Bra för att "bränna bort" gamla negativa energier.

#3 underbar rit i ett nytt hus ! *S* mit nästa hus ska vara jättestort med måååånga rum..***ASG***
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

hehehehe…

Ja jag har oxå vindspel precis överallt i hemmet och utanför hemmet,Jag har ett me ying och yang ett keltiskt ett me sol och månar ett som jag fick i gåva av en systrami i pärlemo,ett me pentagram som har som gammeldags koklockor i mindre modell så nog skrämmer jag veck sedan har jag dels ett eget reningsvätska som jag lärt mig sedan många år tillbaka att göra som jag skvätter om så behövs samt salt ,enbär och Rosmarin i olika hörn vi reningsdag vilket kan se lite olika här hemma.
#3 Så talar en karl av min kaliber!! :D

Och jag som bor i ett slott!
MVH Isnornin

Det är bra för humör, lår och magmuskler med… Att röra till saltvatten och måla, menar jag…

#21 beror på med vad man håller penseln….***kniiip***

Jag antar att du menar munnen, så jag lyder ditt råd och kniper den nu :D

*S*S*S*S*S*…var väl inte helt så jag menade men….tänkte mer på lårmuskler och knäveck…*S*

Ja… klart man måste använda dem om man har penseln i munnen, eller hur… ?
Eller jahaaaaaaaa!!!! Nu fnattade till och med jag… Mellan hälarna är det lite dålig styring på penslar, kan jag tänka….
O_O pensel…???
Jag får ta och plocka lite här och var utav era råd, kommer att bli Sveriges säkraste och lyckligaste hus.Idag har jag köpt vindspel och en indian ´på raggarnas bildag..vilka bilar!! Vår lilla indian flyttar till eget med sonen så hon tyckte jag skulle ha en annan.