Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2363 ggr
BranDuir
0

tänk om...

jag läser trådar här där folk oroar sig för cancer, hjärtproblem, knäsvikt, delad lunga , snoppsvikt, divertifikerade samoriter och annat skit…

men för helsicke….om allt som är farligt idag, verkligen var farligt…så hade vi inte suttit här och skrivit….datorn hade inte funnits…vi hade inte ens varit en glimt i ögat på en stenåldersmänniska…

om fluortandkräm vekligen varit ett måste…så hade all födda före 1967 varit tandlösa….

om solen varit cancerframkallande….hade vi fan inte levt nån av oss…

om ägg givit hjärtproblem….hade vi varit 4 miljarder människor då…?

Allt som sägs vara farligt idag  är bara en ursäkt att antingen tjäna pengar på ett konstgort alternativ eller ett sätt att pumpa ut nåt riktigt skit som t.ex aspartam eller sukralos på marknaden…

att pumpa fluortandkräm på folket är ett sätt att få dem att lyda precis som tyskarna gjorde i KZ lägren…blanda fluor i maten o vattnet så gjorde inte fångarna uppror och 200 vakter kunde kontrollera 10000 fångar…

Vi som bekänner oss till Moder Jord, borde tänka förnuftigt, se saker för vad de är och inte gå på det styrda medias propaganda…ät sunt ät naturligt, var naturlig så håller du dig oxå frisk.

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jodrena
0

Jag antar att ditt inlägg kom sig från min kommentar i en annan tråd. Men där var det dock inget försäljningsknep, snarare ett antiförsäljningsknep i så fall.

Hur som helst håller jag helt och hållet med dig.

_RS_
0

Vi ligger lite på samma linje här.. Det är svårt att tro att allt skall vara så farligt, när de vill att vi skall stoppa i oss kemikalier istället…

Om man gör precis som alla anser så blir man reumatiker, astmatiker, allvarligt allergisk, får diverse sjukdomar när man kommer ut i världen (jaja vaccinera sig skall man ju, så man garanterat inte får eget immunförsvar) och framför allt… konstgjorda sötningsmedel som påminner om DDT är ju säkert sunt… ja just det… DDT var ju helt ofarligt, eller hur var det? och fluortanten… Need I say more…

ps. Du kommenterade mitt gästboksinlägg, men nu kommer jag inte åt att se din kommentar, var det så illa? :P ds.

BranDuir
0

#1 nej Jodrena….men många tidigare kommentarer från många olika plus mina egna reflektioner fick mig att skriva detta…

#2 du ligger på min favoritlista och har fri tillgång till min sida….något skämtar med oss aprillo

_RS_
0

Ja, nu funkade det igen… aprilskämten borde var slut i maj… men det låter rimligt :D

Jodrena
0

"maj maj måne.." hur är det sen? "jag kan lura dig till skåne" ?

BranDuir
0

haha…ja en bit söderut det…**S**

Waara
0

Agree! 100%…leva så naturligt som möjligt jag gör…använder inte ens rynk krämer…ha ha..verkar konservarande o giftigt.. tips! tar E-vitamin olja istället och mandelolje kräm ibland..

#0..det blir ny tandkräm idag…bra du info..huga..

Så naturliga råvaror som möjligt..en del mat är fullproppad kemiska tillsatser,gör så långt som möjligt det mesta själv för att slippa detta..o köper krav o eko i största mån..

Verkligen bra att du tog upp ämnet..det är omfattande o listan kan göras lång..så..jag återkommer gärna..måste rusa..

BB//W

Lorelai
0

Ja nog är det inte utan att jag lite förundras över dessa fenomen. Skrämselpropagandan. 
Att staten och företag gärna levererar det får väl vara, men att 
människan tackar och tar emot det förundrar mig. Resten av 
min åsikt reflekterade _RS_ så väl. :P

karinf
0

Ja, det har blivit ett så stort fokus kring giftigheter i livsmedel, nya rön så de människor som verkligen intar sk giftiga saker ex överkonsumtion av alkohol på regelbunden basis alltid kan hävda: du äter ju alldeles för mycket godis! Du har taskig mathållning. Du rör för lite på dig.
Du solar för mycker/lite, Du ersätter mat med kosttillskott..etc etc

Nåväl. Vilket ÄR egentligen farligast?
Alkohol: levercancer
Godis: Sockerberoende & konstgjorda ämnen
Taskig mathållning: Ev bristsjukdomar
Dålig motion: Taskig kondition/övervikt
Sola: hudcancer
Ersätta mat m tillskott: lönlöst, ska till andra , naturliga födoämnen för att ta upp.

Ja, det finns alltid något man kan dö av. Men nu blir det svårare att hävda sig i den frågan. Nu när man själv inte längre lever "sunt".

Just det…det här med rynkcremer..det var först när jag började "vårda" min hy ordentligt som den första rynkan kom. Ren skit.

Kramiz

SEViking
0

Håller med #0 å en del av er andra.

Det e farligt att äta helt enkelt, åså farligt att inte äta, så hela världen är inne i ett moment 22.

ha ha ha

SEV Cool

Anco
0

#10 Det ÄR farligt att leva oxså :) hihi

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
0

Det är girigheten som styr det hela….

Ozonhåls"forskningen" sponsrades till stor del av PizBuin….som ju tillverkar solskyddsmedel….och den kom ju lämpligt när det var som mest populärt att vara riktigt äkta brun…och försäljningen sjönk…

Socialstyrelsen rekommendera är ett underbart sätt att styra lydiga människor på….har ni tänkt på att de ändrar rekommendationerna efter marknaden …rätt ofta numer…

Aspartam ger levercancer….inte alkohol…omåttligt regelbundet intag kan däremot leda till leverscirros (skrumplever) 

Lightprodukter skapar fetma…

konstgjorda sötningsmedel ligger bakom väldigt många fall av åldersdiabetes hos barn… 

Den så kallade sunda livsstil som idag förespråkas av "Vetare" är i själva verket en genväg till kroppens undergång… genom onaturliga produkter…GMOmajs i flingorna…konstgjorda ämnen över allt och framför allt en jävla massa måsten som till slut stressar sönder individen och leder till en tidig död…

Ät gott, naturligt, skit i alla dessa betalda experter, och lyssna till din kropp ordentligt…den vill inte ha femtielva krämer mot rynkor o celluliter…den vill inte heller dyuscha tre gånger om dagen…huden är vårt allra största organ och en stor del av immunförsvaret…om den får vara naturlig…

Skit i socialstyrelsens rekommendationer…. ät det du vill äta NÄR du är hungrig…inte för att klockan säger att du ska vara det!

Var den naturliga människa som du föddes till…..

LEV VÄL!

SEViking
0

Ja så rätt så, å fem miljarder flugor kan inte ha fel heller, man ska äta skit asså. ha ha ha

SEV Cool

rosmarin90
0

Man kan bli sjuk av att oroa sig också. Lever vi naturligt och lyssnar på kroppen och själen. Då vet vi vad vi mår bra av. Jag har jobbat med naturmedicin och förespråkar såklart örter och homeopatiska medel. Var fanatisk vegetarian och hälsofrämjare under flera år. Men märkte till slut att det blev ren besatthet. Att äta mat för att den är nyttig och man egenligen inte gillar den kan aldrig vara bra.

Mat tror jag dock ska vara så naturlig som möjlig…smör olivolja grönsaker frukt och bra bröd är grunden. Ovanpå det såklart kött fisk och fågel. Den såklaade stenålderskosten tror jag mycket på.

Men själen är viktig också att man trivs med sitt liv helt enkelt.

karinf
0

Magnus Uggla "det är farligt att leva man kan dö" Cool

Blodeuwedd
0

Jag har alltid ätit farlig mat.. Riktigt Smör Mjölk Grädde Ägg Kött Fläsk Fisk Kyckling (från min egen gård) Grönsaker Potatis Frukt Bär osv.. Det enda halvfabrikat jag köpte när ungarna var små var korv och blodpudding och det är ju jätteäckligt…. hm.. (Fast jag tycker det är gott)
Aldrig lightprodukter. Jag fick ofta höra att vi åt fel mat. Det skulle vara Lätta och skvätta och annat skit som jag än i dag inte äter. Och en homeopat sa en gång till mej att mjölk var skadligt för barnen!!!! Trodde jag på ett till ord av vad han sa?? Näää tror inte det

Jag läste i en annan tråd du skrev BD att Bananer och Cashewnötter innehåller serotonin.. Jag har alltid kallat bananer Sol med skal och jag äter massvis på vintern (inte på sommaren)för att jag känner att jag behöver. Dessutom har jag börjat äta mycket cashewnötter för att jag känner ett enormt sug efter såna. Jag tror att om man lyssnar riktigt noga på vad kroppen vill så säger den precis vad vi behöver äta.. Vad den lider brist av eller saknar just nu. Se bara på en gravid kvinna.. Vad kan inte hon stoppa i sej för att hon behöver det just nu.. Djuren som slickar på en massa konstiga saker… det är kroppens sätt att visa att DETTA behöver jag NU!

Lyssna inte på alla rekomendationer hit och dit.. Jag håller helt med dej BD
Låt oss bli de vi är skapta för att vara.

Nej nu ut igen!! Kaffet är klart!

_RS_
0

mmmm… kaffe!!!!

Pyrola
0

Du har så rätt, BD. Fluor tänker jag inte sluta med, men jag försöker äta så naturligt som möjligt. Det finns en jättebra bok i ämnet, "Den hemlige kocken". Den innehåller, förutom en massa bra information, listor över E-nummer och över säsong för grönskare (så att man kan tänka på klimatet också). Rekommenderas!

Sedan är jag generellt sett skeptisk mot kostrekommendationer. Man SKA äta fet fisk tre gånger i veckan, annars blir man dum i huvudet och deprimerad och allt möjligt. Jag hatar fet fisk, jag tycker att lax är äckligt och äter fisk/skaldjur/annat från havet högst en gång i månaden. Nu är jag visserligen deprimerad, men dum i huvudet kan man knappast anklaga mig för att vara.

_RS_
0

;-)

Varierad kost är viktigare än några rekommendationer. Framför allt är motion viktigast av allt.

Rör man på sig, så talar kroppen om vad den behöver, med andra ord… man blir sugen på det som fattas. Till och med fet fisk nu och då eller råa grönsaker.

Nu är ju jag en typisk smart fiskätare, hehehe, men jag äter i princip allt jag kommer över i stora mängder för att omsätta det till energi, reserver och hjärnbränsle.

//

Pyrola
0

Varierad kost är bäst, naturligtvis. Men jag vill inte äta sådant jag tycker smakar äckligt.

_RS_
0

Finns ingen mat som är äcklig… bara mat som inte faller helt i smaken, som vi brukar säga till våra barn.

Men jag tror helt klart på att kroppen talar om vad den behöver, om man bara lyssnar… Fast säger den murbruk, sprit och prinsesstårta för ofta, kanske man bör säga ifrån…

SEViking
0

Ja varierande kost e bra. Jag grillar karré idag, å igår grillade jag benfri karré, det är att variera det. ha ha ha

SEV Oskyldig

Anco
0

#22 Vilken gourmé du e Glad

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

VÄL TALT!!

Eleri-Twinkle
0

#0 *harklar* och då kanske det är dax att sluta röka nu ;-)

[trumman]
0

I civilisationskritiska sammanhang, mao alla sammanhang vad mig anbelangar, kallar man detta för att människan kapitulerat. Den täbnker inte själv utan tror på all reklam och all "vetenskaplig" fakta som visar på en det ena en det andra.

Grön anarkism

Vildvuxet - blogg

Derric Jensen

Vargatid - ett ezine på svenska - LÄS!

Paleo-Life - om att leva mer mänskligt 

Fimbulvinter - blogg, läs

[trumman]
0

#25 Touché! …men beroenden är svåra att bli av med.

Eleri-Twinkle
0

#27 All respekt för det*ler* men propagerar man för naturligt levene med en cigg i mungipan så blir det lite…hmm…dubbelmoral*ler*

[trumman]
0

#28 Nja, säg inte det, tobak är väldigt naturligt, och dess användande återfinns i stort sett alla kulturer den berikat… berökat… så man kan ju undra om det ÄR så onatuligt.

Dessutom är det ju så som våra vänner INDIANERNA (som ju brukar vara sååå poppis på sånna här forum) säger att "nish'ka it´he" (stavning valfri) - tobacco pleases the spirits!

Eleri-Twinkle
0

#29 Nu finns det väl lite mer i ciggaretter än "bara" tobak:-) Men nog om detta och åter fokus på det naturliga!:-D

SEViking
0

Det behöver inte nödvändigt finnas mer än tobak å andra örter eller naturliga ingredienser i en cigarett.

SEV Cool

Eleri-Twinkle
0

#31 säkert kan det vara så, men kom igen nu…alla vet att de "allmänna" cigaretterna ute på marknaden knappast är bra för hälsan eller miljön.

Meeen som sagt, fokus på de bra och sunda "punkterna" som Brannor ändå tog upp:-D

SEViking
0

#32 Det har du säkert rätt i

Ja vi kan ju inte sabba en sån här fin tråd.

SEV Cool

Eleri-Twinkle
0

#32 Precis min tanke:-D

Cristine
0

Håller med BD helt och fullt och reklamen den använder jag till att elda med, värmer bra!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.