Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 3218 ggr
sanaya
0

Häxbloggar

Jag har i dag startat upp en häxblogg

Det skulle vara intressant att veta vilka som här inne har en häxblogg??

Moonchild
0

Jag har en blogg… Gudinnetankar

Dock är jag rätt dålig på att uppdatera, haha.

sanaya
0

Intressant och fin!! Den tänker jag genast följa!:)

Alvljus
0

Vet ej om min kvalificerar som häxblogg? Här är den i varje fall. Spegelboken.

sanaya
0

Vad spännande!

sanaya
0

Tänk om man kunde spara alla bloggarna någonstans här på forumet? Fast de blir ju sparade i den här tråden i allafall.

Moonchild
0

Jag brukar läsa din blogg, Alvljus, även om jag inte kommenterar. Tycker visst den kvalificerar ;). Om det nu finns några regler, hehe.

sanaya
0

Absolut. Tänkte kanske inte på något särskilt när jag skrev häxbloggar annat än att jag var nyfiken på era vad ska man säga? andliga bloggar, eller bloggar som finns runtomkring ämnet;)

Moonchild
0

Ja, om vi får ihop ett par stycken så kanske Iram kan vara så snäll och lägga till oss i länklistan? :)

sanaya
0

Ja, vilken bra idé!Skrattande

Alvljus
0

#6 Gör du!! Vad roligt, visste inte att jag hade läsare. :) (Har inte fattat hur statistiken fungerar än…) Oj nu måste jag ju skärpa mig och skriva nåt vettigt. ;)

Moonchild
0

Haha, jag får börja kommentera, så du vet att jag har varit där ;). Jag tycker du skriver vettigt redan, hörru ;)

Trollvind
0

Vilka fina bloggar ni har! Min egen har en tendens att somna in ibland för att sedan göra ett ryck igen, men det beror nog mest på att jag inte hinner prioritera den. Skriver så mycket annat i jobbet.

Nu blev jag i alla fall lite inspirerad och här är min blogg . Häxig? Jo,  ibland så… Fundersam

svartmask
0

åh vilket bra tips Sanaya, den ska jag följa i eftermiddag när man har varit ute i solen ordentligt. Gillade även din början på bloggen.
"Wicca är min religion"
Måhända lånar man den idén lite^^

Blessed be vänner

lightseeker
0

#12, trollvind, oj, vad bra ditt inlägg var om energitjuvar, synd att man måste gå in och registrera sig för att kunna kommentera.

Trollvind
0

#14 Tack! Men du måste inte registrera dig för att kommentera. Det är bara att kryssa i Namn/URL eller Anonym och så publicera. Inloggningen är bara om man själv redan har eller vill ha ett eget Bloggerkonto.. behövs inte.

lightseeker
0

ok, vad fint, det avskräcker alltid mig, när dom skriver sådär.

Jag skall gå in och läsa mer på din sida.

FÖrresten är du inte ny här, isådana fall, så önskar jag dig välkommen hit.

Trollvind
0

Jo jag är ny här, så tack för välkomnandet Lightseeker Skrattande

Bappho_
0

Ja, Välkommen Trollvind! Vackert namn.

Lorelai
0

Trollvind var så varmt välkommen. Du har hittat rätt det känns. :)

sanaya
0

#12 tack för tips om din blogg, nu har jag lagt in din blogg och de andras i min RSS läsare, så jag ser varje gång ni uppdaterat:) Kul att du gillade min början på bloggen#13! Jag hade tagit bort den där början, men nu satte jag in den igen:)

Ha det gott!

BB!

blodtopp
0

#20 Fast din blogg ser allt väldigt skum ut i Firefox nu. Det blev så efter du la in fler länkar överst på sidan. Allt är centrerat på sidan nu. Men det funkar i explorer (som jag inte använder längre). Fixar en skärmdump så du se.

blodtopp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ungefär

Jodrena
0

vad är det för skillnad på explorer och firefox? Varför använder så många firefox nu för tiden? är det microsoft som ligger som en politisk orsak till firefox-användandet ??? har undrat så länge nu så kan inte låta bli och fråga.

BranDuir
0

firefox är reklamfri, sk "open Source" vilket innebär att mång buggar och virus inte påverkar den….den är gratis, snabb och bra…utvecklas hela tiden och är inte känsligtför ekonomiska påhoopp (virus) som Explorer

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jodrena
0

så, när man använder firefox slipper man se all blinkande reklam på alla sidor? eller har jag inte fattat något alls kanske? ;)

blodtopp
0

DU kan slippa reklambanners på sidor om du även laddar hem ett plug-in som heter AdBlock plus till webläsaren. Man får visserligen 'lära' den vad som är reklam ibland, men det är inte så mycket. Den vet mycket själv.

Firefox är kanoners i alla fall! =)

sanaya
0

# 21, vad trist att det blev så där skumt med Firefox. Firefox verkar vara något som ligger i tiden och kanske tar över mer och mer. Jag har ingen aning om hur jag ska göra för att det ska synas bättre i Firefox tyvärr…jag tror att det är första gången jag hört talas om Firefox nu när jag läser här vad ni skriver om det.

blodtopp
0

Fast nu ser det ut som det ska hos dig, sanaya =) Förutom att det är lite för mörkgrå text igen ;o)

sanaya
0

Vad bra att det ser ut som det ska igen! :)

blodtopp
0

Fast det gör det inte igen… Nu är allt centrerat igen SkrikandesRäcka ut tungan Blogger är inte lätt att få rätt.

sanaya
0

Nu har jag bytt mall helt och hållet, och håller tummarna på att det ska gå att läsa den!:)

blodtopp
0

Nu ser det kanoners ut! =)

Lorelai
0

Allting som man vill ha och eller behöver ha med microsoft 
och internet explorer finns med open source.

Lite bättre förklarat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Öppen_källkod
http://sv.wikipedia.org/wiki/Linux

Några förslag:
http://www.gnu.org/home.sv.html
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/
http://www.google.se/search?hl=sv&q=gimp&btnG=S%C3%B6k&meta= (det första alternativet.) Gimp är alltså ett bildhanteringsprogram motsvarande photoshop

god lycka

Mist
0

Jag skriver visserligen om allt som sker runt mig i mitt liv mm inne på min blogg , men även om mitt andliga liv .

Har lösen på vissa saker pga… allt för nyfikna ögon som jag ej vill dela mitt liv med . ( En som är granne här där jag bor )

Visa vem ni är och så där och fråga efter lösen så får ni gärna kolla runt mm :)

Florence sida

sanaya
0

Vad bra att det ser bra ut, nu håller jag mig till den mallen, alltså!:O)

Tack för tips om internet också.

Vilka fina bloggar ni har! Ha det gott!

Pyrola
0

Min favorithäxblogg: http://diannesylvan.typepad.com/dancing_down_the_moon/

Jag älskar hennes första bok, och den andra kommer (med lite tur) i nästa vecka.

sanaya
0

tack för det tipset! den såg väldigt intressant ut, så nu har jag lagt in den också i RSS-läsaren min;)

Ioma
0

www.mikasdesign.com/privat/blogg min blogg där jag sporadiskt skriver vad som händer och sker i mitt liv.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

blodtopp
0

Vad har hänt med din blogg sanaya? Hände det nåt som gjorde att du tog ner den, eller kände du att du inte ville ha den kvar? Blev så snopen härom dagen Förvånad

Mayline
0
Lorelai
0

#39Jag bara utgick från att jag gjorde något fel när jag skulle dit.. men det kanske var fel på sidan i sig?

blodtopp
0

#41 Näe, jag hade sparat länken och gått in och kikat varje dag i princip. Men så helt plötsligt var den borta och blogspot sa att det inte gick att hitta den. Så jag tror den är borttagen. Det brukar komma andra felmeddelanden om den finns kvar men inte går att komma åt.

Endroppeihavet
0

www.endroppeihavet.blogg.se

Fast jag skulle inte kalla det häxblogg egentligen, det ligger nog mycket andlighet däri men men

Medarbetare på Häxor och Fantasy.