Dagens Glädjeämnen 9/5
Godmorgon mina kära vänner!
En fullständigt ljuvlig morgon….äppelträden blommar…pionerna står med svällande knopp, jag har sovit hela natten och helat min sargade kropp, sömnen är trots allt den bäste läkaren…solen strålar från klarblå himmel…kaffet puttrar och sänder sin förföriska doft genom huset…kärleken är stark….
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

…just det, kaffe ska jag göra. Inga äppelblommor här men ymnigt av blommande körsbärsträd.Påfåglarna ropar, solen skiner och det är varmt.
Hej allihop och forsatt härlig dag!
Godmorgon BD skönt att höra du mår bättre.
Godmorgon Coturnix.
Här strålar solen oxå och när jag vaknade så klev jag ut på trappen i Evakostymen och lyssnade på de helvilda fåglarnas symfoni.
Nu väntar ännu en hektisk dag på jobbet. Jag börjar väl så sakteliga vänja mej vid annan sysselsättning än att gå runt och pilla mej i naveln hela dagarna.
Ni får alla ha en underbar dag nu och stor kram till er.
BW Kram 

God morgon systrar och bröder!
När jag skrev i min dagbok här insåg jag vad mitt stora glädjeämne är idag: Mina friska ben! Åh tacka gudarna att jag har något sånär friska ben! Jag kan visserligen inte springa, men det behöver jag inte göra heller. :)

Vännen… du är för god…
Men som huvudinlägg från mig för dagen kommer detta…
Jag, lille junior och min bror skall ut på lite fiskande idag… Inte direkt så att chansen är stor att vi får upp något… men någon liten fjärtling skall väl lillkillen få. Jag gillar att fiska, men det sker alltför sällan. Sol är skön och grödorna tar sig bra ute i landet. Jag har så många glädjeämnen.
Vill bara säga godmorgon till er alla…då det har blivit mej en vana att börja dagen med att skriva på denna tråd…
Dessvärre har jag ingen glädje att dela med mej ännu,..får försöka glädjas åt eran istället… ska på begravning.
*Må er dag bli så bra som ni önskar*
BB//W

God morgon bröder och systrarna kära.
Glädjen för idag måste vara att febern nära på har frigjort mig från sitt grepp.
En sprängande huvudvärk är i dess ställe, något medicinering
och svarta skatten skall råda bot på.
Broder Solen visar sitt sköna anlete över oss, spränger liv på jorden.
Vandra denna dag med skönhet och behag

(det hjälpte visst att nämna saken, se bara :D :D :D)

Ja, se… vad kan det bero på?

God morgon gott folk
Önskar er alla en underbar dag
SEV 
Godmorgon alla vänner… Här skiner Fader sol som vanligt(får man nästan säga) Göken!!! hörs, fåglarna sjunger helt hysteriskt och hela trädgården är full av blommor och knoppar och idag sa jag plocka de första rabarberna och göra en paj !!! *ler* ska bli gott!!
Har varit iväg till veterinären med lillkissen nu på morgonen, han ska kastreras.
Ha en underbar dag alla!!!
BD… så skönt att du fått sova ordentligt!!!
BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
En godmorgon till er alla. Steg upp kl 6.15 och tog emot kompisens nervvrak till pudel med ett öga på glänt..gäääsp…har fått äran att klippa denna ljuva varelse som inte står still 5 sekunder,men envis som jag är och älskar att klippa så börjar man skymta en pudel under allt hår..*S Tänkte först skoja till det lite,eftersom jag fått fria händer ang frisyren och göra något roligt,men då får jag nog inte klippa henne fler ggr så jag är snäll..*flin* Ett glädjeämne för mig är det i allfall…*L
Vacker dag önskas till er alla…här är det redan varmt och sol från blå himmel….BB/B

Mitt största glädjeämne för denna dag hitills är att min Dotter fick sova lugnt och i ro hela natten tack eder alla som sände henne eder kraft och citroner och hennes ångbad gjorde effekt dock så fort vi klev utanför dörren för att ta oss till skolan så började det på henne. skulle nog behöva lite Myntapasta att smörja in henne med så hon kan få dess friska doft kring sig i dagen .I övrigt så skall jag tacka fader sol som lyser upp dagen och give oss sin värme skall om en liten stund ta mig ut till skogs där jag har lite att göra /BB Hias

God morron allesammans
Ville bara önska er en fin och skön dag!.. Har inte nått speciellt och skriva om.. men följer er här.. En glädje i sig att få läsa det ni skriver! och att få vara här och bara vara..
_
Brightest of Blessings
_

Godmorgon!
Sov hela natten!!! Sitter här med kaffekopp i handen! Ansiktsmask ja på ansuktet ;) Inga glasögon, undrar vad jag skriver!! Barnen är ivriga inför dagens flygresa:) !!!!
BB
MVH Isnornin

Mycket vacker systrami Anco den liknar mycket min innan jag kläddde den me kristaller och div annat som den vill ha.

Godmorgon allhopa!
I dag tar jag stöd av allas glädjeämnen här, den här dagen minner om en sorglig dag.
Ha det gott, folks!

Klart du har vårt stöd….även minnet av en sorglig dag kan frambringa ljusa stunder vid minnet av de glada som föregick den! Bless You!

Tack BranDuir för dina ord! Bless you!

Jag har blandade känslor inför dagen. Min mor kommer hit vilket ska bli jättemysigt, så det är dagens glädjeämne. Men så har jag en vän som nu bor i californinen och mår jättedåligt för hans flickvän här i sverige hör inte av sig och så så han är orolig. Hur kan jag sända honom energi är frågan? Vill verkligen hjälpa honom.

#16,17 vilken otroligt fin stav Anco. :) Snart dags för mig att hitta en fin också tror jag.

#22 Hur menar du med hur kära syster min?

#24 Alltså mer än att tänka på honom, vad kan jag göra för att energin ska nå fram?

#25 Ja dirigera den.. :) Men jag vet inte hur jag skall förklara det.
jag skriver ett pm

#26 Tack kära du! :)

Woow!;) Två små mignonankungar har kläckts! Jippi! Vad söta och fina! Måste ut igen och titta hur det går…deras "mor" är en djungelhöna så hon kommer nog att bli mycket orolig om ungarna hoppar i vattnet..trallalla vilken rolig dag!;)

mignonan-kungar? när kläcks drottningarna??? ***ASG***

#29 Drottningarna kommer nästa vecka!;D

Vilka underbart söta dunungar. Önskar du bodde närmre så man kunde kika förbi :-)
#19…stöd kommer här…oxå haft en jobbig dag…. vänd..
#28..underbara!

solen skinar o det e hur varmt som helst, ska jobba men tur som det e så ska jag gå med jobbet o äta o sen dansa till arvingerne…bra bra….
mer kärlek till folket wooohoooo :-)
Glädjeämne?
Kan skriva hur mycket som helst men det som är mest glädjande idag är att vi idag tar premiärturen med vår husvagn idag tills på söndag och att jag i år faktiskt slipper fira min födelsedag. Fick ett grattisbrev från farmor och farfar med lite pengar i och det var PERFEKT nu eftersom det är totalt tomt i plånboken.
De hade dock skrivit grattis på 30årsdagen men det är 31 år jag fyller idag. hihi Lite gulligt dock *S*
Maken kommer hem tidigt så vi kan komma iväg tidigare med husvagnen. Gulliga totte….
Ha en underbar helg allihop!
Jag ska häxa i husvagnen i helgen….
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Nu har dagens riktiga glädjeämne varit här. :) Det finns i vår nya lägenhet ett litet tvättrum, med endast en "bänk" och en lucka man öppnar rakt ut i det fria. Jag satte mig där för att försöka sända energi till min vän som jag skrev om, och när jag var färdig såg jag en fågel som varit omkring mig hela tiden jag satt där. Så när jag tittade lite noggrannare så såg jag att i det stora vackra träder jag har mitt emot mig så hade den ett litet bo, med 4 (tror jag) små fågelungar i! Hittade min hittills oanvända kikare och såg på när den matade de små. Ska nog följa deras utveckling i sommar. :)
Bifogar en bild på trädet, fotat i söndags.

#9 _RS_ ja, jag har ju förstås skickat in ett sms för att få en större Avatar ;) men den blev plötsligt liten igen men den var nog bara litet förvirrad hehe. nu verkar det ju funka som det ska.
#13 Gott att höra Hias, att din dotter fått en lugn natts sömn.
#28 åhh, så söta! :D tack för att du delar med dig
Jag har varit ledsen idag. Sådana här dagar inser man verkligen glädjen i att ha en livskamrat som kramar om och pussar på och ser orolig ut och tröstar. Så fick jag nyss ett sms. Han har köpt en present till mig, för att jag varit ledsen och så trött, så han hoppas det piggar upp mig. :D självklart. Inte det att jag behöver ha presenter så fort jag är nere, men tanken bakom, och .. ja. nu är jag lycklig.

#36 Åh, sådant kan göra så otroligt mycket. :) Fint att han bryr sig om dig och tar hand om dig!

#35 O_o X_X O_O …exakt vart är det du har flyttat sa du!? ;) jag vet visserligen vart, men jävlar vad likt det var ett ställe här i stan. Som en kopia på en av mina gamla vårdtagares fönsterutsikt.

Å nu ligger jag i MIN soffa å smuttar på en Wisky, så vem som än ringer å behöver hjälp så FÅR jag inte köra. ha ha ha
Spriten har även sina fördelar gott folk. ha ha ha
Tråkit man inte har den här stunden att dela med någon, (fysiskt närvarande)
SEV 

#38 Haha, ja inte till trollhättan iaf. ;P

#39….du har du lust att hjälpa mig med bensinpumpsbytet i kväll?….*S*
hehe….ska ta en iskall pilsner själv…

mm. smaskens. tänk om man hade en iskall pilsner nu att ta med ut i solen… jädrar vad gott det lät. Men det får vänta till imorgon. Imorgon är det återigen bröllopp *suck* visst är det kul med bröllopp men det börjar bli litet väl många snart på rad hehe…

Fick en gåva av en häxa i Orsa, 2 stora fina Hasselplantor! Vad överaskad jag blev!! Nu är det ut och höra vart de vill stå!!
MVH Isnornin

Nu kommer min älskade son hem med 12 st Ampellijor som de drivit upp i hans skola (går växt och djurliv) och säger här mamma de är du värd och jag älskar dig de är en neorm glädje må jag få säga min son är oxå här inne hos oss (Odini) de värmer ett modershjärta kan jag säga

mitt glädjeämne idag är väl att jag hade en väldigt trevlig kväll i går. Jag jobbade ….och skulle jobba till kl 21 trodde jag men kl 18.30 stövlade alla mina övriga jobbarkompisar in och drog ut mig på en möhippa. De klädde mig i riktiga tantkläder och hade dragit i hop en hel kundvagn med gamala saker alá loppis som jag fick sälja för 10 kr st. Så trots att det var mycket skräp där så lyckades jag få i hop 270 kr som jag kunde äta och dricka för senare. Det var oxå meningen att jag skulle sjunga kareoke men det blev så sent så det gick inte. Jag skulle ju upp och jobba som vanligt idag på morgonen. Så lite trött är man allt nu. Så nu är det bara att invänta nästa gäng kompisar som ska ordna ytterligare en möhippa. Jag känner på mig att det kommer att bli nu i helgen kram tindra

#41 Hade inte tid å svara, snacka ju me en tjej ju. ha ha ha
Bensinpump, naaaaaaaaa, såååååå långa armar har inte ens jag då jag sträcker mig aaaaaaslångt.
SEV 

hehe…du kan ju stämma träff me tjejen här hos mig ju…….å hämta opp min kvinna halvvägs….så fixar jag middag

Låter kalas, eller så kommer du upp å ta me dig en passagerare. Så kan du fixa middag hos mej. ha ha ha
Eller två passagerare, det e ju 40 mil till till mig den här helgen he he
SEV 

hmmm…just det….ska fundera lite på det…..

He he, fan att vi tog den där virren å biran.
SEV 
#50 Tycker såååååååååå synd om dej sååååååååå…*GS Drick en RedBull så kan du ju FLYGA dit du vill..*tips* 
# ler o äntligen har det vänt…
*Trevlig fredag till er alla!*
BB//W
#52 En skön fredag till dej med Waara…*L
#53 Broken,tack…du me….*ler*
Dagens glädjeämne var att jag fick lära en nyfödd fölunge dia…

Dagens glädjeämne för mig är min halvtimme ute på stadsbondgården här i stan och sen min halvtimme på en bänk i solen utanför ett fågelsyddsområde. Jag behövde verkligen den tiden och när jag åkte därifrån mådde jag sååå mycket bättre!!!

#56 vad skönt för dig :) det är viktigt att ta sig den tiden också, till att bara vara.

Dagens glädjeämne var det stora bruna paketet som stod lutat mot min dörr när jag kom hem! Fullproppat med läsgodis (bland annat "Body Sacred" av Dianne Sylvan, om att lära sig älska sin kropp, och en bok om miljövänlig städning).
Lilla missefin är alltid ett glädjeämne, även om hon tröttnat på att matte vägrar släppa ut henne i det vackra vädret.
Ytterligare ett glädjeämne: malörten i balkonglådan har börjat grönska, och en liten, liten indiankrasse har tittat upp! Nu ska jag ut och vattna.

#58 hihihi. Läste bara till "Dagens glädjeämne var det stora bruna paketet som stod lutat mot min dörr när jag kom hem!" tittade på bilden och blev förvånad över att katten snällt suttit kvar i lådan tills du kom hem och upptäckt din present hahahaa…

Det skulle hon aldrig göra. Visserligen är hon rätt snäll, men du vet vad de säger, "nyfikenheten tog kål på katten".

Grönkål eller vitkål?

:P Jag vet inte, förmodligen vitkål. Det väger mer och borde alltså vara ett bättre mordvapen?
Ajajaj, det där var nog min egen språkfascism som kom tillbaka och bet mig i baken.

Eller surkål… det gör ondare.. speciellt om det är en konservburk…
#44 Åh…vilken härlig känsla det måste vart,rys,…vi har ju söner i samma ålder oxå ;-)
#50..typiskt karlar! kram morbrormi..
#55 Vilken upplevelse.. kram!
*Godnatt hif*