Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4434 ggr
Jodrena
2008-05-09 10:13
0

Järv

Jag och min pojkvän mötte herr Järv. Den började jaga oss, och vi sprang för livet. Vi kom till en port och därinnanför hade fru Järv sin studio, hon övade inför sin kommande musikal. Min pojkvän hade varit där och tjuvtittat tidigare så han förklarade för mig att jag skulle springa ett varv på ca 1 km för att uppehålla herr Järv medan han smidde planer. Så jag sprang - och snabbt gick det. Väl vid porten gömde vi oss bakom grinden. Herr Järv stod där och nosade efter oss, då fru Järv kom till den bästa delen av sin föreställning. Hon stod där och sjöng och vickade på höfterna och blinkade förföriskt med sina fransar, herr Järv var förlorad och jag och killen skulle precis smita undan när jag plötsligt vaknade.

Analysera gärna :D Vad betyder järven i drömmar? springa, bli jagad? m.m.

_RS_
2008-05-09 10:36
0

Det enda jag kan komma på så långt att drömmen betyder, är att ni antagligen åkt en bra bit norrut i landet :D

Nej… jag var bara tvungen… jagf har ingen aning.

Bjornen
2008-05-09 10:41
0

Nog kan järven springa alltid. För ett antal år sedan hade jag en järv framför bilen i en hastighet på 60 km/tim. Det var på ett ställe där inte järven finns men ändå var han/hon där. Det var i norra delarna av Falu kommun.

Jodrena
2008-05-09 15:20
0

Hehe, med andra ord, inte bara lite duktigt av mig att orka springa ifrån den hur länge som helst ;)

blodtopp
2008-05-09 15:52
0

Nåt sånt här kanske =)

Wolverine's Wisdom Includes:

• Last phantom of the wilderness
  • Hyena of the North
  • Master of the Forest
  • Trickster hero
  • Magical link between the material and the spirit worlds
  • Revenge
  • Craftiness
  • Understands how to satisfy appetites
  • Ability to travel in very cold places
  • Understanding aggression
  • Protection against attackers
  • Multilevel protection
  • Standing your ground
  • Fierceness
  • Elusiveness
  • Gluttonry
  • Cleverness
  • Strength
  • Non-retreat
  • Effective attack
  • Endurance
  • Courage
trampolin
2008-05-09 18:44
0

Järv enligt Solöga:

Släpp dig själv fri - endast kärleken löser de bojor du har. Min gåva till dig är att behandla dig själv väl.

Här handlar det om att göra avkall på din egen självdisciplin. Inre styrka och beslutsamhet föds ur kärlek.

Jodrena
2008-05-09 18:47
0

åh blodtopp :D det där talade till mig mer än du anar hihi.

Men att bli jagad av en järv, betyder det att det är omvänt? Eller betyder det att jag springer ifrån dess styrka liksom? hummm… intressant minsann!

Lorelai
2008-05-09 21:47
0

Går det för sig att jag står över den här? :)

spindelfot
2008-05-09 22:06
0

ärligt så vet jag inte.. men solögas tolkning var ju mycket intressant!

det kan inte vara så att ni ser på mycket tecknat typ snurre sprätt, för det där är ju en klockren tecknad historia;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

blodtopp
2008-05-09 22:27
0

Du kanske känner det som att du blir jagad för att det händer så mycket för dig just nu, så att du inte hinner med att ta emot allt?

Typ.

Men jag kommer inte på nån bra teori om Fru Järv, men jag gillade henne skarpt *S*

Jodrena
2008-05-09 22:36
0

#7 haha, att fråga om lov till sånt? tjejen, ser du alla inlägg som din uppgift att svara på är det inte konstigt om din kropp blir litet stressad och inte orkar hålla sig helt kry.

#8 hihi, nej, jag ser inte på tv alls numera faktiskt. Men däremot var de som hämtade från snurresprätt mot slutet (början var litet mer verklighetstrogen hehe)

Jag fick precis en egen tolkning. Inte för att jag tog den här drömmen seriöst men tyckte den var så rolig så ville dela med mig av den. Men herr Järv står för mycket som händer kring mig som jag inte riktigt orkar ta tag i, som jag försöker slinka undan från, mycket mentalt och andligt som händer kring mig just nu. Alltså som du säger blodtopp.

Fru Järv däremot är mitt undermedvetna som lockar kunskaperna till sig där de kan få vila och gro tills jag hinner ta tag i dem :)

Lorelai
2008-05-09 23:34
0

#10 Haha.. En poäng i det då. :P