Dagens Glädjeämnen 8/5
God Morgon alla kära vänner!
Mina glädjeämnen är många…SEViking en kär vän som vickat för mig i denna lilla tråd…med den äran!
Kärleken som är stark om än vi har en bit att åka till varann…
Alla NI här på HiF…goa glada fina människor…jag har känt er magi under dessa dagar som i övrigt har varit fyllda med smärta och tandagnisslan..
Den vackra grönskande våren…
och ja…jag håller på att helas….mår bättre…om än krokryggig och ibland med förvridet ansikte små svordomar och ibland långa svavelosande eder…så mår jag bättre….*S*
May Your day be Blessed thousand times Nine!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Godmorgon alla kära systrar och bröder, tidigt uppe här jag har sovit si så där .Emmi har haft de tungt i natt vilket gör att jag fått mindre sömn.Men verkar som de skall bli lite mullet här idag som är glädjande för min dotters skull men ack så önskat sol. Men får ta mig till ett apotek och ordna hennes nya medeciner och hoppas på en bättring samt att denna värsta period av pollen ger sig snart.För mig känns det glädjande att du har de så pass gott trots allt kära broder Branduir och att de läker samt kärleken fröjdas.Så nu skall jag ta en morgonfika här innan jag skall väcka min son på 18år som har 2timmars resväg tillskolan pgr av att han valt en skola utan för Stockholm en bit men ack den ända skolan som har Växt och Djurliv som han älskar oxå.
Bless your day Kram Hias

God morron allesammans!
Skönt och höra att du är på bättringsväg BD..
Hias.. önskar dej all styrka och kraft!!
Vaknade redan kl 4 idag.. men det beror nog på att jag somnade ett par timmar i går kväll.. Har kvar känslan och dofterna från cyckelturen igår kväll.. det är en underbar glädje i sig..
Önskar alla en fin och givande dag!!
_
Brightest of Blessings
_
Godmorgon!
#0 Det glädjer mej att du tar dej..dagens glädje är att vi har dej tillbaka..
#1 Tänker på din dotra..o på er,kramar om..
#2 Håll i…keep going…kram!
*God torsdag!*
BB//W

God morgon.
Dagens glädjeämne, förutom Fader Sol som strålar, och att jag drömt vackra drömmar, är ju förstås att vår broder BD åter igen spriden sin glädje på morgnarna.
Krya på dig min vän, det var en ära att fylla in för dig.
Önskar alla en underbar dag.
SEV 

Solen skiner det är knopar i träden (som nog ändå kommer vänta in våren ett tag till) och jag vaknade före 7 i morse!!
BD skönt att du mår bättre :)

God morgon… Glad att se dig tilbaka BD.
Sol skiner fint över våra små gröna saker i landet och allt spirar vår här nu. Det ligger lite efter här där vi bor, om man jämför med övriga landet.
Idag blir de fokus på att samla in hosthäveblad… skall dessutom se om vi kan få ihop de sista 2 litrarna med maskrosblommor. Det vore ett glädjeämne det med.
Våra barn är lite rostiga i systemet, men jag har stora förhoppningar om att det ger med sig under dagen.
//

Godmorgon!
Jag sov till kl 4 å så skönt! Solen är här!!!! Underbart!! Jag håller på att tvätta och packa för fullt!!! Barnen ska på semester, dä är det bäst att allt är rent och fint!
Har ni sett filmerna om Anne på Grönkulla? När hon har blivit hämtad på tågstationen och är på väg hem till Grönkulla, åker de igenom en alé av körsbärsträd. Det är så vackert, det är min dröm att ha körsbärsträd över hela min gård!!! Har 2 kbträd på gården, så vackra:)
Tankar o kramar till dig Hias!!
MVH Isnornin

Tusen tack kära Isnornin systrami och jag hoppas de kommer en lite överraskning till dig i dagen,Ja solen har nu hittat hit dock inte nån glädje för min dottra men i övrigt så är de underbart. BB Hias

ja Hias jag tänker oxå på dig och din dotter och hoppas på bättring. Min dotters pojkvän har oxå astma och vi fick snabbt avbryta vår visit hos mina föräldrar i helgen för att åka och hämta astmaspray som han inte hade fått med sig.
Förövrigt är det väl ett glädjeämne att solen skiner och fåglarna kvittrar. Nu är det endast 22 dagar kvar till den stora dagen.
Sitter just och väntar på att min älskade sambo ska komma hem från sitt arbete, så att vi kan äta en härlig frukost på balkongen . Sedan i eftermiddag bär det av till mitt jobb kram tindra

poof

#10 ??
MVH Isnornin
#0 Så trevligt att höra dig igen,broder och att det går på rätt håll med läkningen. *ser hur du kutryggig går och muttrar, ler*
#1 Hoppas din och dotras dag blir bättre.
#2 Cykeltur??? Strongt systrami… rätt väg!
Här skiner fader sol "som vanligt" och värmen stiger, redan 19 gr i skuggan! Det lär bli en varm dag.Glädjen är att jag återigen känner glädje och orkar sköta trädgården där allt nu växer och frodas!
Till alla en underbar dag
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Önskar er alla en underbar dag fylld av glädje! :)
Dagens glädjeämne är att det finns en alldeles speciell familj som ger mig mycket här i livet just nu. Lorelai, _RS_: tack för att ni finns :)

Hjälp vad tidigt ni alla är uppe jämt. :D
Jag fick sova ut idag, vilket min förkyldning behövde, tror jag är på bättringsvägen iaf.
Har gjort mig en god frukt & bär smoothie till frukost.
#1 & #6, Hoppas era barn mår bättre snart!

Härligt att du mår bättre BD!
Solen håller på att spricka upp här;)
Ha det gott, alla!

nu blir det en BoS, penna, koppel, hund, vatten, solglasögon-> i en korg (oookej kanske inte hunden ändå) och ut i solen :D Kanske kan det pigga upp mina tankar. Jag vet snart inte vad jag tar mig till annars.

Tack kära söta rara Hias!!!! UMMMM:) underbart!!!Kramar!!!BB
MVH Isnornin

Jaaaa! Jag har nu varit sista gången hos kuratorn. Jag ville egentligen inte dit idag ens, men det måste ju avslutas. Och nu ÄR det avslutat 
Solen skiner också och det är så skönt ute! När jag har packat lite kuvert ska jag äta och sen gå ut =)
Välkommen tillbaka BD…roligt att se dig på G igen.
Har några glädjeämnen idag och ett av dom är att jag äntligen hittat min stav.
Ska fixa till den och dekorera den smakfullt. Visst ser det ut som hår av ett väsen..*L Det går att sticka in handen i det och ha som handtag…blev superglad när jag hitta den vid stigen jag gick på…*L
Ha en ljuvlig dag alla..BB/B
#16 ..lät mysigt värre..hoppas du får en bra stund…
#18 :-)
#19 den va ju jättefin..handtag o allt..
…mer glädje…lyckades genomföra en chakra balansering idag..tror jag..
*God fortsatt eftermiddag till er alles..*
BB//W
God eftermiddag kul att se alla… #19 vilken läcker stav! Här blåser det kyliga vindar och ryggen är också vind..Må er kväll bli skön. BB
Vandra i Ljus å Skönhet

#16 åh vad härligt det lät :) Hoppas ni får det mysigt.
#19 wow! Riktigt snygg!

#19 åh vad häftig den var :D gläds för din skull. Du har verkligen sökt och väntat på den! Där ser man vad det ger hihi.
Ett par timmar i solen gjorde nog gott. huden bearbetar solens strålar ännu :) Hunden höll sig ovanligt lugn, hon vill alltid ut ut ut men kommer hon ut men inte får promenera hela tiden blir hon rastlös. Hon vill inte bara sitta och inte ha något att göra. Men hon skötte sig fint tycker jag.

# 19, det är en fot av ett fågeldjur ju, med klor och allt, magiskt….

läste precis mitt tidigare inlägg… Inga knopar i träden… desto fler knoppar dock.

AAAAHHHH!! Jag kan nästan inte tro det, imorgon blir jag och min sambo ägare till vår alldeles egna bostad. En jätte fin tvåa i ett jätte mysigt område. Lite radhus känsla. Underbart, i morgon skrivs kontraktet och jag är helt lyrisk!! :):):):):):):):):):)

Grattis Sofielunsen / och så måste jag säga att jag känner sån glädje av alla posetiva känslor som yrar runt här inne nu…/BBHias
Grattis Sofie! Va kul, hoppas ni kommer att trivas…
Vandra i Ljus å Skönhet

#25 trodde du gjort en mssa bind-runor….där av knoparna…*S*S*

Oj vilken dag!!! vilket väder! Jag har fått färg på min ljusa hy:) Jag känner mig friskare!!
MVH Isnornin
*Godnatt hif*
Glädje…dotra vann matchen ikväll… 2-0
Mer glädje..hon har fått en drömfångare av Hias…så fin så… :-)
BB//W

Gratta henne så mycket från oss här i Handen och ge henne en enorm Kram nu BlessedBe Hias

Jag har äntligen fått massaaaaage!! dagens stora glädjeämne för mig. Haft ont i axeln i en vecka nu och det har spritt sig allt värre. Blivit alldeles bedövad av det. Helt bra blev det inte men bättre :D

Då så mina kära.. nu skall mina ömmande leder få tas till bädd.
Natten kallar sitt rop på sin syster att vila.
Ja.. vi är alla systrar och bröder då vi alla är ett. Likaså broder Natt som broder Sol.
Helande styrka skänker jag er med plågor av ondo störande sår