Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1109 ggr
Lorelai
2008-05-08 15:40
0

Krigar Lo?

Var är krigar Lo någonstans?
Jag begriper mig inte på det här.. det har inte ens gått halva året och jag  är inne på min femte sjuka. ja minst.. egentligen har jag tappat räkningen. men det är snitt en gång per månad. 
Varför?? Vad har hänt? Varför blirjag mer sjuk än säg mn make?
Vi äter samma mat, mängder och tider. Vi rör på oss nästan lika mycket.
Vi sover ju inte alls lika.. jag sover.
Vi bägge blotar nästan lika mycket. Det händer att jag missar under några dagar och det är vanligen då jag blir sjuk med.
Vi arbetar kanske olika.. det är ju lite svårt att säga bestämt.
Denna febern slog till igår direkt jag öppnade upp under arbetet med drömfångaren. En feber som min äldre son har och den yngre med.. den yngre har okända prickar i tillägg.

Jag begriper det inte.. varför blir jag sjuk så ofta!? När jag inte arbetade med krafterna blev jag inte sjuk. Visste inte om sambandet innan jag tog en period av. Under den perioden var jag nästan aldrig sjuk.
Är det någon som ser ett samband jag inte ser?

Var väl mött bröder och systrar.

[trumman]
2008-05-08 15:43
0

Är du i mer kontakt med barnet än din man, överlag? Går barnet på dagis? Är ni ute mer än din make?

Å andra sidan finns det folk med bättre immunförsvar, och folk med sämre. Är du uppväxt i lägenhet och fick en massa sprutior som liten men din man uppväxt mer i lantlig miljö utan så mycket sprutor?

Har han tränat mer än du i sitt liv? Oroar du dig mer än honom, är du mer stressad överlag än honom?

Osv.

Mvh, T

Lorelai
2008-05-08 16:15
0

Jag är en klart mer stressad person än vad han är ja.. Överlag en mer emotionellt levande person. jag blir arg, jag blir stressad, jag blir rädd, jag blir oroad.. Dessa saker bekymmrar inte honom.
uppväxtmässigt i mijlö tror jag inte att det skiljer så mycket.. Lite skit rensar magen var något mamma ofta sa. :P
Som trillingmamma hade hon liksom inte råd att hålla det hygieniskt.
Ja dem går på dagis och vi räknar starkt med en viss sjukdom därifrån. Men även dem tycks inte påverka honom då. Han har varit sjuk en gång på de 7 åren jag har känt honom. Så han är ju klart udda då. :P
Han är kry och jag verkar vara extra sjuklig.. Så surt.

_RS_
2008-05-08 16:19
0

#0 & #1

Jag har ju då egna teorier. först kan jag skriva här, vad jag brukar säga min hustru… Att man skall inte ta ut sig mer mentalt än man känner är enkelt… (inte tillfredställande eller nödvändigt… enkelt).

Så, min fru… som jag alltid sagt till dig.. låtsas vara lite friskare och hoppa igång och tänk på annat så mår du ganska fort en aning bättre. Tänk på allt annat än att du mår dåligt så har kroppen möjlighet att motverka "sjukdomen" och sjukdomens gifter på egen hand.

Sedan trumman… Över lag har nog faktiskt jag mer kontakt med barnen… Min fru har helt klart mer kontakt med dem när hon är vaken, men jag är inte helt frånvarande då heller. Barnen går på dagis och vi är ute ungefär lika mycket om man slår ut det på en dag.

Jag tror till stor del att det beror på grundfysiken… och jag upplever inte min fru som mer sjuk än medianen av befolkningen… men jag är helt klart mer frisk. Hennes grundfysik är inte dålig alls utan ligger i god-klassen med möjlighet att gå ett par mil i sträck utan att bli dödstrött eller överdrivet slö efteråt.

Jag oroar mig sällan alls, för något i stort… :D

Sedan avslutar jag med en liten kommentar till min ljuva drottning… Att skriva sådana här inlägg, är inte helt vad jag menar med att man tar fokus från att man inte mår bra… hehehehe

Man jag frågade ju faktiskt samma fråga själv frut… varför får du inte vara lika frisk som jag?

Lorelai
2008-05-08 16:23
0

#3 meh du… på något förgrömmande vis måste vi ju få ett stopp på detta. Det håller ju inte. jag vet att småbarnsföräldern generellt 
sett  är sjukare. Men en gång i månaden.. det är ju löjligt. .Inte har väl spiralen något med det att göra?
Det är ju sedan den sattes i som detta startade.. kan ju lika gott vara slumpen.
eller..?

Jodrena
2008-05-08 16:35
0

Jag tror det har som _RS_ var inne på i början av #3, du har hört det många gånger förut men uppenbarligen tål det att upprepas; du tar på dig mer än du behöver och glömmer bort att ta hand om dig själv.

Inte kul att höra att du är så sjuk vännen. Du börjar ju bli som jag :( känns som att jag inte ens vet hur det är att vara frisk längre hehe…

Lorelai
2008-05-08 16:48
0

#5 Nackdelens om jag ser det är att om jag gör mindre händer mindre. Jag tycker inte att jag gör särksilt mycket alls. Det händer ju liksom ingenting här.
Men jag hör vad ni påpekar.. jag vet bara inte hur jag kan gå till väga.. Kanske ta en stund var
 dag med en stund för mig själv? lugn och ro.. meditation? läkning.
Jag vill inte dra ner på aktiviteten.. bara balansera.
2 mils promenad om dagen är väl inte för mycket? men det kanske är så.. jag låter mig dra mig upp till hans nivå medan det egentligen borde vara jag som drog ner honom till min nivå?

blodtopp
2008-05-08 16:52
0

Jag reagerade på en sak du skrev, om kosten. Det kanske är så att du inte ska äta samma saker som din make. Alla människor är inte gjorda för att äta samma saker. Det jag mår jättebra av kan nån annan bli supersjuk av (och nu menar jag inte allergier).

Sen håller jag med #5 också och skickar med en massa massa kramar till dig!!! Jag hoppas verkligen att du kan komma på vad som felas dig så du får hålla dig frisk!

_RS_
2008-05-08 16:53
0

Du hade ju inte spiral i Karlstad heller… Där var du inte direkt frisk som en lärka heller…

SEViking
2008-05-08 16:54
0

Jag undrar hur du har tid att ta dig den tiden att promenera 2 mil om dagen, det måste ju ta ett par tre timmar.

För mig verkar det orealistiskt, särskilt i en barnfamilj.

SEV Cool

_RS_
2008-05-08 16:58
0

Klart vi har… vi är ute fem sex timmar om dagen MINST… Att bara hämta och lämna barnen på dagis är en mil om dagen, sedan så går vi vart vi än skall och en hel del i skogen… Vi har inte bil, nämligen… det är en riktigt bra hälsobonus.

Nu i Norge höll vi på att gå åt av att inte kunna vara ute som vi är vana…

Självklart är två mil en uppskattning ibland blir det ju en hel del mer… men jag vet att hon klarar av att gå två mil i sträck med mig, det har vi gjort många gånger…. men vi går aldrig mindre än två, totalt under en vanlig dag. Utom när någon är sjuk då… men det skall ju inte v ara en normal dag. :D

Outrageous
2008-05-08 17:23
0

Jag har alltid sett mitt immunförsvar som ganska kasst, fast det har också gått i perioder. Krya på dig hur som helst.

Lorelai
2008-05-08 17:54
0

#7 Ja det kan ju vara någonting. Att jag borde känna efter om kosten är felaktig. Jag tror inte det men skall kika på saken.

#8 Ja men i karlstad hade jag annat som drev mig nära på galen av stress. Det liv jag levde där var ju inte hälsosamt ur 
något perspektiv. 

#9 oh det är inte så svårt.. först så får du ju ta i beaktning att man går bra många kilometer under vanliga hushållssysslor. Sedan som han nämner så har vi inte bil så vi går överallt. Att gå och handla är minst en halvmil bara det. Att det tar tid är ju mest för att vi stannar och kollar på grejer undertiden. Barnen går ju inte lika mycket som vi, de har sin vagn.

Tack alla för krya på tankarna.. Nu får vi se till och göra verklighet utav dem.. Det är inte mycket Lorelai aktivitet på HiF om jag är sjuk.. så det ligger i allas intressen. ;D

Jodrena
2008-05-08 19:12
0

#6 Jag menade inte fysisk aktivitet utan psykisk/mental. Meditation kanske skulle vara bra för dig. (och mig *lol*) även för den inre balansens skull. Jag ska ta mina egna ord till mig nu. Meditation!

Denna kommentar har tagits bort.
BranDuir
2008-05-08 21:36
0

Gamle druiden…ilar…(nåja…haltar framåtböjd och ynkligt gnällande)….till undsättning och tar med en stoor påse helande krafter till lillasyster Lorelai….fas lämnar den till RS som får administrera dem….en dos ur den gröna påsen varje morgon….en ur den röda morgon och kväll….en dubbel portion ur den blå vid 12 prick och en ur den lila vid sängdags……vid behov ta en halv knivsudd ur den gula för att stärka opp…

druiden tar den snabba vägen hem…genom elden…****poooooffff****

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

spindelfot
2008-05-08 21:51
0

:( jag hoppas verkligen att det blir bättre. du måste ju bli bättre, om inte annat, så att jag kan åka på tur med dig och lia någongång ute i skogen kring örebro..

nån dag ifrån barnen kanske? jag känner mig iaf helt förnyad bara av en dag.. så skönt att slippa ha koll hela tiden, slippa tänka sexton steg före..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lorelai
2008-05-08 22:02
0

#15 Aw.. Vi tackar och tar emot dem.. Sänder _RS_ till dig med en kopp av hans brygd. Det borde få fart på dig. ;P
Hoppas du inte brände dig på elden din väg hem..
Men dina ord är magiska då broder. Var gång piggar dem upp och stärker. Du har en kraft, en energi där bakom.

#16 Ja kanske det Spindelfot. Inte alls omöjligt. För hur vi än älskar våra barn så är det skönt att få ta det lite lungt ibland.
Jag mår faktist ganska bra nu.. Jag har varit uppe på benen ett par timmar nu och har kunnat röra på mig fast febern än var där. Jag svimmade inte. just för detta ögonblick har jag faktist ingen feber heller! :D

Nu gäller det bara att komma på hur i skogskanten jag skall hålla mig kry. Jag måste hitta kampglöden igen.. min läkande egenskap. Jag vet hur jag förr kunde driva sjukan på flykt.. driva den ut ur kroppen.. hur var det jag gjorde det nu igen?

Var väl mött mina bröder och systrar.. jag känner diktaren i mig vakna igen. ;)

BranDuir
2008-05-08 22:06
0

icke bränner elden Drakens son…icke sveds han ögonbryn av lågorna….med eldens kraft reser druiden…med Drakens kraft helar han…med moder Jords kraft lever han och med Fader Sols växer han…med förfäder andar och gudar fröjdas han….och med vänner blir han starkare! och de med honom!

Lorelai
2008-05-08 22:11
0

Helgad vare han! Druiden den starke, Druiden den store.
Ingenting dräper Druidens glöd.

_RS_
2008-05-08 22:17
0

Hehehe… Skall inte kära hustru iallafall kolla om jag har andra planer än att skickas kors och tvärs med brygder och drycker innan hon lovar att skicka mig just så…?

//

Lorelai
2008-05-08 22:20
0

#20 Näehäe då! Du kan väl sticka dit snabbt som vinden? Klättra upp för trädet och ta satts bara. Chop chop.

_RS_
2008-05-08 22:23
0

Nu blandar du verkligen ihop mig med Miraculix :D:D:D hehehe

Fast sanningen är nog att jag kommer dit snabbare om jag går för vinden ger inte många sekundmeter just nu…

Lorelai
2008-05-08 22:28
0

#22 Äsch vad är du för Mirakulix egentligen? Du får väl puffa på vinden då.. Hur skall detta gå?

spindelfot
2008-05-08 23:40
0

#17 Du har ju varit ganska pressad av barnen hemma vad jag förstått.. barn har ju ett sätt att suga all kraft ur en på en minut - de sitter ju trotsallt ihop med oss med energiband utan dess like, så ifall några kan tömma oss är det ju våra barn och föräldrar :/ Att man älskar sina barn är ju en självklarhet, men ibland vill man ju sälja dem på tradera.. ;)

Om du inte har tiden att kunna spendera lite tid själv, kanske du ska försöka göra en uppsamling av din energi iallafall, dra nytt från jorden och hålla det inom dig. Banden till barnen och sina nära har man ju oavsett, och de kommer att ta energi ifrån en för det är ju meningen. När det gäller barnen är det ju också ett ständigt givande ibland..

spindelfot
2008-05-08 23:41
0

när jag läser mitt inlägg ser jag att jag skriver 'ju' hela tiden! det ser verkligen fånigt ut.. här trodde jag att jag skrev tydligt och bra men det gjorde jag visst inte..juu

_RS_
2008-05-08 23:42
0

Jepp… Sätta fingrarna i jorden bokstavligt är inte så dumt sätt att samla energi på… Jag skall sparka lite på henne imorgon, så hon planterar om gullvivorna…:D

Lorelai
2008-05-08 23:52
0

Ja de där jue är smygande. :) Vi pratade om saken nu och vi insåg att vi har varit under konstant press och stress under hela vår norgevistelse. Det var sjukt myket passa på så ingenting blev stökigt, undersöktes noga eller klättrades på. Eftersom det var okänd mark så var det just det som var allt dem ville. Så hela veckan gick åt att springa efter och hålla efter.. 
Ingen lugn oh ro. Det regnade så det räckte, regkläderna var
 hemma med. Då är det ju faktist inte konstigt att vi alla dukar
 under lite när vi väl slappnar av. 
Eftersom det faktist bara är feber och skallen ändå är klar. Jag har ju haft klar uppfattningsförmåga.. men inte kunnat få ut det. Så brukar det inte vara.

BranDuir
2008-05-08 23:54
0

aaaaaaaaaaaahhhhhhhser att den gröna påsen redan verkar…*S*

_RS_
2008-05-08 23:56
0

Du är för härlig du.. :D

Inte helt utan att jag saknade dig då du låg stenad på sjukhuset…

Lorelai
2008-05-09 00:27
0

Ja din magi är stark storebroder. :D