Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 685 ggr
svartmask
0

singing bowls

var precis inne på kristallrummet.se för att titta mig omkring lite, och då såg jag denna lilla sak som verkade intressant. Det är en skål som gör ljud ifrån sig om man slår lite på den, används vid meditation.

Är det någon som har erfarenhet av denna söta lilla skål, eller tillome har en egen?

Bless

spindelfot
0

Kan du inte länka en bild eller en länk så man får se? jag har själv aldrig hört om något sådant men det låter häftigt..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[trumman]
0

Jag har en sån. Rätt stor, de är MYCKET intressanta om man uppskattar den varierade monotona tonen som färdmedel.

Tibetanerna använder dem till att diagnosera sjukdommar med tom. Jag använder den mest för avkoppling och en stunds frisjälsresande runt fantasi.

Spindelfot: Här har du en länk….. som samtidigt är en hint :)

Mvh, T

svartmask
0

verkar så underbart, vad är det som man använder till dom där små skålarna (har kollat på youtube) så att man får sånt ljud?

funderar på att köpa en, verkar så underbart att spela på. 

Bless

svartmask
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha gick precis ut i köket och såg denna stå ovanför spisen, tog den i handen och testade att slå lite på den, de låter ju faktiskt precis som en singing bowl xD de trodde ja aldrig att jag hade en sån i köket =P

[trumman]
0

Hah hah, allt kan låta pling plong men bara en singing bowl kan sjunga i många olika övertoner och hålla sitt ljud i ett par minuter! :D

Jag slår sällan på min utan använder den "pinne" som följer med till att få den att sjunga. man rör pinnen runt runt runt på skålens utsida och väcker den till liv.

http://uk.youtube.com/watch?v=Bpw53tN6h8E 

Coturnix
0

Exemplen med vatten i var intressant…roligt det här… finns mycket man/jag inte vet om.

varulven
0
Coturnix
0

#7 Det gör ofta barnen här, sätter de igång sina glas allihop…rätt olidligt faktiskt.;) enda sättet är att göra det själv för då kan det bli hur fint som helst..;)

varulven
0

#8 jaa men det är ju kul!! :) kan ju bli en hel orkester! Man får väl iofs "stämma" glasen lite först om man vill att det verkligen ska låta superbra ;)

spindelfot
0

haha jag förstod hinten… men om man inte ORKAR söka på google utan bara vill få allt serverat då?

Nu behövde jag ju inte ens det, utan fick en massa googlelänkar helt utan ansträgning;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BiGavia
0

Har bara varit i kontakt med dessa i samband  med zen- meditation. Att börja  och avsluta meditation med.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
0

#11 Men det är väl ngt annat det? De bonkar till skålen, ploooong, en gång eller så va, åsså är det bra med det. Sjungande skålar spelar ju långa "melodier" eller drones, eller vad man nu kallar dom.

Namyorengekyo-namyorengekyo… ;)

BiGavia
0

#12 det var det jag anade. för det är ju bara en ton.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört