Beltane Eld
Den var häftig!!
Nog finns det "liv" i den elden alltid!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

..en gris är vad jag ser i elden hihi…
Härlig och kraftfull bild :)

Otrolig bild och jag kan se två ting i den ser man åt höger så liknar det en drake som gapar och vänder åt vänster mer som en narr me sin plingmössa men helt klart att den ville ge ett budskap. Krax BB Hias

hihihi. ja, jag ser fortfarande en glad gris. Det är säkert den som Hias nämner som en narr. Men strax under den upptäckte jag även en gorilla. Draken ser jag också till höger :)
Är det nere till höger ni menar? För längst ner vid virket ser man kraftigt;) Jag trodde det var en krokodil:D

ja
MVH Isnornin

(Längst upp) Till vänster tycker jag det ser ut som en kvinna med långt hår. I mitten ett manshuvud & till höger en gapande hund
Waara , Hoppas det var / är ok ??
Den är redan slängd i papperskorgen så jag har den ej kvar .
Mvh // Mist

Hmmm. Håller inte med dig alls Mist =) Jag ser en kvinna just i det du ringat in.

oroligt vacker eld…många bilder men jag tolkar inte…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Haha blodtopp , hehe ja du jag ser inte kvinnan , å andra sidan så är det för väl att vi ger olika tolkningar ialf :) * ler *
Hmm , jag ska studera mer ;)

om det inte är en narr skulle det ju med stor sannolikhet kunna vara Cernunnos själv som visar sig…Beltainne är ju Hans högtid….*S*….
Hehe , vad ser du på bilden BranDuir , runt den jag ringat in :)
#2 ja,se där :-)…
#3..jag ser som du..en narr,kanske kvinna…..huvud högst upp..sen ser jag även den andra varelsen…tror jag mej tycka…
#7…jaa..kanske det ja…så bra med allas synvinklar..
#8…huga..men,visst alla ser vi det vi ser,klart de e ok! ..din uppfattning.
#10…mm..kul att veta vad ni ser :-)
#13…aaah..det måste jag läsa om..googla o titta..Cernunnos
..Jag ser även en figur i det ljusare fältet,kärnan på elden…en kvinna..? 3 figurer får jag det till..just nu…
BB//W

#14 se inlägg#13 hehehe
Mist jag håller med dig. Det ser ut som någon slags sak med horn. "Tjurtryne" Ryker ur näsborrarna;)
Vilken rolig eld.
hehe,ja trevlig eld…hmm,kolla mer. jag ska kolla efter kvinnan nu :)

hihihi. du hittade min gris Mist! och gnomen är min gorilla :P
Nedanför gnomen/gorillan ser det ut som ett lodjur.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Man kan hitta vad som helst i abstrakta former om man bara letar. Ansikten speciellt, det finns tom ett ord för det där med att se ansikten i de mest obskyra former/skepnader. Det är helt naturligt.
Men, på en annan sida, visst LEVER elden!? Det är det ju inte tu tal om, farfar eld är en av våra äldsta lärare och bundsförvanter. Utan honom hade vi inte haft Ett Dugg. Och definitivt int överlevt.
Det är av den anledningen jag aldrig tillåter att folk kastar in skit i elden, fimpar och skräp och annan dynga. Jag tillåter inte heller vem som helst att lägga på ved, eller hålla på och "peta" i brasan då vi är ute.
Den som handhar Eld ska ha respekt och kunnade därav. Det är ingen lekstuga. Är jag "anal" för det? Ja kanske, men sån är min verklighet iaf.
Mvh, T
Lite trumman. Man lär sig att hatera eld genom att använda den. Men att någon lär hur är aldrig fel. Det är som du säger. "det är ingen lekstuga"

En vacker eld, för i tiden använda man elden att komunicera med andar, gudar mm. dom kunde sitta och vänta i evigheter efter svar och täcken.
En magisk eld är det ju allt=)
Visst va det så Biorka :) och visst är bilden magisk :)
#25 Klart den lever!..menade dock figurerna som kunde anas..
#27 mm…tycker oxå den var magisk…ville ni skulle se den..
Alla figurer kan anas…

Jag såg också en skalle! jag älskar teorien om att det var cernunnon/bacchus!
jag lekte massor med elden som barn, minns när mina föräldrar skulle bränna av ett fält eller vad det var.. och vi barn sprang kring elden med ruskor och spred den och släckte.. helt bisarrt nu när man tänker efter, jag skulle ju själv knappt släppa mitt eget barn nära en öppen spis. men roligt hade vi, när vi jagade elden över fältet.
vem avgör vem som är lämplig att lägga på ved? ifall trumman hindrade mig att mata elden med en pinne skulle jag nog bli riktigt arg.. jag förstår tanken bakom att inte kasta in fimpar men att lägga på ved?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus