Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1002 ggr
SEViking
0

Dagens Glädjeämne 7/5

God morgon gott folk

Här i Haninge har vi glädjen att få ha hela himlen full av moln, underbart vackra fluffiga moln som dansar sin dans för bara oss. 

Jag önskar er alla en underbar dag och 

May your day be Blessed

Jodrena
0

God morgon SEV och alla andra härliga vänner :) 

Jag ger det här ett försök idag också trots att smärtor m.m. gör det svårt.

Det var vackert med daggen i morse igen. Det var glädjeämnet igår med. Men morgonens lugn är alltid hänförande, solen som gnistrar i gräset, Himmel har gett Jord ett ljuvligt halsband även denna morgon.

BranDuir
0

God Morgon….har sovit i min egen säng inatt..bara det ett glädjeäne….och jag har sovit de mesta av natten…sedär ett till…sedan ser jag små rosa ekorrar och limegrönamyror överallt….(trummans?)  men det beror nog på alla J**la medusiner…Druidens hjärna är drogad….

Ha en fin dag alla!

Bless you!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

Dagen är en allergimorgon hos Hias min ena dotter är JÄTTEALLERGISK och nu så har alla körsbärsträna slagit blomm(vackert) men ack så lömskt så hon mår allt annat än bra skruttan min,men mitt just nu glädjeämne må vara att jag ser dig Broder#2Branduir är piggare trots alla kuckilimuckmedusiner .Sänder dig minatankar hela tiden om en snabb tillfrisknande och läkning för dig. BlessedBe Hias

Blodeuwedd
0

Dagens glädjeämne… Solen skiner fåglarna sjunger å jag har ätit frukost. Nu på väg till jobbet.
Godmorgon alla och SEV jag håller tummarna för att din bil går igenom.
Fint att du är tillbaka BD.. men rosa ekorrar? Brukar det inte vara elefanter? ;)
Jodrena Du ska se att det blir en bra dag för dej oxå.
Hias.. hoppas allergin ger med sej. Kraam

Kram till er alla och ha nu en vacker dag.

SEViking
0

Det ör lugnt #4 Jag hade ju fått en arbetsorder av dom för prick en månad sen.

Men tack för din omtanke,

SEV Cool

isnornin
0

Godmorgon i stugorna!

Jag har sovit 2 timmar i natt! Min Izabella löper, ojoj vad hon sjunger, skriker o pratar! Jag tror att vi har hela öns kattliga strykandes runt här på åkrana, jag trodde bara att han katterna lät så här! Så nu är jag silvergrå i håret, tur att det är lite kvar som jag har slitit i det de senaste dagarna!!! Tappar jag det helt har jag en syster som kan säkert ge mig lite att klistra på skallen!

Ha en bra dag!

MVH Isnornin

varulven
0

dagens glädjeämne för mig är nog att jag äntligen bestämt mig för att GÅ till jobbet och inte ta bussen :) det gör mig glad… när jag fattar kloka beslut. det sker aldeles för sällan ;)

deerheart
0

Dagens glädjeämne: Hittade den här sajten och blev medlem! Skrattande Toppen!

Blessings

Deerheart

Lorelai
0

God förmiddag bröder oh systrar.
Vi håller på att vakna upp till liv här nu efter en högst spännande natt. Den äldre har efter egen utsaga tuggat i sig lite blommor iår, vilka upprörde hans mage. Så sitter vi här nu och försöker avgöra hurvida det är vattkoppor den lille har eller inte. Vi börjar luta åt.. har. 
Undrar hur detta kommer att te sig.

Outrageous
0

#9 Jag hoppas inte han får många utslag i så fall. När jag hade det som barn fick jag endast ett par stycken, och de kliade knappt.

Min morgon blev inte riktigt som jag hoppades, väckt av en grästrimmer och solen i ögonen. Inte helt trevligt när man är sjuk. Men det kan nog bli en bra dag trots allt.

isnornin
0

#8 välkommen till oss:)

MVH Isnornin

Anco
0

Här i Skåneland skiner Fader Sol återigen på oss. Tempen visar redan på 16 gr i skuggan. Skönt. Mitt glädjeämne är att jag nu orkar komma tillbaka "hem" till HiF igen. Min väg kommer att kantas av problem, men jag ska kämpa….

Varma kramar till alla vänner som brytt sig och till alla er andra också. Ha en underbar dag!!

BlessdBe

ps #8 Deerheart… hjärtligt väl kommen till oss.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

fridelfina
0

God morgon alla HIF:are! Mitt gläjdeämne denna morgon var dotterns "förlåt mig mamma för att jag skrek så mycket på dig" !

Generad Liten sötnosig "snartärjagtonåring" jag har, det är så härligt när man hör att hon inser att hon gått över gränsen, en liten krokig mamma blir rörd då. Krokig eftersom jag har ryggskott sedan igår efter att jag var i tvättstugan, så här går jag med västen hopknäppt med gylfen! Ser ut som en pigg 90-åring när jag rör på mig. Flört

fridelfina
0

Välkommen i i värmen!

Skickar dig en massa ork och kraft att möta dagens problem med, Kram!

Anco
0

#13 #14 Tackar för den omtanken… ser framför mig hur du går omkring hukande, ojande, krokig. Stackare, ryggskott är int kul. Hoppas det släpper snart.
Visst är barnen söta ibland(ja… alltid förstås) men ibland är dom det lite extra mycket!!

Ha en bra dag iaf. BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

#10 distriktskötaren har varit här nu och inga vattkoppor. Det var något annat virus trodde han.. Et virus som kroppen förösker bli av med.. precis som med vattkoppor men inte vattkoppviruset. öhum..
Så vi får avvakta lite och se.. Så.. vi vet ungefär lika mycket nu som förut.. men lite mer.. för nu kan vi i alla fall utesluta ett virus och därmed slappna av. Tanken på hela lägenheten fylld med rödahund sjuka eller vattkoppssjukan gör mig lite lätt illamående.

Men! så blir det inte. :D

Hör du vännen min.. du verkar ju trivas kanon i den nya lägenheten.. :/

Outrageous
0

#16 Vad skönt. Hoppas att han blir helt kry snart då.

Ja, jag trivs jättebra! Fast vad menar du med ":/" ? Är inte det bra?

Waara
0

God förmiddag allesammans…  #3..stackars flickan din…#12..du kan..

Glädje…det ser ljust ut..skall ut i trädgården nu efter mitt dagsverk..

BB//W

_RS_
0

Jaaaaa… ut och plocka, vattna, flytta, greja, fixa, leka, busa och lära…

En perfekt dag, som började för fyra timmar sedan med en underbar huvudvärk. huvudvärken är underbar för att när den strax går över kommer allt vara så lätt att göra :D Har sällan ont länge och den börjar ge sig nu.

Ha en fin dag alla… Det skall jag ha.

Brokenfether
0

Gomiddag på er alla fina. Sol,sol och värme idag med. Det är glädje för mig idag.

Vacker och innehållsrik dag önskas till er alla…BB/B

sanaya
0

Hej SEviking! Hej , alla!

Det rör på sig här, snart går flyttlaset! Fågelungarna är så söta! Det är små mirakel! Två av dessa är alldeles vita. Jag tror att alla sex är små damer! Jag ska nog ta kort på dem så får ni se. Dem gör mig väldigt glad. Här är det muligt, lite blåsigt och kallt. Jag känner mig väldigt glad och förväntansfull på vårt nya ställe vi ska flytta till som iofs inte är så långt bort från där vi bor nu:)

Ha det gott alla BB!

Vekka
0

Välkommen! Deerheart!
Många kramar

Waara
0

Ahhh…glädje,jag lyckades handla på ica utan att springa som en tok med hjärtklappning mellan hyllorna,flera år sedan sist….jag har o tacka för healingen o lite till…holy…!

BB//W

Jodrena
0

#4 Blodeuwedd Tack, det blev det nog. Åtminstone inte alldeles förfärlig ;)

#8 Välkommen deerheart!

#10 Outrageous åh, säg inte det. Jag hade typ 2 prickar som barn och alla tänkte att där hade jag ju tur. Tills för ca ett år sen då mina syskonbarn smittade mig med vattenkoppor igen. Den hade tydligen inte brytit ut helt som barn och därför blev jag mottaglig för dom igen.

#16 Lorelai hm, det är nog att föredra koppor m.m. när de ännu är barn trots allt. Men klart - det är inget man vill ska komma över huvud taget förstås. jippii! *kram* nu är du hemma igen och litet oftare på HiF (hoppas jag) :)

#19 _RS_ skön inställning! tänk om jag hade haft den när jag hade ont häromdagen… eller, dagarna ;)

Oj, nu har jag varit flitig härinne! Det är sommar idag med. Igår när det "bara" var 19 grader hade jag mage att frysa! bara någon vecka sedan var det uuunderbart varmt vid 15 grader… man blir snabbt bortskämd. Men jag tror Sol tycker om att skämma bort oss ibland ;)

Outrageous
0

#24 Ojdå, det är ju inte roligt. Fast jag tror tvärtom vad du skrev. Det borde vara lättare att hantera som vuxen än för små barn.

Waara
0

#1 & #2Läser lite nogrannare nu…ser att ni inte mår bra..krya kramar!

#3 Bamse kramar till E!

#4…hoppas det går bra med jobbet :-)

#8 Välkommen,så bra du hitta hit… :-)

#10 krya på!!

#13..de e rart me barn… :-)…känner igen det precis..! :-)

Glädje…äppelblom knoppar i äppelträden…

* trevlig kväll!*

BB//W

Jodrena
0

#25 hehe, ja jag tar då inte på mig läkarrollen. Men det är vad jag har hört. Att barn klarar det bättre än vuxna. Får man det i vuxen ålder så sägs det att det blir värre. (mitt var iofs inte så värst farligt)

Outrageous
0

#26 Tack :) Jobbar på det!

#27 Hm okej. Det kanske inte bryter ut så farligt om man haft det en liten sväng som barn :)

Jodrena
0

#26 tack ska du ha :)

#27 ja,jag har då ingen aning. Bara hört litet "här o där" att barn på nåt sätt skulle klara av det bättre. ingen aning om källor eller trovärdigheten i detta men det är vad jag så gott som blivit uppvuxen med så det sitter djupt innanför huden någonstans. Sånt är litet dumt egentligen ifall det senare visar sig vara fel. Hur raderar man en "medärvd" kunskap bara sådär huxflux. jaja.

Outrageous
0

#29 Hehe ja, vi kan ju åtminstone komma överens om att det är bäst om man slipper det helt. ;P

Hadina
0

Sorry! Jag har inte läst ett enda av era inlägg idag.. Bara skrollade direkt ner till mitt inlägg..

Ville säga tack till isnornin för den underbara skivan du sänt mej!! :)) Kramar om..BB

Och tack till dej kära Hias för korten!! Vilket jobb du la ner bara för min skull! Kramar om..BB

Önskar alla en fortsatt fin afton!! Kramar till er!

_

Brightest of Blessings

_

Hias
0

#31 hoppas de kan hjälpa dig på din sökande väg och att de kan tala till dig/Nu har jag varit på närakuten me min 8åriga dotter som lider av svår astma och allergi hon har nu i två dagar haft de otroligt jobbigt och nu i kväll fick vi åka till vår närakut och de har gett henne ytterligare medeciner ,nässpray och ögondroppar samt att hon måste tvätta av sig så fort hon varit ute och stängda fönster och dörrar så länge denna höga pollen säsong är.Glädjande är att hon är van så hon tar det bra och inser vad de gäller för att hennes vardag skall fungera som bäst BB Hias

Darkmoonia
0

Jag har fått kläm lite på mina läxor och sen har jag promenderat bland vackra eklundar i kvällsolen.

Brokenfether
0

#32 Ömmar i tanken för din lilla tjej och hennes jobbiga sits…stackars liten och alla andra som får det så jobbigt nu på våren.

Dagens riktigt stora glädjeämne för mig är att Hias magiska örtpåse redan givit utslag…säger bara wow vilken kraft den har…jag är så glad och tacksam för vad den har givit mig idag.Skrattande Tusen tack Hias…om du bara visste..*L Häxiga kramar i mängder….BB/B

Waara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#31..skönt o se dig igen  :-)

#32..men…stackars tösa.. :-) bamse kram från Nick o mej…

#33 så härligt!

*Se här…kvällshimmelen från altan nyssens..God afton alles!*

BB//W

Hadina
0

#32.. stackars lilla tös.. hoppas det hjälper bra med medicinerna nu..

#33.. Det lät som en skön promenad..

#34.. Alla Hias gåvor är magiska!

#35..Tack! skönt å se dej med *L*

Jag har varit ute på en liten cyckeltur nu ikväll (lånade grannens cyckel).. så ljuvligt denna vår/försommar kväll.. Ååå alla dofter som blandas.. Har verkligen njutit denna kväll! Det behövde jag!

_

Brightest of Blessings

_

Blodeuwedd
0

Önskar er alla en god natt. Nu gör jag kväller efter en lång dag. Ont i huvudet och lite ledsen .. men det går över.

Kram BW

Hadina
0

#37.. Krya på dej och må din natt bli lugn och skön!

Waara
0

#36 Wow…du följer flödet…gladdes med dej..kom precis in efter att  ha gått en sväng o nosat på kvällen,underbart..godnatt med di systrami!

#37.Bara kramar om dej…fina systeryster!

*Natti hif!* 

BB//W

fridelfina
0

Mmm, dagen avslutades med en kort promenad i det skira regnet och alla dofter från den blöta Moder Jord gjorde att jag fick en väldig längtan till Blåkullas Torn!

Outrageous
0

#35 wow, vacker himmel.

Waara
0

#41 :-) ja visst e den magnifik..godnatt med dej o hoppas du mår bättre nu.. 

Nedan…#43 En god natt önskar jag dej kära Hadina :-)

Hadina
0

#39.. Mmmm det är såå gott! Önskar dej med en lugn och skön natt älskade systrami!

God natt allesammans! Tack för att ni finns

_

Brightest of Blessings

_

Jodrena
0

Lady Luna har kommit tillbaka :D Har inte sett henne sedan andra dagen (okej, natten) efter fullmåne.

_RS_
0

Vi såg Måne med, nu när vi var ute en sväng… Igår hade det varit schysst att ta ett kort, men då var det ju så molnigt :(

Lorelai
0

Näe folkens.. min kropp känns mör.. jag behöver vandra till bädds och läka den lite. Må Natten vaka över er.