Shamansk Maskkurs, Sundsvall
Fredag 30 maj - söndag 1 juni
En fristående del av 3 i shamanskt maskarbete.
Vi kommer lära oss arbeta med masken som katalysator för det andliga arbetet. Vi jobbar med att via trumresa hitta den hel-ande, bot-ande eller hjälp-ande som skall leda oss i skapandet, och användandet, av vår personliga mask.
Kursen lär ut hur man skapar en mask rakt ur naturen för att sedan väcka den till liv genom röst- och kroppsarbete. Kursen lär ut hur man kan arbeta med masken, både med sig själv och andra.
Inga förkunskaper i vare sig maskarbete eller shamanism behövs.
Kursledare är: Camilla som gått som lärling under Mike Chase, en av Englands främsta maskmakare, och undervisat i maskskapande i många år och har erfarenhet i maskteater och terapi.
…och Thomas som har praktisera och undervisat shamanism i över 13 år. Tillsammans ger de dig tillfälle att utvecklas och lära dig ett verkligt kraft-fullt arbete för både personlig utveckling och helande & bot inom alla andliga riktningar.
Kostnad: 1500:- inklusive lunch lördag.
Sista anmälningsdag 23 maj. Anmälan (bindande) skickas till trolltrumman SNABELA hotmail PUNKT com
Los puttos!!
Hade gärna velat komma, men ekonomin sätter stopp rätt rejält denna gången.
Kommer det att arrangeras maskarbete längre söderöver?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#2 Det kommer det sannerligen. Och det fungerar också som vanligt med mig: vill man ha en kurs så är det bara att höra av sig till mig så bokar vi tid och plats.
Detta är en första delen i en fristående trilogi där man kommer längre och längre in i masklens historia, användande och möjlighet för bot & bättring, allt inom (trum)ramarna för shamanismen.
Enormt spännande arbete kan jag säga! Extremt kraftfullt och transformerande… jag har faktiskt inte ord för hur mäktigt detta arbete kan vara, och med en sån duktig maskmakerska som Camilla kan alla göra riktigt bra masker även första gången de försöker.
Vi var tre stycken som var med på "premiärkursen" och ingen av oss hade gjort mask tidigare. Se bara vad bra det blev för oss:

jeebas vilken bild! att möta er i skogen..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus