Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 4014 ggr
Mayline
0

Naturlig hårfärg

Hallå och hej!

Känner någon till om naturliga preparat som färgar/nyanserar håret?

Det finns ju henna om man vill bli rödhårig…men vad finns det för andra hårfårger? som blond, brun etc.

tänkte förnya mig lite :)

lotta2
0

Kamomillavkok kan väl tona / bleka håret ljusare vill jag minnas…?

varulven
0

Henna finns i fler färger än röd :)

varulven
0

Bilden “http://<a href=www.bodystore.com/bilder/artiklar/zoom/4819_1.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel." />

Lite andra ekologiska hårförger från sidan  www.bodystore.com 

blodtopp
0

Fast äkta henna ger ingen annan färg än röd. Blir det annan färg är det annat än torkad henna i blandningen. Är det bara Henna lawsonia blir det inget annat än rött.

Coturnix
0

…och är man gråhårig så blir det orange! :)

blodtopp
0

Det blir rätt orange på en blondin också ;o) Jag blir morotsfärgad de första dagarna efter färgning, sen efter ett gäng tvättar ser det ut som att det är min äkta hårfärg. Praktiskt =)

(fast det är ju en nyans av rött som beror på vilken grundfärg man har. Mörkhåriga får ju bara ett stänk av rött med henna)

svartmask
0

Har för mig att citron bleker håret.
kommer ej ihåg vart ja har hört de. men tror de ska va på de viset.

Bless

Outrageous
0

#7 Jo det har jag också hört. Åtminstone för kroppshår. *S* Och att man ska sitta i solen med citronen.

[trumman]
0

#5 Är man gråhårig ska man vara STOLT och inte hålla på och färga och ha sig!

:D 

Mvh, T
stolt gråhårig

[trumman]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Har för mig att citron bleker håret.
kommer ej ihåg vart ja har hört de. men tror de ska va på de viset."

"Och att man ska sitta i solen med citronen." <--Kunde bara inte motstå att, på mitt eget lilla sätt, vara lite sarkastisk över ditt ordval och formulering!! :D

Blev rätt kul tycker jag ;)

Outrageous
0

#10 Hahahahha ja, tänk om det funkade så. Skrattande

Vekka
0

#9 nehe… är inte stolt över mitt gråa hår! #S#  jag har rätt långt hår o blev helt grå i 22 års åldern, helt silvergrå! arvsanlag!
Men färgar det svart brunt.- svart! mkt bättre!! jag lovar!!!Glad

svartmask
0

hahaha! du ä att bra söt du trumman xD

Blesses and kisses

night-bliss
0

kamomill kan bleka redan blont hår, om jag anv kamomillschampoo så kan jag få frågor om jag färgat håret ljusare. stänk av citron och sedan sitta ute i solen gör iaf blont hår mkt blondare (prövade en gång själv och gör inte om det, blev för ljust), men citron kan också göra håret torrt (så att det ser slitet ut)