Besikta bilen
Idag ska jag besikta bilen, sista dagen, på järsgårn som man säger. ha ha ha *lipar åt en broder som inte hade samma tur*
Ett tips, ta inte med er fordons-elever till bilprovningen när ni ska besikta er EGEN bil, då blir gärna besiktningsmannen nitisk. ha ha ha
Men gott e gott, nu har jag ju en fräsh bil att åka i ett år.
SEV 

hmmm….räknas det om otur att ligga på sjukhuset?…ja det måste det ju göra…lipar tillbaka….
hoppas nu du inte får en sådan besiktningsman som jag hade förra året…sätter tvåor på bakvagnsdetaljer som inte existerar….och när mekenn oh jag till slut kom fram till vad han måste menat så var det ett plastskydd på ett camberstag som var skadat….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ja du broder,
Dom gör ju bara sitt jobb, och du kan ju tänka dig hur mycke ovett en sådan arbetsplats får ta under dagarna.
Men visst är det moment 22, dom sätter massor av tvåor på folk som är otrevliga, alltså så att dom får tillbaks dom igen. ha ha ha
Ha nu en bra dag, å krya på dig broder
SEV 

Nu har jag en alldeles nybesiktad bil. *lipar*
SEV 

Grattis broder!……kom och besiktiga min oxå….:-(
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Grattis broder min… kör nu försiktigt så du får många långa mils glädje av din nubesiktigade bil *ler*
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Grattelerar örnen…härlig känsla när besiktningen är över..*S
Tips till Druiden…ta på dej kilten när du ska dit…
kjol funkar ju för tjejer…*S
Kram på er…/Broken

Grattis till att det gick bra på besiktningen och du nu har en trafiksäker bil!
# skönt det…kör försiktigt.. ;-)

Jag skulle egentligen besiktiga min bil i april. Flyttade på det till den 22 maj. Men jag vet inte om den kommer gå igenom i år, så imorse flyttade jag tiden igen… Jag har fram till den sista juni på mig. Det fanns en enda tid kvar i juni. Den sista juni… =D Så om bilen nu inte går igenom så kan jag ändå köra med den i en månad till innan det blir körförbud på den. Och då kan jag ta mig till träffen utan problem =)
Lite ful kan man vara tycker jag. Fast jag fick faktiskt det här förslaget från verkstadssnubben på Ford, för han ansåg att den var redo för skroten bums i princip =/

Åker man som ensam tjej är de väldigt trevliga & förklarar bilens uppbyggnad (trots att man inte frågat) vill gärna sätta åtminstone en etta. Sist tog den lille mannen fram förstoringsglas & synade däcken ;-)
Tar man med en man åker man på 2:or så det skriker om det.
Åker man 3 sexiga tjejer går den mest trafikfarliga bil igenom.
Hade denna stackars bil i 10!! år. Den gick igenom EN gång. Den gången bilen var i sämst skick fullproppad med unga brudar!
Hmmm
Kramiz

Jo, det är en klar fördel att åka ensam tjej faktiskt =) Jag har gjort det de senste åren och då fick den (bara) två lättsläckta tvåor förra året.

Ja, börjar man "mopsa upp sig" & visar att man faktiskt kan en del om bilar väcker man ont blod.
Numer står jag som ett ? och kallar ex styrleden för den där grejjen då? Vad e de då? Nåt. Kramiz

Va tror ni ja låtit håret växa så länge för. ha ha ha
SEV 

#12 Precis, spela korkad. Det är jag bra på *S*
Men du SEV. Hur gör man då som tjej när man är korthårig som jag? ;o)

#14 Det har jag åxå alltid undrat, förmodligen har du väl andra attribut som kan kollra bort en besiktningsman. Men jag är kanske gammalmodig, jag tycker tjejer e snyggare i långt hår.
SEV 
#10+#11 ..haha..inte en ombesiktning på alla år… :-)…tänkte tanken tidigare…men det vågade jag ju inte skriva…men när ni säger det så…visst..e de så..de e..
#15 Du e en riktig pingla du..morbrormi :-) ha ha…
BB//W

Hahaha jag vill tala om en sak som hände mig ang. kör förbud.
Jag hade köpt en bil och kört med den i ca ett år så kom jag på att den måste ju besiktas snart säkert, eftersom jag inte har fått några papper på det så tänkte jag att jag får nog ringa och höra för jag började misstäka att jag hade körförbud :S. så på måndagen så ringde jag o då berättade han att jag minsan hade haft körförbud i 1 år och 3 månader.
Vad ska man säga??? Men den gick i genom.