Häxor iFokus

Häxor

Etikettfolktro-och-myter
Läst 735 ggr
lousu
0

ang egna energiar...

hej alla väl mött :-)

satt o pratade med hias på balkongen om det här med att hitta egan stav o ladda den med egna enrgiar ja eller att göra en egan drömfångare osv…

jag e lite av den gamla skolan ska sägas..hias har gjort stavar till min dotter o jag och dom e hur fina som helst :-)

så e där ju folk som tyckar man själv ska gå ut i skogen o hitta ens egan som man då laddar med egen energi…ja det kan man göra men jag har det såhär jag tycker det e häftigt o mycket mer kraftfullt om man får grejar som har gått i arv.. det e ju laddad med hur mycket energi som helst o så laddar man ju på med sin egen…jag kommer absolut att låta mina grejar gå i arv till mina barn o jag skulle aldrig säga nej till att göra en stav drömfångare eller vad som helst till en annan för att det då skulle va mi energi??

vi delar energiar med varann hela tiden…när du kramas me dina nära när du hjälper en annan hur som helst…vi delar alltid med oss o det e väl det hela poängen är eller har jag fel??

du hittar inget mer kraftfullt en en grej som har varit med i ett par hundra år… o ju fler år o ju fler människor den "bor" hoss ju bättra!!

tackar dig hias av hela mitt hjärta o vi (Lilly o jag) kommer ladda den me massor mer positiv energi o vi lovar dom ska få gå vidare i våran generation :-)

massor varme o ljus till alla…o en skopa positiv energi :-)

LouSu

Vekka
0

Håller med dig louso! gamla eller ärvda "saker" brukar man finna mkt i, ju äldre desto bättre. (dom har mkt med sig) Även att få i gåva från en kraftfull häxa är kanonbra. Det är bra att finna själv, men gåvor från andra är minst lika bra, tycker jag! ibland till o med kraftfullare.
kramar

[trumman]
1

#1 Ja gåvor är bra. Sådana man får av kraft-fullt folk i gåva kan visa sig riktigt bra.

Men kom då ihåg vad Oden sa; gåva skall med gengåva givas.

Mvh, T

spindelfot
0

Du har helt rätt i kraften i att få att ge, att få i arv.. !

Men när det gäller stavar.. ja jag tänker på när jag fann min stav - det handlar inte bara om staven i sig, utan jag tänker på vilken resa det var för mig när jag fann den. Ifall jag hade fått den.. visst skulle det vara en välkommen gåva full av kraft, som jag skulle uppskatta och vörda.. men jag skulle inte ha varit med om allt det som jag var med om när jag fann min egen stav.

Igår lade jag korten och jag frågade om staven - vilken relation vi var i - vilka vi var för varandra - och jag fick 'de älskande' ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

lousu
0

#3 ju det e klart att det kan va så oxå vi har alla våran små resar :-) o det gör att grejarne får speciel betydning för oss… så jag tycker att båda alternativen e bra :-)

#2 som sagt så gjort…alltid ;-)

Vekka
0

#3 det är också viktigt, att få egna upplevelser.( speciellt för oss som går kurs! Glad det är ju innebörden att vi ska finna själva.)Jag tror på en kombination av "allt", o precis! gengåvor är viktigt, "Ge o ta" är ett nog så viktigt inslag i hela livet.
Kram