Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 639 ggr
spindelfot
0

Tokig dröm!

Inatt drömde jag knäppt.. Tycker om att läsa om andras drömmar så varför inte dela med mig av mina egna?

Jag drömde att jag hörde till en slags prinsessskola. På den skolan jobbade det en slags spelman/konstnär, som verkligen ville avbilda en av prinsessorna på en stor tavla, typ kopparstick.. Men detta blev inte av, de avbildade mig istället. Kort därefter så dör hon som skulle ha blivit avbildad i kopparsticket och konstnären blir riktigt arg - genom att avbilda den döende flickan skulle han ha fångat hennes själ i tavlan, och anden skulle vakta dörren! Nu har själen flytt och han kan inte göra det!

Jag tar mig av någon anledning in på hans arbetsrum.. som är väldigt fint och prydligt men det är också väldigt makabert. Överallt finns det statyer med omegatecken, och av någon anledning är de bortvända in mot väggen (detta var mycket tydligt och jättekonstigt) och något riktigt knäppt var en slags mobil som hängde från taket, skålar fulla med mjölk..

När han kommer in ursinnig i rummet så går jag till attack, jag inser att han är besatt av onda andar (ja här tappade jag 'kontrollen' av drömmen..) och trycker ner honom på marken och försöker liksom 'sjunga djävlarna ur honom' ondskan flyger ur munnen på honom som en flod men den tar aldrig slut! Jag känner att något är jättefel för det tar inte slut, han slappnar aldrig av, och jag orkar inte sjunga ondskan ur hans kropp längre!

Sen vaknar jag av att min son försöker peta ut mina ögon.. :(

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jodrena
0

hehe, ja det var en dröm av mystik. Vem/vad kan han representera i ditt liv? Finns det någon sorts ondska som du försöker kämpa emot?

karinf
0

Fy fasen vilken tuff dröm. Kan den stå för "maktlöshet"?
Att man kämpar & kämpar för något eller mot något visst mål men aldrig kommer dit? Eller att man känner att man bortmanövreras hela tiden av någon högre instans?

Nåt?
Jag hade en hemsk dröm inatt oxå. Har därför inte kunnat sova..
"En skurk blir straffad av sin boss för "tjänstefel".
Straffet blir en helkroppsbjörnfälla som slår igen hårdare & hårdare hela tiden. Foten var nästan av, armen likaså. Plötsligt befinner jag mig hos honom. Han och jag vadar i havet. Han är mycket lugn & fridfull. Men är glad att jag är hos honom när han ska dö. 
(jag känner honom inte)
Hajarna simmar runt oss men precis när de ska attackera mig (honom rör de inte) förvandlas ryggfenan till vingar & flyger iväg i form av en örn…
Skum dröm som fan.

Kramiz

spindelfot
0

#1 ja ondska.. jag vet inte - det finns ju sämre sidor med mig själv som alltid är en kamp att försöka bemästra.. som mina rädslor, eller min självgodhet.. Yttre elakheter jag kämpar mot är desto luddigare, då de är lättare att ta itu med. Jag hade stora problem med min familj förut och då brukade jag ständigt drömma hur jag gick till attack och slogs mot dem men alltid slant i slagen, alternativt blev alldeles kraftlös i kroppen.. medans de hånade mig. Nu har jag dock tagit itu med mina problem på bästa sätt och de drömmarna är försvunna för tillfället… kommer inte på någon ondska i mitt liv..

Men jag upplevde mig aldrig som hjälplös, utan som stark och kraftfull, jag hade ingen riktig kontroll över drömmen men jag var aldrig i underläge egentligen..

spindelfot
0

#2 det låter verkligen som en obehaglig dröm! Jag kan inte låta bli att tänka att det handlar om anden och dess frihet.. han är inte rädd för att dö trots smärta och ångest.. och det är ju stark symbolik för döden och frihet.. vatten och örnar. Fast annars har jag egentligen ingen aning.. men den låter häftig..

Jodrena
0

#3 Det behöver ju heller inte vara ren ondska det handlar om. Sånt finns det mycket litet av i min filosofi egentligen. Men det skulle ju antingen kunna handla om någon del av dig själv som du kämpar emot eller kanske bara någons åsikt - inte själva personen i sig. Att du försöker slå men inte lyckas verkar ju vara litet återkommande i dina drömmar då. Kanske betyder det att du försöker kämpa mot något som inte behöver kämpas emot? Eller kämpar emot på fel sätt. ?

Coturnix
0

3 0 Den drömmen skulle vara intressant att göra film av…skålar fulla av mjölk…