Rökelsekol, tarotlek mm säljes
Hej.
Jag har ett par rullar rökelsekol att sälja. Den tänder enkelt och glöder bra. 25kr.
Jag har 8 rullar. Anledningen till att jag har det är att jag trodde jag skulle använda en hel låda men har bara använt en och en halv rulle. hihi.
Jag har även en tarotlek, Egyptian tarot, som är superfin men den talade inte till mig såsom min gamla gör så den har bara fått ligga.
helt oanvänd, jag har bara tagit upp den ur paketet två gånger för att känna på den och se bilderna. 200kr (kostar mellan 235-300kr i butik)
Du betalar frakten ca 22kr.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Om du menar 25 kr för hela lådan köper jag den direkt.
Annars tycker jag 25:- / rulle är väldigt dyrt!
En 10 / rulle kan du få, det är vad jag brukar betala nere på arabbutiken.
Det är per rulle då detta är ett kol i lite bättre kvalitet än de man köper i sådana butiker.
Den tänds otroligt lätt och håller en jämnt fördelad värme.
Det är viktigt om man ska bränna rökelse på ett bra sätt för bästa verksamhet.
Bryr man sig inte om det jag beskrev så kan man köpa vilket kol som helst och då finns det jättebilliga budgetvarianter för ca 10 kr
Mvh
Marika "Ioma"
Finns det kort på sakerna ?
#3 Dyrt. Då är det inte intressant, gillar inte de där kemiska kolen.
Köper 2 kilo rökelse/vattenpipe-kol för 49:- hos den lokala arabbutiken.
#5 , håller med dig , men kan man ändå inte få se ett foto ialf ?
Kan ju se om dessa är billigare någon annanstans som sagt .
Vet nog inte exakt vad hon menar heller … ( ?? )
Har inte sätt rökelse rullar faktiskt , ikoner mm , men inte rullar…
hehe !!

Jag ser det hela som vilken säljannons som helst. Det är inget fel på vanligt kol med kemiska beteckningen C… Att kolet skulle ha någon påverkan på rökelsens verksamhet genom att den tänds lätt och fördelar värmen jämnt finner jag ganska osannolikt, och att man sedan försöker snärja osäkra köpare genom frasen "bryr man sig inte om det jag beskrev kan man köpa vilket kol som helst och då finns det ju jättebilliga budgetvarianter för ca 10 kr". Det tycker jag är mycket tvivelsamt försäljningsargument.
Jag tycker nog kanske att hela tråden skulle låsas/tas bort och sedan skulle Ioma så klart kunna få lägga upp en ny annons med lite mer faktabaserad information än att hennes kol är bättre än alla andras och man skall köpa det till 250% av priset man kan få annat. Eller ännu värre. Precis som trumman säger. Pipkol är helt klart överlägset det mesta i pris -ställt mot värme och värmefördelning.
//

E re inte bara bra mycke enklare att säga ni inte är intresserade av detta kol. Istället för att skryta om hur billigt NI köper ert kol.
JAG betalade då vikke fal mer än 25 spänn styck för mina då JAG köpte mitt. Men jag är ju inte så bevandrad i vars man köper kol billigast.
Jag förmodar att försäljaren till detta kol förmodligen betalt mer än det den begär.
SEV 
Tyvärr har min make tagit med sig kameran när han rest iväg nu men när han kommer tillbaka så kanske jag kan ordna bilder.
Anledningen till att rökelserna används på ett bättre sätt med lite dyrare kol är att dyrare kol brinner saktare och jämnade och har man ett billigt kol som brinner snabbt brinner äväen rökelsena ur snabbt viket ger ett starkare och mer irriterande doft.
När man bränner rökelser ska man bränna dem sakta och det är därför man bör ha en långsamtbrinnande kol
Men vissa gillar när rökelserna brinner fort så då kan man köpa budgetvarianten av kol.
Förstår ni nu hur jag menar?
Mvh
Marika "Ioma"
SEViking: Helt rätt. Jag betalade 29kr per rulle när jag köpte kolet.
Mvh
Marika "Ioma"

Broder…
Jag ser det faktiskt inte som att någon skryter över hur billigt de köper sitt kol… dels för att det inte är någon bedrift och dels för att jag inte tror att någon här menar att vara skrytsam. '
Efter det kan jag bara svara för mig själv och det är att jag tycker att metoderna för att locka köpare var tvivelaktiga och det står jag faktiskt för. Jag efterlyste inte ett uppbåd mot att köpa kolet av Ioma, jag ville bara ha en omformulering som var mer saklig.
Det är ett önskemål jag faktiskt får framföra iom att jag inte kräver något i min önskan…
Jag kan då berätta att jag inte är ute efter att locka köpare då de lika gärna kan ligga kvar här hemma faktiskt.
Jag ville vara snäll och billigáre än jag själv köpt kolet delge mig dessa till någon som kanske hade mer nytta av det.
Jag tycker det känns otroligt trist att de första inläggen man gör här bli utskälld på detta sätt.
Trodde faktiskt att detta var ett trevligt forum men se vilket välkomnande man fick!
Mvh
Marika "Ioma"

Att folk skäller, kan jag inte ta ansvar för, men jag kan säga att min intention inte var den ialalfall. Jo detta är ett trevligt forum för det mesta, men ibland missförstår folk varandra. Som till exempel jag missförstod dina avsikter genom det du skrev, men nu när du förklarat känner jag iallafall att det är lugnt. Hoppas du känner det samma. Det jag faktiskt reagerade starkast på var det om att bry sig… Alla har olika preferenser, även du och jag. Jag vill få ha rätten att på ett bra sätt komma med en reaktion på något jag finner tveksamt, likaväl som andra får tycka annat. Jag ville som sagt var aldrig att du inte skulle få sälja, eller hur?
Väl mött och jag önskar dig välkommen hit till forumet och hoppas att du trots allt kan känna dig välkommen i att diskutera med oss alla.
//_RS_

#11 (och trumman)
Jag tror säkert ni menar väl. Å jag kanske formulerade mig fel i "skryter", läs själv era inlägg om "ERT" kol är bättre och billigare, så kansek du försår att man lätt kan som jag formulera sig felaktigt. Vad jag åsyftade med mitt inläggt tycker jag framgår ändå, även fast jag formulerat mig fel.
Inget ont menat. sorry
SEV 
Tack för förklaringen.
Jag reagerade nog på allas inlägg ihop, inte enbart ditt.
Jag brukar vara noga med att skriva mina inlägg så att de inte ska kunna missförstås men missade att dubbelkolla första inlägget då jag skrev det.
Mvh
Marika "Ioma"

Gott att vi alla förhoppningsvis kan lägga detta bakom oss.
Åter igen väl mött Ioma.

Ioma.. Var väl mött till oss.
Jag kan inte låta bli och skratta över den här trådens utveckling faktist. Anledningen till att min kommentar om saken inte finns är för att jag oftast följer:
"Ingenting snällt att skiva - tig."
Jo.. oftast händer saker som detta när bland det första medlemmar ser är en säljannons eller en förfrågan om hjälp. Det liksom triggar lite knepiga knappar. Du skall se att du får ett trevligare bemötande i framtiden. :D
Välsigne dig Ioma
Kram på er.
Mvh
Marika "Ioma"
Jag menar inte att skälla på någon , har jag det ??
Jag vet inte vad rökrullar är , det skrev jag och jag var intresserad av att få se en rulle . Om dessa kostar si eller så , det kan jag inte uttala mig om för jag har köpt ikoner och dessa ( det var 150 st )
kostade 30 kr ( paket ) så tja , jag tycker saker kan va dyra .
Men jag menar inte att skälla på någon .
Förlåt mig !!

Mist, jag tror att rullarna är "bara" kol inte rökelser, man tänder kolet sen lägger man på örter, rökelse pulver mm, det är vad jag tror, har jag fattat fel så sorry!
MVH Isnornin
Hmm , ja jag fattar då inte vad det är ialf . Därför frågade jag om foto dårrå . :)
Hmm får kolla på nätet om inte annat :)

#21 Jag använder rökelsekol då jag tänder olika cermonirökelser här hemma i en speciell rökelsebål de ser ut som runda kolbitar (typ de man har då man grillar)..
Jag har tyvärr inte hunnit med att fotografera kolet men jag kan förklara lite.
Det är inte en rökelse i sig utan en kulle med kolbitar som man tänder upp så de börjar glöda. Helst ska glöden bli orange för att sedan ge hela kolbiten en vit yta och när denna vita ytan är på HELA kolbiten så lägger man sina örter eller rökelser i en fördjupning i kolet och då ska rökelsen/örterna sakta glöda upp.
Det är därför man ska vara försitkig med vad för kol man använder, de billiga versionerna brinner med mer ojämn värme så när ena delen av kolet har rätt glöd har andra delen av kolet knappast någon glöd alls.
Plus att billigare kol oftast brinner upp mycket för fort och med för hög värme och därmed brinner även rökelsen upp alldeles för fort.
När man använder kolet måste man lägga kolet i eller på en värmetålig hållare eller liknande, jag har själv mässinghållare. Man kan se typiska sådana i gamla filmer och i katolska kyrkor där de går runt med en rykande sak och dinglar med den för att rena… typ *S*
Det kolet jag har är i runda bitar med en fördjupning till rökelsen/örterna.
kanonbra om man bara har det på en bricka så rökelserna inte trillar av kolet.
Mvh
Marika "Ioma"
Du hävdar hela tiden att "billigare" kol brinner sämre. Men du har ju fel. Det finns många billigare kol än dina kemikaliekol som fungerar alldeles utmärkt :)
Mvh, T
Jag förstår inte vad du menar med kemikaliekol.
rökelsekol är kol (Beteckning C) och svavel på ytan för att tändningen ska bli så lätt och jämn som möjligt.
Anledningen till att dyrare kol glöder bättre än billigare beror på hur hårt pressade de är och hur ren kol som använts.
Man får vad mann betalar för brukar man säga och det är helt sant när det gäller rökelsekol.
Vissa kol är alldeles för hårt pressade så att de t o m slocknar och vissa är alldeles för löst pressade så att de brinner alldeles för snabbt. Inget av de två är bra, man ska ha ett mellanting.
Mvh
Marika "Ioma"