Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1231 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämne Beltainne 30/4

God Morgon alla vänner….

Min dag är fylld av glädjeämnen….solen strålar, träden slår ut…kära vänner kommer ikväll…den som vunnit mitt hjärta kommer. Själen ler.

May your day be Blessed nine times ninefold!

Beannu na Deithes n'BanDeithes Ort!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BranDuir
0

Ett ytterligare glädjeämne är att få hälsa Broder Berguv hjärtligt välkommen till oss! Väl Mött och Väl Kommen!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

Trevlig Beltane allesammans!<3

MVH Isnornin

Alvljus
0

Jag önskar alla en trevlig beltaine! :)

Själv väntar jag otåligt på att klockan ska bli 12 - idag slutar jag tidigt och åker med älsklingen ut till stugan igen. Hoppas på att det inte är alltför kallt inatt, så att vi kan stanna kvar - gärna några dagar! Det vore skönt att få lämna stan ett tag.

Därute, där granars skälvande toppar snuddar gryningen, då hon stiger över horisonten
där vitsippeskimmer vilar mjukt mot jordens vaknande grönska
och mossas mjuka böljor klär gråstens hjässa
där får jag frid.

Tillägg: oh, jag såg just att en av mina dikter på Poeter.se har blivit Redaktionens val! *stolt* En liten guldstjärna, vad roligt!
http://www.poeter.se/viewText.php?textId=637005

SEViking
0

Önskar åxå käre broder berguv välkommen, ett riktigt glädjeämne är det.

SEV Oskyldig

Hias
0

Min dag är nu sin egen speciela dag har just ringt min dotter och överöst henne me kärlek,För kl 08:38 vart hon 21år fyllda och hennes dag jag ville förgylla. Jag hade min årliga lilla speciella resa som jag haft sen den adgen hon såg livet för första gången jag kan känna av precis hur de va då. Så nu skall jag efter de jag hämtat mina små i skolan sedan fira Beltane me dottra en häxsystrami och hennes familj och fira in Våren och allt liv som nu föddas /BlessedBe Hias

fairytindra
0

jag önskar att jag oxå vore ledig idag…men inte. För mig är det en vanlig dag idag. Men jag är ledig till helgen så jag får väl fira lite extra då i stället. Idag tänkte jag plantera lite fröer som ingår i kursen jag går för Mist. Vädret är lite grått just nu men jag hoppas att det blir en riktigt fin dag kram tindra

Lorelai
0

Jag önskar eder alla en glädjefylld högtid. Min svåger fyller även han år men imorgon, även han fyller 21 år. Tycker det var väldigt passande med din dotter Hias idag och en man imorgon. Passar högtiden gott.

Hias
0

Ja va gott att höra systrami#7 Lorelai kan väl inte slå in bättre,Hoppas du och din underbara familj nu får en fröjdans afton me mycke glädje och sång och må dina små få en Afton som gör att deras ögon tindrar /Puss i pannan Och vandra i skönhet nu Hias

Hadina
0

God förmiddag alla!!

Nu har jag planterat om lite örter och växet.. Väntar ivrigt på att mina fröer ska komma med:)) Känns som och vänta barn när man sått ett frö!!

Ja ikväll blir det en trevlig afton.. det är jag övertygad om.. känner mej lugn och väl till mods!

Önskar alla en underbar och givande Beltane 

_

Brightest of Blessings

_

Wargmane
0

Gomöra på er alle !!

Ja en sannerligen glädjes dag…

Var ut på morgonen och sniffade i örterna…ja man kan bli hög på det !

Det är just den enda drog jag tar …Örtsniffning *s*

Önskar er en alldeles underbart härlig dag allesammans!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

Jag känner mig inspirerad att hedra högtiden från idag och fram till nymånen kulminerar på valvet. Det jag huvudsaklligen kommer att göra är att försöka sprida min glädje runt mig, lite som vanligt, men med mer eftertanke och med ett högre syfte.

Bara det slutar regna skall jag springa ut med en vippa av något slag och hjälpa insekterna att pollinera blommor. Bara för att :D

Jag ser denna tid som en chans att lägga det grå och vissna bakom sig och att börja slå ut igen och visa sina kronblad i all sin färgfulla prakt.

Coturnix
0

Ser fram emot vårfesten och att sitta tillsamman vid elden med familjen.

Blodeuwedd
0

Jag vet ännu inte vad kvällen kommer att innehålla. Kanske jag tänder en eld här i min trädgård och firar eller så gör jag det inte.

Just nu ska jag i alla fall vara tillsammans med mina döttrar och det är ju en glädje i sej.

Kram till er alla.

Hias
0

Nästa glädje ämne för denna dag just nu klev min ena tvillingson på 18år in genom dörren för att önska mig en goder afton(han har inte bott hemma hos mig på 4år) och de blev en extra glädje för Dagen

[trumman]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt lilla glädjeämne hittar du på bilden----->

Hias
0

Så otroligt söt#15 trumman

mommo
0

Ha det så trevligt alla! Här är 21 grader varmt, vi kommer säkert att fira kvällen utomhus. Har ni förresten märkt hur det doftar vårigt på nätterna nu? Man bara måste gå ut och lukta på sina blommor varje natt innan man går och lägger sig.Glad

Ayena_old
0

# 15  - Så söt hon är Trumman!

Astrina
0

#15 Såå söt! Vilken solstråle!

[trumman]
0

#16, 18, 19 Ja visst är han :)

Så nu kan vi vara barfotingar i sommarkvällarna tillsammans i ponchosarna!

Mvh, T

isnornin
0

Tack för skrubben Astrina, underbart!!;)

Har sått några frön, omplanterat paprikan, rosmarinen och citronmelissen… Fick jättebra hjälp av min älskade Izabella, jordig hela hon, sen la hon sig i blöta diskhon;) bara hon kan;)

MVH Isnornin

Jodrena
0

Konstigt nog kan jag fortfarande glädjas åt dagen trots att jag plötsligt hamnade hos doktorn och blev återigen sjukförklarad. Men de kan ju inte bestämma sig för vad det är för fel. Nu har njurbäckensinfektionen (som för övrigt påstods vara botad) plötsligt blivit någon leversjukdom. Jag överväger att inte ta några mediciner alls förrän de faktiskt bestämmer sig för vad det är för fel.

Kärlekens och föreningens högtid. Den firar jag ensam. Och jag känner mig ensam. Ute faller regnet och magen gör ont. Känner mig litet nedstämd men jag ska ändå försöka se till att njuta av högtiden. Något trevligt måste det ju finnas att tänka på :)

BiGavia
0

Jordrena kram… alla må få en trevlig Beltainne. kram…. sitter i mitt växthus och njuter av våren…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Jodrena
0

Tack askfisen :)

Jag ska röja köksbordet och skapa ett stort altare med mina späda örter och hoppas på att de får litet extra krafter av högtiden :) Så ska jag prata med dem och äta med dem och söka sällskap hos det andliga.

BiGavia
0

Det låter underbart jag sitter mitt i mot dejGlad

BiGavia
0

Min yngste son åker i kväll till Vimmerby på SM i armbrytning, min man åker till fjälls i natt när det är som kallast. Det blir jag och min äldsta son kvar här hemma. Sitter just nu i detta ögonblick i växthuset och njuter av det groende livet och fågelsång.

Jodrena
0

#25 Vad trevligt med sällskap :) Sitter du med datorn i växthuset?

BiGavia
0

Jajamen

Jodrena
0

mysigt :) Jag hade planerat att sätta mig ute på gården men det regnar till o från lite smått. Tror inte datorn skulle uppskatta det hehe….

BiGavia
0

Nä, det skulle den nog inte, har ett växthus på 16m3 och ström, här är det sol och  en fantastisk vårkväll…

BiGavia
0

Var i vårt avlånga land bor du?

Jodrena
0

mysigt :) ett sånt växthus skulle jag också vilja ha. Eller, jag skulle bli glad för en liten gräsplätt också för den delen ;) kanske får jag en snart om jag och killen flyttar ihop. Han överraskade nämligen med att önska sig en lägenhet på markplan så att man har en liten gård också. För min skull så jag får ha mina örter hihi. Åhh, hoppas hoppas vi hittar en sån lägenhet. Jag bor i Trollhättan, nära Göteborg.

isnornin
0

Kom just hem efter att ha varit och tittat  på otroligt bra uppträdande av Team Cans på Saxviken i Mora!! Vad kul det var!!

Maten är på grillen! ummm:)

MVH Isnornin

BiGavia
0

Jordena , synd att du bor så långt borta , hoppas du får en plätt att odla på. kram (jag är här hela kvällen..

Lorelai
0

Vi har hållit oss inne nära på hela dagen idag. Regn kyld luft och brist på regnkläder ledde till det beslutetMen det har firats med.. äpplepaj! :D Ja så tog vi oss en 
sväng till den lilla halvgrottan och tände rökelser med. Passade på nu medan barnen sover och det fanns vuxna som kunde passa på dem.
Imorgon fortsätter vi firandet med att baka bland annat bullar och grillning om vädret tillåter. Denna kvällen represeneras elden av ljus. :D

Glädjefylld afton må ni alla skänkas.

BiGavia
0

så må bli

isnornin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MVH Isnornin

Jodrena
0

#34 ja, det är en lång bit. Jag vet inte exakt var du bor men långt där uppe i toppen av landet har jag förstått ;)

Åh, jag har haft en underbar kväll! Jag är alldeles mållös och vet inte vart jag ska ta vägen! Massor av krafter har strålat hit till mig, varma både fysiskt och andligt.

Och tack isornin för bilden, den är litet av en tröst för mig som sitter här med bara levande ljus. Fast det är inte så fy skam det heller :) Inte nu när det händer så mycket fantastiskt kring mig trots att det inte händer någonting alls, om ni förstår vad jag menar ;)

Jag är lyrisk. Jag skulle kunna fortsätta skriva i all evighet om allt som bringar glädje. Men istället säger jag åter igen: Underbar beltane till er allesammans!! Välsignad vare denna brölloppsnatt!

_RS_
0

Faktiskt så gifte min exfru om sig denna dag för ett år sedan.

Ja, som sagt var tack… stearinljus är inte det samma, men symboliken finns ju med lite god fantasi.

Jodrena
0

#39 vad trevligt. Jag skulle också vilja gifta mig det här datumet. Jag och min pojkvän prickade visserligen ganska bra med att träffas runt den här tiden för två år sen. Den femte har vi två-årsdag och den femte ska vara datum för beltane efter astrologiska mått har jag läst här o var. :)

SEViking
0

Vi har en glädjefull Beltane, eller hur????

SEV Cool

Jodrena
0

#41 jaa, det har vi :) det kunde jag inte ha anat faktiskt.

Waara
0

Hoppas eran allas Beltane varit och är god…

Här råder magisk stämning och jag har varit på min första trumresa …

godnatt//BB//W. 

Lorelai
0

Denna beltaine fick jag möjligheten att återskapa en sovande kontakt. :D En jag har väntat länge på.
Ja jodrena.. Skall högtiden firas efter årshjulet och inte kalendern så är det den femte som nymånen är på. Vi här markerar mer än gärna kärlekshögtiden, men nymånen
 kommer inte att glömmas bort. ;P

Jodrena
0

Lorelai, jag vet :) hihi. Går i romantiska tankar om den femte nu. hm. Men såvitt jag vet har vi ingenting alls planerat pga. massa brollopp som omringar oss hehe..

lightseeker
0

jag firade beltainne genom att hålla klass-middag för min yngsta dotters kompisar.
Man kan inte ha kalas längre när man fyller nästan tonåring, då är det middag med linnedukar, tända kandelabrar, dekorativt upphängda siden-skynken på väggarna och tydligen (vilket morsan aldrig har varit med om) ryska posten. DOM hade jättekul och jag trivdes av att dom hade det bra.