Det är svårt att vara ensam-dikt
Det är svårt att vara anorlunda,
och hålla alla sina tankar för sig själv.
Det är svårt att vara ensam,
när man vet att man inte är det.
Det är svårt att vara jag,
och att leva med det.
Det är svårt att beskriva en känsla,
som inte alla förstår.
"Det är svårt att vara ensam."
En liten halvtaskig dikt om hur jag känner mig just nu.
Den enda häxan jag känner, är mig själv.
Men jag vet att det finns flera som jag- Många fler.
Jag vill en häxvän- Någon som är som jag. (Och inte kan jag gå med i en coven heller!!!)
- ej myndig…. Vad ska jag göra???

men du …du känner ju alla oss här…och vi är ditt coven….med säkerhet Sveriges största…och då är du aldrig ensam!
Blessed Be!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
jaaa…. Jag tror nog du har rätt BranDuir!

Kan bara instämma i Broder#1 och här är du inte ensam.
Kan bara instämma md mina "äldre" brödrar o systrar" här inne är man INTE ensammen. Här finns den gemenskap som på många andra håll inte finns.
Tack för att ni finns!! och till dig #0 vill jag säga : välkommen hit!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Inte bara Sveriges största coven, utan det bästa :) Tycker jag i alla fall!
Vi finns här och alla åldrar och håller med Moonchild
Vandra i Ljus å Skönhet
Mycket bra, talande dikt!
Jag känner tyvärr åt andra hållet…. jag VILL vara ensam!
Sen jag i tidiga tonår blev indragen i "det här" har jag ALDRIG varit ensam, och i all sanning börjar det tära lite på krafterna, men bara lite, för så farligt är det väl inte - och dessutom är det väl ett pris man måste betala.
Mvh, T

Hej gumman!
Tror att det är en process många nutida häxor har gått igenom. Särskilt som tonåring. Ett nödvändigt "ont" för framtida framsteg. Dina framsteg sker just i detta nu. Även om du känner dig isolerad, annorlundan lite ensam med dina tankar är det kanske just det du behöver. Som ung vandrar tankarna mellan vad som är gott & vad som är ont, rätt & fel, känslan av att inte vara som andra VÄLDIGT FRITT!
Se det hellre som att du nu initierar din gåva, därefter förankras den för att sedemera utvecklas & förvaltas.
Under fliken "Allmänt" finns en tråd: Byt msn adresser här. Fundera på det när du är redo.
Kramizar från Karin

Jag känner exakt samma som Hana, känns så tomt på nått sätt. Vet exakt vad jag vill med livet men det verkar som om min omgivning verkar helt tvärtemot. Saknar gemenskap med likasinnade, visst jag har kompisar i skolan och pojkvän och sånt. Men jag känner mig riktigt missförstådd,utstött och glömd på nått sätt.
Det känns så skönt att logga in här varje dag och se så många som jag inte trodde fanns.
Tack för att ni finns <3
#0…En till som ansluter sej till skaran…hej, hej..du har ju oss som sagt..vi har varann..på detta underbara forum…
#1 Klok herre ;-)
Kram! BB//W

Nu är ju jag också skittråkig men.. det är faktist bra att vara ensam, att lära sig vara själv.
Hela livet går ut på att ha vänner och vara tillsammans med vänner, när man går ut på cafe, restaurang, pub eller klädaffär så sitter de flesta i grupp. Många människor skulle aldrig kunna tänka sig tanken att gå ut och fika eller äta själva. Man vågar sällan vara ensam idag.. och finns det inga perioder då man inte är ensam, så behöver man aldrig lära sig att klara sig själv.
Kanske är man en medlem av en grupp.. och tar sakta sig an de i gruppens åsikter och sätt… Något som är viktigt för en häxa är att finna sig själv och sin egen andliga grund - sin inre styrka och mognad. Detta gäller såklart alla människor - men främst ifall man vill slå sig in på den andliga banan är det bra att vara ordentligt jordad så man inte går på vadsomhelst ;)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Tack spindelfot. De där hjälpte faktiskt^^
Blesses and kisses

Den här dikten hade jag missat..
Ja.. du har nog kommit på spåret nu.. Men jag tror att ensamheten är lika viktig att gå igenom som det är att finna sina likar.
Jag är oerhört tacksam för detta forum. Vilket jag ser att fler delar.. det är nog det som gör trivseln här. När man hittar någonting ovanligt och kärt är man inte lika benägen att kasta sten i det glashuset.
Välkommen till sveriges största coven! :D
Var väl mött
Jaa, det känns verkligen som om "jag har kommit tillbaka på spåret" nu. Jag är mera prat/skriv glad här på Häxor.
#11 Du har så rätt så. Lika viktigt som det är att hitta likasinnade är det att kunna vara ensammen. Vår styrka ligger ju i att vi klarar oss själva, men i vår värld är det inte meningen att människor ska vara så pass starka. Allt ska vara likriktat för att det ska vara lättarbetat. men när man som vi har "lite" avvikande åsikter och tankar är det inte alltid lätt att stå ensam med dom. Då är det viktigt att ha ett ställe… som detta… att kunna vila ut och hitta likasinnade som vet hur det är att vara "annorlunda".
Men frågan är väl egentligen: Är det vi som är annorlunda som värnar om natur, djur, människor…. eller är det dom andra som bara utnyttjar vår värld och tar för sig utan att lämna något tillbaka som är annorlunda???
Kram alla systrar och bröder BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman