Har så tråkigt...
Jag behöver tips på vad man kan göra…jag har så tråkigt idag, har handlat och fått ett erbjudande att smita över till en kompis och snacka och dricka öl..men vet inte riktigt om det kändes helt rätt.. Så alla ni underbara människor ge mig miljoner med tips som jag kan hitta på utan allt för stora utgifter. :D

gå ut på skogspromenad. prata med naturen. Gör ett fint altare och umgås med andevärlden. skriv en saga, skriv i din BoS. … svårt att ge tips till någon man inte känner :P men jag tror att du är som jag litet energilös idag. ingenting lockar. För det finns alltid något att göra. men vissa dagar blir det bara så att ingenting faller en i smaken trots att man hela tiden vill ha något att göra.

Det är som du säger man är helt matt i kroppen, ingen energi alls. Det är som det groende gräset har snott allt ifrån mig…Sen hjälper inte migrän varningarna till…
Ja.. jag har oxå varit lite off på sistone.. Helt likgiltigt tillstånd.. Men idag gick jag iväg till syaffären och köpte vackra sidenband och ståltråd ocg garn och ska försöka mig på att göra egna drömfångare ;)
Ta ett reningsbad och låt vattnet skölja bort din trötthet… eller så e du kanske bara utmattad? sova?
Precis vad jag tänkte tipsa om. Ett bad eller en dusch. Lite fotbad och en god bok kanske..eller lyssna på nån musik som piggar upp…

Slutade med att jag bakade äppelpaj, och bestämde mig för att gå och vara social med mina vänner ikväll,de kanske kan smitta av sig på mig med sin energi… Så nu rotar jag i garderoben, och lyssnar till reagge så det känns lite ljusare, men dessutom jobbar jag på att sluta röka så det är väll lite pågrund av det man blir lite off kanske…

#5 åh vad mysigt. Alla bakar äppelpaj. Ska nog jag också ge mig på. Inte ikväll men kanske på söndag :) det är bra att du slutat/slutar röka. Snart känner jag mig redo för det steget också. Jag tycker det är lättare att ge sig på att sluta röka på sommaren. Det är inte lika gott då - tycker jag.
Ja, som jag misstänkte, är det många som känner sig helt off nu. Undrar vad det beror på?

Jag tror att det är fler som känner sig lite mattade för den snabba ruschen som kom här i början av vårkanten. Det var ett jäkla hej här en sväng.. mycket som hände.
Nu tycker jag generellt att det är llugnare på forumet. Dels för att folk är utomhus nu med.. men ja.. jag tror balansen
inte hölls där först.. Det borde återställa sig.
Ja.. När ni känner er inspirationslösa så tycker jag att ert arbete skall leda er till att lösa det. Alltså genomför någon ritual som kickar igång. Men inte gärna utan att ta någon kväll där ni bara existerar och laddar batterierna.
Den ritualen får ju då gärna vara en som gör just det.. laddar och inte tömmer.
Väl mött

väl skrivet Lorelai :)

När man inte vet vad man vill och alternativen tryter så känner jag att livet stannat upp i ett slags vakuum. Jag finner ofta att den lilla tanken börjar med att jag inte vill vara ensam just då. Jag vill uppleva nåt, gärna nåt nytt. Å vad hjälper den insikten? JAG VET JU INTE VAD JAG VILL…..
Här har jag ibland lyckats att hitta nya vägar, man måste själv ta det första steget in i nåt nytt.
Kolla tidningar och allt möjligt om vad det finns som är billigt och nåt du tänkt på med en halv tanke. Ofta finns öppningar men man tar dem sällan, för de känns sällan helt rätt från början.
Gör nåt du aldrig gjort….. Placera dej där du kan bli sedd, öppna dej för intryck och nånting händer oftast.
Kvasipsykologi????…..Hmmmm Du bestämmer ju själv, men att gå och lägga sej helt utan upplevelser när lusten finns och att ha spillt en hel dag/kväll som hade så många löften genom känslan, det är tragiskt. Då måste man börja leta efter tråden som leder rätt. Även sökande är kul på sitt sätt.
Man behöver heller inte alltid bli så djup i sökandet, ibland vill man ju bara bli lättsamt road…….