Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1558 ggr
KlaraStjarnljus
0

Mitt pentagram är borta

Jag brukar inte vara den som är den och frågar andra om mina egna borttappade prylar, men för en gångs skull har inte inte en suck och inte en känsla av vart det kan ha försvunnit.

Jag lade det i bokhyllan för att putsa det, och ett par dagar senare var det borta. Det är nu kanske en vecka sedan. Min äldsta katt brukar tycka om att ta det, men det känns inte som om hon har gjort det denna gången. Dels har jag letat på alla hennes gömställen, och dels känns det som om jag anklagar henne orätt.

Någon som har bättre logik eller är bättre på att "se" än mig?

fairytindra
0

småfolket kanske har ¨lånat det? säg högt att du vill att de lägger tillbaka det och vänta någon dag och se om det hjälper kram tindra

isnornin
0

De brukar lämna till baka när de är klara med det de har lånat, om vi bratar om småfolk o liknande…

MVH Isnornin

Hadina
0

Har du haft någon på besök.. människa alltså?

KlaraStjarnljus
0

#1 och 2: jag är medeten om att sånt kan hända, och jag har faktiskt inte bett högt om att få det tillbaka, så det ska jag göra.

#3 Nej, faktiskt inte, vi har inte folk över så ofta…tyvärr…

Hadina
0

Då är det nog någon som *busar* lite med dej

Hias
0

Jag tror oxå att småfolket har varit där för att ta sig en titt /dom brukar va här lite då och då sist så va de mina dörr nycklar som jag alltid hänger på samma plats men vips en morgon va de veck och jag letade i dagar tre tills vi fann de en morgon i soffan mellan dynorna.

Mist
0

Det dyker snart upp…

FantasyMoon
0

Nej tyvärr, inte så pass att jag kan få fram något vettigt. Spåret tar liksom slut från att den ligger på hyllan. Fast jag får inte upp något klingande ljud då den ramlade nog inte ner. Utgår dumt nog från att den är i metall. Utan den poffar bort. Men jag tror jag 
ser den ligga klämd mellan saker, som under en bok 
eller mellan bladen i en bok. Fast det är inte nu, det är senare. 

Det är allt jag får upp och tillförlitligheten vet jag inte om den är stor. :) Så vansinnigt otränad. Inte använt den synen på många år. Men ropa på dem du. för det är nog absolut 
dem som har den.

svartmask
0

Håller med om småfolk^^
Men dom brukar ju lämna tillbaka saker dom lånar, så den kommer nog fram ska du se.

Bless

KlaraStjarnljus
0

#8 Jo, metall är det, silver närmare bestämt, en tunn halsbandskedja med ett pentagram, 1,5 cm i diameter ungefär.

Jag ska be dem lämna tillbaka det.

FantasyMoon
0

#10 Berätta gärna vart det befann si när du hittar det. :D Skulle vara kul och se hur det stämmer överens med det lilla jag kunde uppfatta. Jag kan inte beskriva det så bra, men jag känner igen det om det stämmer. önska jag kunde beskriva det bättre, men inklämd är det närmaste jag kommer. :/

sokaren
0

Hej… hmmm… det jag ser.. i min bild av ditt pentagram är att någ vill ta det från dig för att du inte ska skyddas av det.. jag råder dig att skaffa ett nytt obs! i silver . jag tror inte "småfolket" tatt det.. det finns andra krafter.

Hias
0

Som vilka då #12??? Visst kan man skaffa sig nya de är inga problem men tror inte fallet är så här detta är ett mycket speciellt Pentagram vilket innebär att de inte bara är att skaffa sig ett nytt hur som haver …Tror trots allt oavsett att småfolket lånat det och de kommer säkert fram efter helgen..

Mist
0

Uscha , jag har ett pentagram på mig och det har jag haft i många . många år.. det är svårt att skilja sg från något som håller en stark och vägledande . Jag tror som Hias , det är småfolket , som är framme och busar och är nyfikna på det :)

Du finner det snart :)

Hadina
0

Har du inte hittat ditt pentagram än?

Lorelai
0

#15 undrar detsamma. Det kan ju iofs ta sig en god stund innan saker dyker upp. Men ändå.

KlaraStjarnljus
0

Jodå, nu har det kommit fram! Rätt som det var låg det på nattduksbordet tillsammans med mitt lilla älvahalsband (från Pilgrim, mycket vackert!).

isnornin
0

ja du ser…Bra att det har kommit till rätta!

MVH Isnornin

Hias
0

Ja va skönt då va det säkert småfolket som ville låna det en stund/BlessedBe

Lorelai
0

Vad bra att det kom till rätta. :D Så skönt för dig att ha det mysteriet löst.
Välsigne din dag

KlaraStjarnljus
0

Tack :D

Jodrena
0

Jaha, nu är det min tur :(

De små har nog läst här på sidan om hur jag har svårt att tro på dem så nu vill de bevisa sin existens. Men jag saknar faktiskt mitt pentagram :(

Mist
0

Haha , där fick du en snärt på näsan då vännen ;)

Lorelai
0

#22 Ja.. sannerligen en snärt på näsan. :P Får jag upp något så berättar jag det för dig. Jag fick direkt upp sand, men får ta och kika lite närmare när jag har lite bättre fokus. :)

Jodrena
0

åh, sand :) jag vet precis var jag ska titta

Mist
0

hehe , #24 . ger du privata läggningar ?

Lorelai
0

#26 Ja visst. :D Jag lägger korten för er på Häxor när helst ni önskar. Det där var en intuitiv bild utan korten iofs. Men jadå.

Mist
0

#27 , åhhh det är inte ofta jag blir spådd , utan jag spår alla andra hela tiden ju… hehe vill du kolla korten för mig tro ?

Jag kan gärna ge dig något i gengäld …

Jodrena
0

inte var den hos den första sanden jag tänkte på. TÄNK om jag har tappat den i en sandlåda eller liknande… Gråter 

Pentagram är visserligen alltid speciella, men: den här är ju verkligen speciell för mig. Inte enbart som pentagram i sig utan även som symbol för kärleken. Har ju fått den som kärleksgåva.

Lorelai
0

Ja men självklart syster Mist. :D Generellt eller något specifikt? Du kan ju pm'a om det är något privat. Jag ger dig tolkningen via pm senare så.
Ja.. det finns en grej jag önskar faktist.. Förlåtelse för att din altarduk dröjer. :P Först hade jag räknat fel så jag har behövt sprätta upp ungefär hälften, sedan blev jag sjuk och nu behöver jag avsluta en födelsedagspresent innan jag kan återuppta duken.
Jo jag vet.. den som spår den blir sällan spådd.
Jag ser inte att jag kan hinna med idag, men imorgon så.

Jodrena
0

åhh! :) hela kvällen igår pratade jag med småfolket och sa att de nu har bevisat sin existens för mig. Och se, jag har suttit här hela tiden och bakom min rygg har den plötsligt uppenbarat sig, liggandes ovanpå soffkanten, och jag tycker ju att jag borde ha sett den förut då jag faktiskt har tittat där flera gånger. Och nu, medan jag suttit här, har den plötsligt hamnat där igen. åhhh vad jag är lycklig!!

svartmask
0

Min pentagramsring brukar försvinna ibland, men den kommer alltid på nått sätt tillbaka till mig. Antingen är det själva ringens vilja (á la Sagan Om Ringen xD), eller så är det småfolk som säger till mitt undermedvetna att glömma den så dom får leka med den. Men som sagt dom lämnar alltid tillbaka den (vem de nu än är som lånar den). Men en sak har jag kommit överens om med mig själv, att skulle den inte komma tillbaka så är det inte hela världen, för då är det meningen att den ska gå vidare, så som jag^^

Blessed be

Lorelai
0

#29 Ja det är just på sådant här som jag har lite besvär. Jag kan verkligen inte avgöra hur dagsaktuellt synen är.
Oftast när det är frågan om saker som plockas undan för en tid, så är det vad dem har lagt prylen.
Men jag är glad över att det kom tillbaka och att det gick att lösa upp så snabbt. :D

Jodrena
0

#33 :) jag vet precis vad det var du såg dock. därför jag så snabbt visste var jag skulle kolla. Hade nämligen precis köpt litet sand. eller tjah, jag fick det gratis :P och pentagrammet var litet avgörande där :) Ja, väldigt skönt att ha det tillbaka!

Mist
0

Jodrena , Lorelai är grym att se i kort mm , lita på henne :)
Hon är en stark kvinna som sagt .

Ja , det kommer fram när man minst anar det ju ;)
Nu är min kristall ( stora kristall ) borta , och jag hade den framme på valborg… Någon som vet eller har ett förslag där jag kan hitta den ?

Kramar till er alla !

Jodrena
0

#35 ja, det har jag redan erfarit sedan den allra första tiden jag hittade hit hehe.

Lorelai
0

*skrattar*
Vad ni tappar bort grejer då. Eller snarare.. går det inflation på vättestöld? jag skall inget säga egentligen.. det var inte så länge sedan mina tarotkort blev tagna. Jag kände när dem blev tagna men upptäckte det egentligen inte fören dygnet efteråt. jag fick dem tillbaka direkt jag hade lovat att lämna dem hemma den kvällen.
Mist.. jag scryar efter den ikväll.. Men finns det någon annan som ser, hindras inte.

Lorelai
0

Mist.. Ja använde korten som ledning med din försvunna kristall.. Jag skrattade lite uppgivet när jag fick korten om när/vart du finner den igen.. Under stjärnorna.
Egentligen så är det, under din stjärna.