Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1184 ggr
Jodrena
0

Frakta plantor?

Jag har under en period nu försökt klura ut hur/om man skulle kunna posta färska plantor. Jag har t.ex. litet för mycket aloe vera här hemma, och om intresse finns kunde jag ju skänka/byta bort små skott som lätt ryms i kuvert. Men att få den att överleva är en annan sak.

Man kan vira den litet löst i fuktigt papper och plast, och lägga litet papp runt för att skydda den från yttre påfrestningar - och hoppas på att posten är snabb, så om man skickar på en måndag är det framme senast onsdag, och då kan man ju åtminstone hoppas på att plantan överlevt resan.

Vad tror ni om det? Skulle den överleva resan?

Jodrena
0

morr. nu kan jag ju inte flytta inlägget. den hamnade litet fel men passar väl någorlunda även i häxans trädgård :P så där får den stå då.

Outrageous
0

Hmmm intressant fråga. Jag har ingen aning, men skulle det gå så skulle jag gärna byta med dig. Så snart ajg kommit på något att byta med då. :P

Bjornen
0

Hos många suckulenta växter ska snittytorna torka några dagar före planteringen. Så några dagars transport är inget problem. Annars är tomma toalettrullar ett bra emballage.

BiGavia
0

Jag och min syster har skickat plant mellan oss i flera år (70 mil). Vi har använt rullar, vadderade kuvert, ibland kraftigare kartong beroende hur skör växterna varit. Dehar alltid överlevt och vi skickar dem alltid i början av veckan.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

_RS_
0

Olika typer av rör är bra för plantskott. Toarullar, plaströr och liknande är bra…

isnornin
0

vad kul, hoppas många har plantor att byta!!

MVH Isnornin

Jodrena
0

åh, då var det ju en vettig fråga att ställa, eftersom den går att genomföra :) Då har jag åtminstone ett par små skott att byta med. :D

Outrageous
0

Vad kul att det går! :) Kommer vilja byta det med dig så småningom ^^

Jodrena
0

Bra att veta :) Då ska jag spara på en till dig

Cristine
0

Jag vill också byta men lite längre fram.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jodrena
0

Ja, de står här i sina krukor och väntar. Den ynglar ju av sig ganska mycket så det finns att byta med även längre fram även om de här skulle ta slut. Det är ju små plantor som ni kommer att få, men de växer och blir stora sen :)