Foton
Tjo… nu har vi lite paus här… medan barnen leker med leksakerna som finns till hands. Vi var ute och gick en mil eller så i omnejderna här idag, stannade och tog kort på massor med saker, som vi tänkte dela med oss av i den här tråden… Jag tog mest bilder av blommor som trivdes gott i Sols sken, även om det var en del mulna moln som skymde emellanåt.

Denna lilla grotta med källvatten rinnandes hittade vi vid en vägkant, det såg presis ut som ett litet altare, så vi satte ner en rökelse och tänkte varma, vackra och positiva tankar alla tre, Minsta killen sov ju.

Mysigt :)
Fint!
Ni är en skiklig fotograf måste jag säga.

tack…

Vackert att sitta och titta ut genom det fönstret…Den lilla grottan skulle jag vilja se större bild på.

jag gillar speciellt det som växer över berget. Vad det nu är :)

#10… det ser lite ut som en orm eller drake som krälar sig fram och gapar stoooort….
Skriv PM med mailadress, så kan jag skicka hela bilden, då ser du nog rökelsen med :D
Jätte fina bilder…Tack för att du delar med dej.
Vandra i Ljus å Skönhet
#0 Mycket fina bilder ..kul att du vill visa..ha en trevlig vistelse.

kom et tbrev idag….ska vårda den ömt broder!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ännu ett glädjeämne för dagen då… Det var intakt och rättvist?

Fina bilder!! Jag tror att den okända blomman är kärleksört. Jag har kikat igenom bilder på fetbladsväxter nu, och det är den blommans blad som är de enda som stämmer överens med din bild =)

vackra bilder, som förgyllde min dag

Bild 3 är vanlig kärleksört (Sedum telephium ssp. maximum).

#16 & #18
Tack för det… :D

Vårlök (Gagea lutea).

Schyssta lökar, med andra ord ;-).
Jag trodde att det var något i den stilen faktiskt, men den växte ganska lustigt… Har ju sett dem o rabatter och så.. men växter förvildas ju, så det är väl inte helt omöjligt… eller finns den naturligt i norden?

I Sverige finns 5 vilda arter av vårlök och flest och vanligast i södra delarna av landet. De flesta är nog ändå spridd med odlat material och det är nog en äldre syantrop på de flesta håll och kanske till och med överallt ?

Tufft… jag är ju i Oslotrakten… borde ju vara lite samma klimat som södrare delarna av Sverige… inte omöjligt alltså… Tack för tålamodet med frågorna :D