Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1349 ggr
Iram
0

Välkommen VÅR!!

En härlig och kärleksfull Beltane önskar jag er alla!

I natt vaknar skogen och dess eteriska, tysta innevånare. Gå ut inatt och möt det nyvakna småfolket.

Jag citerar Dannie Druehyld:

"Från varje liten tuva vaknar en skogsalf och kryper fram ur jordens mörker och ut i den varma solen. Från de mörka skogarna, från kullarna och från jordens inre kommer älvorna på sin tysta vandring.

Älvorna bär på skogens rofyllda liv och magi. Den andra världens eviga, drömmande älvslöja breder ut sig över skogen på valborgsmässoafton så att du kan fylla din själ med en brokig bildväv, ur vilken du kan hämta krafter till att skapa och forma ditt liv. Under den långa vintern har älvorna hållit sig gömda i jordens djup och vandrar nu från sitt vinterviste till sin sommarboning. Klockan tolv denna natt kan du leta efter det tysta folket."

Själv ska jag nu åka till min mor och plocka nässlor till vårens första nässelsoppa. Det ska bli underbart gott!

Stor kram ifrån Iram!!

Hias
0

Tack Iram önskar dig en skönsjungande dag och hoppas din soppa blir njutfull,För min egen del så är detta en mycket speciell dag eftersom min förstfödda Min älsta dotter fyller 21 denna dag ett tydligare tecken kan man inte få /Så vi firar alltid In våren Och Beltane extra mycket. BB Hias

Coturnix
0

Tack Iram!
Lönnarna blommar och lärkträden grönskar med sina mjuka "barrkvastar" marken är vit som snö av vitsippor, konvaljen skjuter upp sina gröna spjut…

Välkommen Vår!

[trumman]
0

Våren är vacker men, enligt de Sibiriska shamanerna, den farligaste tiden att resa i mellanvärlden på!

Den är nämligen full av nya andar som inte känner till, och har lärt sig, relationen med människan. Man blir därför snabbt och ofta sjuk, för de ger sig på en och gör skada. Det man planterar om våren tar sig sällan riktigt bra, och det är stora risker med för tidig skörd. Allt detta pga de nya andar som far omkring och inte vet hur världen ska vara.

Mvh, T

Jodrena
0

Vackert citat Iram! :)

Önskar er en underbar beltane!

Jodrena
0

Ja skogsväsendena har sannerligen vaknat till liv! Här ute springer en riktig tomte, ungefär 60 cm hög *fniss* barn är så underbart oformade av samhällets "regler" :)

Denna kommentar har tagits bort.
Hias
0

Nu är jag kläd för att gå ut och fira in våren /har firat av min förstfödda dotter och nu till kvällen bir de att hylla våren me goa vänner Och mina cermoni kläder är på och känner glädje i mig !!! Hurra får att våren är här nu och låt nu vår älskade moder Natur få födda i lugn o harmoni BlessedBe och häxkramar till eder alla…..

BiGavia
0

Kram Hias energierna är högaGlad

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Hias
0

samma här systrami /häxkramar Hias

Hias
0

Lämmnar eder ett citat ur Witchesbibel under Beltane….

Iam a stag of seven tines;Iam a wide flood on a plain;Iam a wind on the waters;Iam a shinning tear of the sun; Iam a hawk on the cliff;Iam fair among flowers; Iam a god who sets the head afire with smoke…

Jodrena
0

Ha en underbar beltane Hias, denna dagen är speciell för dig :)

Bappho_
0

Trevlig Beltaine till Er alla!! Nu går jag till eldarna….

"Oh, do not tell the Priest of our Art, Or he would call it a sin; But we shall be out in the woods all night, A-conjuring Summer in! And we bring you news by word of mouth For women, cattle and corn- Now is the Sun come up from the South With Oak, and Ash, and Thorn!"

;-)

Jodrena
0

*suck* jag vill inte sitta här och vara sjuk. Eller, hade jag haft en eld att gå till hade jag gjort det trots att jag var sjuk iofs. Så: jag vill också ha en eld. Mer än ett ljus :P

Jodrena
0

nämen jösses, glömde ju det viktigaste: Ha det så underbart i afton Bappho! :)

Bappho_
0

Tack Jodrena :-) Skall sända eldarnas kraft till dig!! Ta hand om dig!

Jodrena
0

Åh, men sänd inte alla krafter till mig bara, det finns så många andra som behöver den mer än jag :) men tack för omtanken.

Nu ska jag sluta gnälla och tycka synd om mig själv. Det blir jag inte friskare av ;) men den lilla stunden behövde jag till det. Nu kan jag koncentrera mig på våren igen! Jag återkommer helt säkert senare igen, får väl se om någon annan gör det ;)

BiGavia
0

#16 Vem behöver det mer än du…. jag fins här hela kvällen.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Jodrena
0

#17 ja, de är ju många. alla i världen som har det svårt. jag har det kanske inte lätt just nu men det är ett lyxproblem jämfört med andra. Till exempel familjen i tyskland, englas familj, alla svältande sjuka barn m.fl.