omåttligt kraftfull
Ja, det är vad som händer mig vid mensdags.
Kom att tänka på detta med anledning av en tråd här om att använda mensblod för att ge föremål mera kraft.
Om jag under månaden har samlat på jobbiga saker att ta itu med (telefonsamtal till f-kassa, läkare, myndigheter, eller jobbiga situationer med vänner/ovänner) så kan jag använda denna kraften, till att få saker gjorda.
Här måste vara många fler, som har upptäckt samma sak.

Jag kopplar det inte alls till det andliga, men jag städar och städar, får städmani trots att jag annars inte är den som går med dammvippa dagarna i ända. Men detta händer precis före mens. Ja, jag kan nästan säga helt säkert efter ett sådant ryck att ja, imorgon börjar mensen.
Kanske skulle jag prova att utföra renande ritualer m.m. nästa gång? Vem vet, kanske har ett samband ändå :)

Njae.. nästan så är det här. Min kraft i mig oh min kvinnlighet ökar i sin närvaro, men inte så mycket på jordliga göromål.
Min blödning har alltid varit en tid av kvinnans tid. Om jag någon gång hedrar en gudinna så är det för den tiden.
Men det jordliga arbetet får sig en extra boost under ägglosningstider istället.

Min kropp ändrar sig snarare… nu verkar jag haft ägglossning i en vecka, det vanliga är ju två dagar. Mycket har hänt för mig sista tiden och det märks i min kropp.. fast ifall det fortsätter går jag nog till doktorn ;)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

så det där med, att kvinnor är mer argsinta före mensen, det känner ni alltså inte alls igen, då?

#4 Jag blir "argsint" vid hormonsvängningar och de har man ju flera i menscykeln. Men oftast håller det bara i sig en dag.
Två dagar innan mens förvandlas jag till värsta "marskatten" och det håller i sig tills hormonsvängningen alldeles innan ägglossning. :-)

En märklig sak är att de närmaste kan säga så konstiga elaka saker just då. De som aldrig är nått stygga annars? :(
Och det underligaste av alltihop är att de inte sagt någonting annat än de brukar säga annars heller. :?

jodå, visst blir jag väldigt lättirriterad och gnällig av hormonväxlingarna. Men när mensen väl börjat är jag from som ett lamm 
Och är precis som Bappho beskriver värsta "marskatten" strax före mens.
Haha jag behöver inte fylla på nåt nytt om mig, det har ni redan tagit upp här ;)
*visslar lite oförstående* Nu förstår jag ingenting.. Hrkl.. ;)
BW

#4 Näe.. inte särskilt mycket igenkännande där. Eller.. det är nära veckan innan som jag får humörssvårigheter. Men när det gäller blödningsdagarna så ser jag på dem som en kvinnlig hyllning, någonting jag ser fram emot. Besvären till trots.
får avbryta nu, barngrejer händer här

och häxgubbarna här då, vad har de märkt hos sina partners/ex?
Varför ligger den här underf Byteshandel…? Vad sysslar moderatorerna med här egentliegn!? VA VA VA!???!
UPPRÖRANDE!!!
………………..skoja ba ;) säg till om du vill ha hjälp att städa Iram så gör jag det gärna.
Mvh, T

#12 ibland råkar de hamna fel. Och det är ganska svårt att flytta ett ämne till en annan rubrik. Fråga mig inte hur jag känner till detta ;)