Beltane i Örebro
Tänkte bara flagga om att jag och möjligtvis ngra andra häxsystrar ska dra ut och elda nu till beltane, så om det är ngn som bor i närheten av Örebro som vill haka på är det bara att höra av er :)

Ja jag skall bara kolla datum och andra händelser som sker här.
Väl mött. :D

Bor ju i kristinehamn så de ä ju inte så långt ifrån^^
Men vad händer denna afton vid eldningen då?
Bless

Det är lite upp till de som dyker upp :)
En tjej som börjat prata om att komma är inne på örter så hon skulle ta med sig något att göra ett trevligt litet hopkok på. Vi gör en rening med salvia, en åkallan och en mindre seremoni. Själv knåpar jag ihop en liten "formulering" för lycka och nyskapande det kommande året som de som vill kan ta del i. Utöver det kan man ta sig tid att göra sitt egna arbete. Möjligtvis mediterar vi ett tag, kunde hoppas att få med oss ngn med trumma, min är lite sämre och tål inte att vara utomhus. Men till största del handlar det mest om att fira högtiden med likasinnade :)
Dock kan jag i dagsläget inte garantera närvaro för ngn annan än mig själv. Hoppas som synes på att Fantasymoon gör mig sällskap samt örtflickan. :)
Jag bor i askersund ca fem mil söder=) kanske kan komma!

Jag bor en timme ifrån örebro… ! Har ni någon bra plats att vara på? Jag har faktist en trumma jag gjort själv - men den är inte gjord för magiskt bruk - dock är den ju ändå i naturmateriel och riktigt skinn…vi kan ju käka mat och vara glada, kanske dricka vin och läsk. (läsk=moderna tiders vin)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#4 Det vore kul :)
#5 Jag tänkte om man tar sig ut till Oset. Vattenparken. Mysiga grillplatser med alla elementen närvarande. Det är en bit ut men man kan alltid ta taxi till naturenshus och gå den sista lilla biten.
Kul med trumma, ser inte själv som att det måste vara en speciell för magiskt bruk alltid :), så länge man kan spela och jo inget fel med vin heller. Maten glömde jag vist att nämna :)Överväger att baka ngt örtbröd att ta med oxå.

Ja.. är man några stycken så kan man ju dela på taxikostnad och så och då är det ju ingen fara… skulle faktist vara jätteroligt att fira högtid tillsammans med främmande häxor, jag har inte firat tillsammans med någon på många många år. Härligt ifall man kan skrapa ihop åtminstone fyra stycken, en för varje element.. 'flummar'… jag är lite hungrig just nu så jag tänker bara på smaskiga grejer man kan baka och ta med..

#7 Det låter kul… Och nej, i detta sällskap kallas inte sådant flumma utan att tänka praktiskt :P För jo, blir vi fyra så kan vi ju alla ta olika element i vår åkallan.
Låter gott. Och blir vi få kan jag i alla fall hålla med en sovplats utöver den som går till Faye. Kan andra ta med sig luftmadrasser så kan vi säkert klämma in fler :) Så man inte behöver jkta tillbaka till kvälls tåget. Dock är det den 5:e maj vilket vill säga en måndag i år.

Jag skulle gärna ha en sovplats… har ingen aning om hur tågen går om natten/kvällen.. men skönt att slippa tänka på det. Varför 5 maj och inte kring valborg?
jag har börjat utforska matlagning + örtmagi, typ lagar sockerkakor med kryddor och växter i som ska ge extra flöde i olika delar av livet, kan hitta på någon häftig grej till detta!

#9 Då får du plats här :)
Sockerkakorna lät jätte intressanta. Vore riktigt kul om du hittade en passande för högtiden :)

Jag och några örter kommer! Jag hoppas det smaka och att det blir roligt!
/Faye.

#9 Såg att jag missat en fråga. Den 5:e är det astrologiska datumet i år. Jag brukar följa de astrologiska och inte de överenskomna av två orsaker… Naturen är mer i samklang med firandet och dess utom slipper man att det krockar med andra firanden som just valborg, midsommar, påsk, halloween etc.

när hade ni täntk börja firandet, jag kan nog inte vara där förrens fem eller sex.. och måste åka hem görtidigt på morgonen… min man ska tydligen 'gå i skolan' och sådana löjliga grejer..

Men då säger vi att vi åker ut vid 18.00. Jag tar mig dit ngn dag innan och kontrolerar att allt är i ordning (ved, etc.)
Jag bor centralt och väldigt nära södra station så en idé vore att mötas upp hos mig för att sedan bege oss vidare i samlad trupp :)

låter fint :) du kan ju skicka mig pm, eller så kan jag skicka pm om vidare information.. gud vad irriterande att man inte kan åka ut förräns 18 men ni kan ju träffas innan och fixa så att jag inte förstör för er andra :)

Det är lugnt :) De som kommer innan kan alltid ta en kopp te och snacka lite hemma hos mig.
Klart du inte förstör ngt. Det är desto trevligare desto fler vi blir. Så vi väntar så gärna :)

Min dator har tyvärr lagt ner nu men kommer att be Faye hålla ett öga efter nya anmälda. Ni som sagt att ni kommer får ett meddelande med mitt nr. :D
hehe det är nu på onsdag va?? =)
Jag slutar jobba 16.30, sen ska jag hem o fixa lite sen har jag ce en timmes körväg… var ska vi ses? (om det blir något dvs)
Blir jag för sen om jag är i örebro vid sjutiden?