Dagens Glädjeämne 28/4
God Morgon alla kära vänner!
Dagen börjar med ett telesamtal från min kära…glädjen spred sig genast…*S*….ute är det en stigande sol efter en ljummen natt…14 grader + hela natten, underbart, våren är definitivt här!
May your day be blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Godmorgon solen har stigit upp på en alldeles ljusblå himmel, minusgrader fortfarande på nätterna. Dagstemp stiger snabbt. Helt underbar dag.
Räven ropade i natt på sin kärlek, han har gjort det ett tag nu….låter som ett övergivet barn. Dagen kommer att bli synnerligen god. Må er dag också bli god mina vänner.
Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon alla kära systrar och bröder /här så klev vi upp och grått o trist utanför regnet hänger i luften.Har just fått mig en morgonfika och min dotter E äter just sin frukost de andra små gick till sin far men inte hon /E vill stanna kvar hos mamma och vi kollade lite i Häxans handbok hon är mycket inne i den just nu. Så nu får vi se va dagen kan ha för spännande att erbjuda /BB Hias
God morgon här lyser solen för fullt och jag är glad över att jag bor så högt och öppet så den ligger på hela dagen. Snart kommer våra örter från Paraguay och i år ska jag för första gången plocka björkbladen och använda dem.Jag önskar alla en underbar dag..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Lite regn och brätsjebôtsjôn låter så fint.
Hej Björnen Läst ditt dialekt ord flera gånger nu är det namn på en sjö eller? Du skrev med lite bokstav??
Vandra i Ljus å Skönhet
Glädje…än är jag bara i varandet…men det är en glädje i sej…
Ta hand om er o välsignad vare våran måndag…
BB//W

Brätsjebôtsjôn flyger och ljudet åstadkoms med vingarna. Men det skulle ha kunnat vara två olika vilda djur också men för dem är det lite sent nu.
Ah, me du himlageta= enkelbekasin… hon som spå regn
Vandra i Ljus å Skönhet

Jo nog ärô dä. Men det är väl han som låter under flykten. Det är drypkråka som spår regn.

"himlageta" Jag har ett "marklamm" som rymmer ut ur hagen och står och bräker på verandan tidigt, väldigt tidigt. ;)
Alla barn till skolan och alla har ätit frukost. Det är varmt ute.
Hoppas att ditt marklamm inte spår regn. Här uppe är det himlageta som spår regn och det slår "aldrig" fel. Visst är det hannen som ska imponera, men Himlageta är en "hon". Ibland är livet komrlicerat.

Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon! Att läsa era kärlekssikter gjorde mig glad! Vad vackert ni skriver!!
BB
MVH Isnornin

God morron Allesammans!
Här skiner solen! bara det gör ju hela dagen till ett glädjeämne!!
_
Brightest of Blessings
_

Imorse kändes det tungt att gå till jobbet, nosade länge på min älskade och hämtade styrka hos honom innan jag orkade gå hit. Sitter här och längtar nu, till honom och trädgården. Jag är glad över den örtagård som växer fram ute vid stugan, vårt lilla paradis. :)

Lite drygt två timmar kvar till vi åker. Det är väl det huvudsakliga. Dessutom är vi glada och tacksamma för alla lyckönskningar för vår färd.
Vi försöker väl komma online ikväll och berätta lite om resan.
Ha en god tur…. RS med familj.
God morgon… om den nu är sååå god…. allesammen! Solen skiner och det har varit en varm natt. Redan 15+ ute!! Bådar gott inför dagen. Kommer oxså som jag tidigare sagt att vara borta ett par dagar (igen… suck) men ni är alla med mig i tankarna.
En god sak i säg… när jag var ute och tittade upp mot himlen såg jag en syn jag inte sett tidigare. En massa "spår" av flygplan… i form av ett pentagram!! Det måste i sig ha varit ett tecken så gott som något!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
God förmiddag! Lite trasslig dag än så länge så…inga glädjeämne att prata om.
Vacker dag till alla..BB/Broken
#2 Så mysigt att E vill titta i din häxbok..vad ska det bli av den tösen månne…?
#12 Jag blir oxå glad av alla vackra dikter..vilka poeter som "bor" här
#18 …Hoppas det snart kommer en känsla av glädje till dej.
Dagen fortsätter i varandet…känner lugn o harmoni..
På jobbet har det flytit på i en skön atmosfär..
En fortsatt bra dag önskar jag er alla….
BB//W
#19 Tack du rara Waara…*L Du ser,bara din omtänksamhet för mig gjorde mig gladare..
BB /Broken och varm KRAM
#20.. o glad blev jag av din bekräftelse… ;-) ….tack
…..Dominoeffekten… Kram!
BB//W

Ska snart bli bjuden på middag :)

Drygt 20 grader i skuggan - det är sommar !
Men dagens glädjeämnen består av många vänner :) Min msn som haft en lista på ett par vänner har plötsligt blivit full av adresser hihi…

När jag var på fröjakt imorse, såg jag änglatrumpet! har alltid velat haft en sånn, men tyckte att plantorna inte var så fina för att kosta så pass:( Men viti menn.. när min make kom hem hade han en stor fin änglatrumpet under armen till mig!!;)
MVH Isnornin

Magnolian slog ut!

#24.. Ååå vilken lycka!! Glad för din skull! Kram..BB

#16 häftigt minsann!

#26 Tack!!
Magnolia aaaa så vackert!!!!
MVH Isnornin

#24 åh. romantik. min kille vågar inte komma med blommor till mig. Han frågar jämt vad jag tål för blommor. Han hade till och med gått in till en florist och frågat vad jag skulle kunna tåla för blommor. Men han vågar inte köpa några :P
// Pollenallergiker
Förra sommaren plockade A en bukett med vissna blommor till mig. Han är nog den enda jag känner som skulle få för sig det och jag är den enda jag vet som fullkomligt älskade det. :)

#30 men vad gulligt!!
MVH Isnornin

Åh, blommor på nakna grenar, så förödande vackert Coturnix!
Har jobbat mellan 7-16, så större delen av dagen har gått i serviceandans tecken. Men jag är glad ändå… Lever på gårdagens växthusstädning. Känner mig inspirerad och glad. :-)
Ikväll ska jag fortsätta tillverka saker av ståltråd. Började lite smått igår, tänker nämligen tillverka mig en pärlbeströdd ljuskrona (om jag kan).
Kram Iram
Åh, coturnix, magnolia . Har aldrig sett någon vill nosa på din……
Vandra i Ljus å Skönhet

#29, jodrena, har ni inte en balkong eller dylikt, min familj vet att blommorna åker ut, om dom skulle råka köpa några, för här är delar av familjen också pollen-allergiska
Dagens Glädjeämne.
Systra mi Waara.. vad kul att prata med dej. Klok som en bok är du. Kramar i massor.
Och Två ord kom till mej! Våga, Våga! *funderar på betydelsen* :)

Hejsan gott folk.
Idag har jag många glädjeämnen, men det ljuvaste var nog det sista, hmm, det innan jag gick in här asså, för detta är ju det ultimata glädjämnet. ha ha ha
Jag har dom senaste gångerna då jag backat upp på min tomt skrämt iväg ett rådjur, idag däremot så stannade det kvar, det visade sig vara 2. Å jag fick nästan komma så nära så ja kunde klappa dom innan dom sakta gick iväg. Så vem vet, kanske får ja klappa dom i morron.
Ha en fortsatt trevlig kväll.
SEV 

DGÄ: Jag ska tvätta hela natten! Och vad är så kul med det undrar ni? Jooo, inte så mycket, men man får ju se till att det BLIR kul! :)

Dagens glädjeämnen var att komma hem och se att man har fått ett paket av underbara Hias, med massor av prov på badsalt! Du är bäst Hias, ska ta mig ett bad redan ikväll :)
Idag hade jag även välgörenhetskonsert för WWF, som var mitt projektarbete, och det gick jättebra, alla var så stolta!
Så, nothing but blue skies idag :). Älskar våren.
#35 BW…du speglade dej i mej ..jag var ditt bollplank…du besitter själv svaren på dina frågor…nu gäller det bara att du vågar lyssna till ditt inre..
Tack för ett härligt samtal oss systrar emellan ;-)
Dagen har varit blandad…från allt till att jobba med mina underbara kunder…till att vara…funderat…o analyserat..nåja…det ger sej…låt ske det som ske skall..
Bifogar solnedgången som vi mötte på vägen hem från älskade extra pappa/morfar…
Ha en riktigt god måndag kväll!
BB//W

Framme… Resan gick bra… tack alla ni som gav oss exra tankar.
# 40 Skönt kram på er.
Vandra i Ljus å Skönhet

Va gott att höra #40 och hälsa hela din goa familj från mig/BB Hias

Fick besök av en kattuggla som satt och hoade på telefontråden till mitt hus. Tog med mig barnen och smög ut för att titta, då såg vi att vägen var full av små ödlor. Lycka!

#43 Va härligt de låter må din dager bli en skönsjungande dag och att solen må skinna på eder Kram Hias
#44 Ett fång rosor till dej..Hias…för du e du…
!! oj..kom på gårdagens…lägger in den igen på rätt…

#43 Åh! Nu blev jag riktigt avundsjuk på dig. Jag vill också komma nära en uggla! Särskilt just nu när ugglan är mitt följedjur. Men just därför kanske jag lyckas se en om jag bara går ut när det är mörkt ute. Får passa på imorrn på Beltane när det ändå är ledigt dagen efter… =)

#46 Vi har rätt mycket ugglor här men jag ser dom också mest på natten för det är ju då de är i farten.