Dagens Glädjeämnen 29/4
God Morgon alla vänner!
Steg opp till strålande sol, luften är ljummen, härligt att få vara…
kommer att vara frånvarande det mesta av denna dag….då jag ska avveckla min mottagning för att flytta den närmare mig…men det är ett glädjeämne i sig….
Hoppet för framtiden är stort!
May your day be Blessed!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Mellandottern har gjort iordning frukost till allihop så jag fick sovmorgon! :D
God morgon!

God morgon gott folk.
Dagen blir en fin dag, och solen strålar. Vad kan vara mer glädjande
SEV 
Godmorgon!
Underbart här oxå..sol o fågelsång..Beltane närmar sej ,härligt..
#0 Lycka till!
Alles! Ha en underbar tisdag!
BB//W
Godmorgon.. Jag har efter en stökig natt Vaknat flera gånger till en mulen morgon men NU skiner solen och jag går ut en stund. Kram till er alla.
Godmorrn…Mulet, glädjeämne brev kom inatt… skaren jag skulle gå på Finns int !Det ÄR vår
. Blir att krångla upp den nya holken på annat sätt.
Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon och här skinner solen me,har just delat ut frukost till mina barn samt en klasskamrat till mina minsta döttrar som kom här på morgonkvisten.Skall fixa de sista idag min älsta dotter har ju sin födelsedag i morgon Beltane och de har vi speciellt firande för .Iår blir de lite annorlunda eftersom hon har flyttat hemifrån och bor me sin Pojkvän.Så nu skall jag sitta här och ta mig en härlig morgonfika för att sedan lämmna barn till skolan. Häxkramar Hias

Godmorgon, min Izabella behövde mycket kel o myspys i natt! ojoj, vad hon har kurrat, legat på mina armar, oj vad jag är trött!
Jag ska till posten med paket till några av mina vänner här på hif;) Ska se if jag hittar den sista fröpåsen… o maskrosor… har bara hittat 1, trägården brukar krylla av dem annars;) Men när man ska ha något så får man leta!
MVH Isnornin
#6 Ett fång av det vackraste rosor i alla de färger till dej, Hias…för du e du……

Jag är lite förvånad, för med tanke på hur lite jag sovit i natt borde jag inte vara vaken vid det här laget
Visst kommer jag bli väldigt trött i eftermiddag, då jag har miljoner ärenden på stan efter jag har arbetstränat. Men vi har en jätteskön soffa här hemma *S*
Ha en underbar dag alla!

Morrn Morrn :) Jag har inte sovit så bra kan jag ju medge, måste ätit något dåligt för det var frossa och magknip. Men allt kom upp igen vid halv 4 så då fick jag sova lite.
Annars verkar det faktiskt bli en bra dag. Som BD säger hoppet är stort :)

Godmorgon! Idag åker jag till uppsala och hälsar på vänner :) ha det bra allihopa!

och jag ska till ullared idag på min lediga dag och shoppa lite. Även här skiner solen och det kommer säkerligen att bli en härlig dag. Igår var jag i skogen i flera timmar och då såg jag en orm kram tindra

#8 systrami du är för go nu lever jag me glädje hela dagen Puss i Pannan och vandra i Skönhet /BB Hias

Vackert väder, packningen inför flytten går som smort. Vaknade tidigt, redan vid 8, av mig själv och har ätit en lugn och god frukost. Blir nog en bra dag! :)
Mitt glädjeämne kom alldeles nyss. Jag ringde på en lägenhet vi är intresserade av och svaret blev att jag kan komma i em och titta på den. JAA!! Håll tummarna för oss snälla!!!

Idag välver sig himlen lojt över grönskande jord, fåglar kvillrar hymner och luften känns ljummet ljuvlig. Vår… <3
Jag ser fram emot att sluta tidigt idag - har redan minus på flexkontot men det rör mig inte i ryggen (hohoho, skojade till det lite där med tanke på min värkande rygg). Min älskade hämtar mig i Klossen, vår skogsgröna jeep, och sen åker vi hem till Enåsen. Våran lilla stuga som jag ofta nämner. :)
Där ska jag skura golvet med grönsåpa, vädra mattorna och pyssla, medan maken river uthus utanför. Det är så fint, därute, och hur vi har det tillsammans… Var och en gör det den känner för, och en del saker gör vi tillsammans.

#16 håller hårt!!
MVH Isnornin

Jag. Mår. Så. BRA!!!!
Solen skiner, vinden drar kring knutarna, det är 20 grader varmt i skuggan redan. När jag var med paketutköraren fick jag ett besök i bilen av Gudinnan medan jag väntade på att föraren skulle komma tillbaka.
Nu ska jag äta god lunchmat och sen ska jag ta itu med dagens långa lista. Sen ska jag UT till Moder Jord och bara njuta av livet!
Jag vaknade tidigt idag och gick ut i skogen och satte mej ner och hälsade dagen. Satt i skogen och hörde alla fåglars morgonhälsning och såg några som parade sej högt där uppe i träden.
Tänk att få sitta där i skogen och hoppas att jag skulle "slippa" se björnen. :)
Sen ringde en vän som kom över och vi fikade i trädgården. En bra början på en fantastisk dag.

#16 hoppas hoppas!
Astrina
Jag håller alla tummar å tår. :)
Åh….hade inte alls tänkt skriva detta…men glädjen blev att läsa ovanstående, era inlägg!…det verkar vara ett flöde av välmående idag…det är ju bara så underbart att dela med oss…blev själa glad över era härliga o postitiva inlägg!
Må dagen fortsätta i ljus & Kärlek..
#8…Du är värd mångfalt med rosor & kärlek..
#16…båda tummarna för dej… :-)
…Alla andra…. Kram på er!
BB//W
Häromdagen fick jag ett infall att gå in på en mack och hittade precis just vad jag behöver. Ett nytt batteri till min bil, till mindre än HALVA PRISET… Nu ska jag gå ut och byta det så jag kan hämta hem min yngsta trolldotter.. :-)
KRAMAR till er alla
#25…vännen,..kallar du henne för trolldotter…? …men,…det kallar ju jag min tös..trollungen… Vad gott att du får hämta henne nu,krama henne från mej..o kram på dej..
Tack för era tummar och tår! Nu ska jag iväg och undervisa elever, sedan bär det iväg. Utsatt tid är 16.30, så ni vet. ;)
#28..lika vacker som sin mor..

Tack Hias för dina underbara salter!!! i em blir det dreams fotbad!!! Puss o kram!!BB<3
MVH Isnornin

Idag blev ingen bra dag… bara lessen och har ont…

#30 nu blir Hias GLAD och hoppas du får njuta och drömma gött inatten Bless you systrami /Häxkramar …
Nej, nej, nej!! INTE bo i den lägenheten. Usch och blä + helmärklig uthyrare.

#31 men gumman då! det var inget bra!!!
Hias det var munsigt skönt! Beställer en STOR påse sånt!! Jag ska sova gott inatt:)
#33 nej men då, bättre tur nästagång!!
Kramar till er!!BB
MVH Isnornin

#34 systrami de kommer mera till dig jag lovar /#31 Jag tänker på dig systrami och må du få en mer fridfull kväller nu Häxkramar Din systrami Hias

Tror jag med ska sätta fötterna i ett bad.. det lät skönt och avkopplande!

idag har jag SETT en magnolia slå ut……så underbart vackert…..
#31…krya på dej kramar!!
…Äntligen har jag hittat min magiska påse från Hias…haft den med mej hela dan…som en gosenalle …glad igen :-))
…Ett glädje ämne till…altaret börjar ta form..jag har börjat gå dit…idag bad jag för en vän..med en viktig uppgift framför sej..kändes skönt att kunna tända ljus o stå där o tänka varma tankar…

Jag gläds idag för att postgången fortfarande är att lita på.
Jag gläds över den vackra naturen jag har runt mig här och har möjlighet att dela med er.
Jag gläds åt att vi haft mat ännu en dag på bordet.
Glad är jag ock, för att ni alla finns här och i varierande grad är aktivt delaktiga i mitt liv.

Sitter här och tänker 21 år tillbaka på hur jag vi denna tid satt och smekte min magekula och visste att imorgondag (Beltane) så skall jag födda mig en dotter,*S* och alla i min omgivning skaka på huvudet och nästan hånade mig för va jag sa men ack va de va tysta då min dotter föddes på morgonen på Beltane 08:38 prick. och nu så här i efterhand så är de me glädje man kan blicka bakåt och se henne som en vuxen kvinna me ett bra yrke(Skyddsvakt) sambo och sin första riktiga bostad …De kan jag glädjas åt i massor….BB Hias

#38.. Tack.. det händer något med mej.. kan inte riktigt förklara va?
#31 *
Kramar varma styrkegoa kramar till dej*
Hias.. Idag kom den.. Jag sniffar å jag sniffar.. den är härlig. Tack kära syster min.. KRAAAM
Jag har lagt din i lådan oxå men den kanske inte kommer förns på fredag, eftersom det är helg.

Jag får en varm kännsla i hela kroppen.. det susar lite.. värken kryper ur mej.. känner hur den avtar lite..kan inte förklara bättre..?

#44 kära systrami den tar den tid den behöver och kommer till mig då den skall ,va gott att höra att den nått dig nu och må den giva dig den är där för/#45 Hadina systrami jag har denna dager funderat över om de kanske må så vara att du skulle behöva dig en Magipåse du kan få vända dig till och söka de som just då tär dig. Säg till om så må vara så skall jag ordna dig det….. BB Hias
Jag fick veta att jag är ledig imorrn, jag som trodde jag skulle gå en dag till
så de var mitt glädjeämne idag ^^
#41 Det har rört mig till tårar. Så vackert Hias, så stark moderskärlek dina ord utstrålar. Tack för att du skänkte mig det.
#45….skönt …hoppas du får sova gott…
Godnatt hif!
BB//W
#49 Å godnatt systra mi.. Kramaaaaaom..

så vackert…tack Coturnix