Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 865 ggr
Hias
0

Barn på altaret.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par dagar sedan så va de någon som frågade om foton på sitt altare.Ikväll så ordnade jag ett litet eget fotocollage som jag skall ha på mitt altare/en stubb bit jag fann för länge sedan som jag målade en svart framsida på och nu i kväll så drog jag ut bilder på min skrivare från skogspromenaden jag och barna hade i lördags. Och satt här och funderade lite hur jag skulle göra och vips kom jag på att jag kan sätta foto på stubb biten för att sen ha den stående på mitt altare…. Så nu blev det så och jag kommer nog att göra detta fler gånger för vilken mysig fotohållare eller va man nu skall kalla det för de blev….. Ha de gott och visst sänder jag en bild på detta BlessedBe Hias

Jodrena
0

åh, tack för tipset! Jag fick med mig en sådan här om dagen och har ingen aning om varför eller vad jag ska ha den till. Nu vet jag :)

Hias
0

Godmorgon ja allt går att använda och samma va det för mig gick förbi den för ett par veckor sedan visste inte då va den skulle uppbringa för syfte just då ,men den skulle me hem.BB Hias

[trumman]
0

Attans… med en titel som "barn på altaret" hade jag hoppats på lite snaskiga tips på barnoffer. Vilka knivar man ska använda, om det är buk-hals, eller hals-buk som är den hippa riktningen med kniven, svart eller röd altarduk, dödskallar eller ej… ja ni vet, hela den demoniska, satanisma, djävulsdyrkargrejen som man så gärna håller sig a jour med!

Mvh, T

svartmask
0

Hehehehe xD

Coturnix
0

Kära nån!  Det är intressant med rubriker.

Hias
0

Men kära nån #3 de är väl de sista jag äns skulle kunna tänka mig hugaligen för de mörka tankarna …

Hadina
0

Trumman är en BUSE!!!!

Akta så ingen tar dej på allvar :))

[trumman]
0

#7 Om folk tar mig på allvar då jag håller på så här är det DERAS välbehövda lektion ;) och då, isf, ett frö väl sått av mig.

Det har väl alltid varit shamanens roll att då och då hålla upp en välbehövlig spegel av luft framför folk och deras beteenden, eller VARA denna spegel och genom exempel få folk att reflektera över sig själv och sitt beteende/sina dåliga mönster.

Att vara den som törs trycka på knapparna som behövs för att initiera förändring även om det gör att man blir illa omtyckt och tom hatad (för en stund iaf), riva upp gamla känslomässiga sår så varet kan rinna ut och läkning påbörjas.

Att ha styrkan, att vara kraft-full nog att ena dagen vara/tycka/säga Si och andra dagen vara/tycka/säga Så för att utmana sig själv och andra till att se saken från Alla Håll Samtidigt - och därmed möjliggöra bot & bättring.

Det är intressanta tider kan jag säga! Mycket intressanta tider!

TJO!! :D 

Mvh, T

Hias
0

#8 du är ju en riktig spilevink som skänker oss en gnutta bus då och då eller hur…

Hadina
0

Jag börjar så smått komma underfund med dej.. lite:))

När jag först kom in här på HIF.. så tänkte jag.. Jisses som han skriver.. Men med tiden så *lär* man sig att läsa mellan raderna lite..:)

En del är jättelätta att först sig på.. och andra inte fullt så lätta!

Astrina
0

Ja, det är ju det som är nackdelen när man inte har tillgång till kroppsspråk, gester, ögonkontakt och miner.

[trumman]
0

Jag skriver ju rent, rakt ut. Jag ser inget behov i att använda brasklappar eller att gå på ägg runt folk, ser inget behov i att måsta skriva det självklara i varje post: Detta är MIN erfarenhet, MITT vetande och MINA åsikter.

Jag skriver som jag vet att det är, med precis så stora starka ord som jag tror den andliga upplevelsen kräver då den omsätts i ord och meningar.

Jag tror nämligen att man KAN kommunicera utan att hela tiden nämna att "det här tycker JAG" och att "detta är bara MINA tankar". Jag tror på att man KAN skriva utifrån sig själv, och att andra skall kunna läsa det som inget annat än det heller. Att folk ska kunna skilja på starka åsikter och personangrepp… men tyvärr är det inte alltid så, och speciellt, har jag märkt, bland folk inom det "andliga" och new-agare speciellt.

Men få är det som insett att sanningen är absolut, men att vi ser den ur olika fönster.

Få är det som förstått att man KAN säga vad som helst, och att man KAN vara kritisk och ifrågasättande UTAN att för den skull är negativ och elak, och att orden promt måste vara riktade mot "mig själv som person"

Få är det som kan läsa utan att ta till sig. Få är dom som kan läsa en text och bara se den för vad det är: en kakbit ur den person som skrev den.

Allt för många tar åt sig, som tilllåter sig bli skadade, chockade, sårade. Ja, TILLÅTER sig, du läste rätt… för det är vi själva som bestämmer vad som ska såra oss. Det är ingen annans fel om vi blir sårade, upprörda, eller irriterade över det som skrivs (eller sägs) till oss - det är bara vårt eget fel.

Vi tar åt oss, vi låter egot blomstra upp i fel riktning och ta åt sig, vi tror vi är viktiga och betydelsefulla och vi ska minsann inte tåla att ngn tycker annorlunda, eller Si eller Så - åsså är snöbollen i rullning.

Det kan iofs vara ett rätt kul fenomen att betrakta :)

MEN… nu har vi spårat ur ordentligt här! Tillbaka till tråden om barnfoton på altaret!!! 

Mvh, T

Hias
0

Ja Så va det att ha sina ÄLSKADE BARN på altaret Glad fast kanske i en annan form då…BB Hias

[trumman]
0

#11 Å andra sidan ska dom sakerna inte BEHÖVAS, om man skriver bra, tydlig, svenska.

Mvh, T

Astrina
0

#14 Jag tycker om raka budskap, hellre pang på än omvägar. Så fungerar även jag.

Visst tror jag att det inte behövs alla gånger, de här förtydligarna som vi har IRL, men ibland skulle de underlätta. Eller..underlätta och underlätta, snarare vara trevligt.

[trumman]
0

#15 *ler finurligt* Varför tror du folk uppfann emotes och smileys? ;)

Astrina
0

Hmm, hmm wonder why…