Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 877 ggr
Tistel-
0

måste drömma!

jag har en uppgift till en kurs som mist håller i!

Uppgiften att drömma om en stav (ja precis=))

men de senaste fem nätterna har jag inte drömt något alls! Är det någon som har en idé om hur jag ska kunna Drömma?

spindelfot
0

Det bästa är ju att med en öppen och klar önskan innan du lägger dig, be om en intiutiv dröm. Inte bara inuti dig - be om det högt. Innan du somnar - tänk på vad för svar du vill finna i drömmen.. inte vad du ska käka till frukost..

Sedan… hur sover du? Hinner du sova ordentligt på natten? Du är ju uppe rätt sent iaf :) Du kanske sover väldigt hårt och väcks av en väckarklocka eller likn så att du inte hinner uppleva en ordentlig REM-sömn?

det jag skrivit här funkar bäst för mig när jag vill drömma 'bra', det funkade för mig med staven iaf.. men jag kan inte tyda drömmen jag fick ordentligt… stressa inte, svaret kommer nog när det ska.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jodrena
0

min filosofi går litet åt andra hållet än spindelfots. Du kanske försöker för mycket? Citerar en del ur ett citat som trumman skrivit här någonstans som passar in i mitt tänk: "Den som förväntar får inget se, den som väntar får se."

Du kan inte tvinga fram svaren. Visst kan du be om svar, men vänta på ett svar snarare än förvänta.

Sen kan jag ju rakt ut säga att jag "fuskade". Jag fick ju svaret redan innan vi fått läxan :P då var det inte i någon dröm utan medan jag oljade in staven och strök den med händerna. Kanske hittar du ett annat sätt att kommunicera med den, du med. För jag försökte även göra läxan när vi fick den men då var det blankt. Och jag tror ju knappast att jag får "IG" för att ha hittat ett annat sätt att kommunicera.

Och kanske är det så att din stav helt enkelt inte vill ha förändring. Tålamod och väntan, det får man nog ha när det gäller såna här saker. Det är min inställning.

Eiyra
0

Lyssna på #1 och #2

Brukar du ha svårt att drömma? eller är det bara svart just nu?

Om drömmandet inte fungerar så hitta ett annat sätt att kommunicera på. Experimentera litet, prata med den, använd den, ta en lång skogspromenad och sätt dig i skogen och filosofera med den.

Kanske vet du redan svaret?

svartmask
0

Denna tråd hjälpte även mig, är mycke in to drömmar och sånt.
Tack för infon vänner^^

Blesses

Mist
0

Hehe , ha den med dig varje dag i stället då :)
Låt den få vara i samma rum som dig överallt :)

Be den om hjälp och säg till den att snälla ge mig svar..
Jag hade svårt för det här med , men det kommer…

* Lovar *

spindelfot
0

det har jag jättesvårt med.. jag förväntar mig så mycket.. skitfånigt egentligen - att man förväntar sig en massa upplevelser från naturen och andevärlden med tanke hur vi pissar på den vanligtvis, om något är det ju vi som ska skänka upplevelser.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Veyla
0

Håller med spindelfot där. Varför förvänta sig så mycket men inte ge något?

Vill man få styrka från naturen får man visa naturen kärlek.

Tistel-
0

Haha! ja men hur svårt kan det vara ? =)

Jo jag sover nog inte riktigt bra tror jag, mycket i huvudet just nu! (börjar tro att jag har valt fel stav) Verkar helt död, finns liksom inget "liv" i den… Låter knasigt med så känns det.

Jag funderar på att göra om det hela, för jag var ändå jätte febrig o dan när jag hämtade den i skogen.. kanske valde fel?=)

Tack för svaren allihopa =)

Mist
0

Tistel_ , om du vill göra om det och finna dig en ny…
Gör det , du känner bäst själv :)

Det är ok vet la du ;)
* kramar & tankar *

Tistel-
0

Hihi! vad bra=) Då ska jag göra det så fort jag  kan =)

Hadina
0

Tistel_ Kämpa på.. det kommer funka.. tro mej!

Tistel-
0

#11 jaa får hoppas det =)

Mist
0

Klart det funkar tjejer ;)
Och det är ok att det tar lite längre tid…