Dagens Glädjeämne 27/4
God Morgon alla kära vänner!
Sov det mesta av gårdagen, halva kvällen och sedan hela natten til 8 i morse…vakande pigg, kry och fylld av glädje…
Ute är det lite såregn…men grannens Lönn har slagit ut under natten…härligt att fylla ögonen med grönt igen….
May your day be Blessed
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Gomorgon Broder här har jag haft en träff me vår nya fammedlem som just vänt åter Humlan Hubert. Dagen dock grå och trist få se om fader sol vill försöka ta sig fram och vi kanske kan få ett par timmar till i skogen idag. Häxkramar Hias
Gomorron alla fina! Mitt glädjeämne idag är att jag ska få gå under vår underbara häxsyster Hias trygga vingar till en fullfjädrad,ödmjuk häxa. Vad dagen mer kommer att innehålla för glädjeämne har jag inte en susning om ännu…men det kommer säkert mera..*L
Vacker dag till er alla..BB/Broken
Godmorgon!
Välkomnat denna underbara söndag med en 2-timmars långpromenad i skogen..full av liv,lust och medvetande…flyttade jag mej tillbaka till.. härliga insikter….
Önskar eder alla en skön söndag.
BB//W
Godmorgon Hias och BD , mina ögon är känsliga för grönt, rättare sagt beroende av grönt.
Koltrasten överraskade mej här på morgonen ochh kom å hälsade på mej, har inte hört honom sjunga.Den vackra vännen i svart högtidsdräkt och varmt guloranga leende delar ett äpple med mej. Andligen fick han en stor kram.
Vandra i Ljus å Skönhet
Godmorgon Brokenfether och Waara ni slank in medan jag skrev och ytterligare folk slinker kanske in nu så godmorgon alla underbara folks.
Vandra i Ljus å Skönhet

Önskar alla en underbar söndag
SEV 
God morgon allihopa! Dagens glädjeämne är den härliga luften med doft av regn! Fönstren på vid gavel här. Mmmmmm!

Dagens glädje för mig, är nog att det är ett dygn kvar till resan. Så imorgon kväll har jag alla tre pojkarna runt mig och livet är komplett. Min fru, min vän och mina tre söner… och vi skall inte heller glömma mina pojkars broder. Vi är fyra föräldrar med fyra barn mellan oss.
Ännu en glädje är allt som grott och kommit upp under natten, precis som jag föreställde mig att det skulle vid det lätta regn som hälsade på oss under natten. Mina pojkar vaknade på strålande humör (vilket dock gått över till bus nu).
Slutligen som en glad morgon är att nu är det dax för en cigg och sedan strukturera upp denna kaotiska dag med musik, dans, sång och röja järnet för att det inte skall se ut som ett slagfält när vi kommer hem igen :D

God morron till alla nyvakna!
Har varit uppe några timmar jag *L* Fått i mej både kaffe, cigg och en kopp te..
Idag ska jag plantera ut mina örter i trädgården.. har gjort en fin plats till dom.. Har kollat vädret för tio dagar framöver.. och som det ser ut nu så blir det ingen nattfrost, Är ju rädd om dom små liven ju!
Önskar alla en underbar och givande dag!!!
_
Brightest of Blessings
_

God fm:) Sitter med mitt kaffe.. ska skutta til butiken o köpa frön….
BB
MVH Isnornin

Idag är bara min helt egen dag.. det börjar grönska utanför fönstret och fåglarna kvittrar. Förmodligen kommer de tnån regnskvätt idag men det behöver nog jorden. Jag sitter och äter frukost och har läst morgontidningen. Idag ska jag ägna tid åt mina studier men även skriva på en roman jag har hållt på med under en längre tid, men nästan aldrig får tillfälle att skriva på. Jag ska bara sitta i mjukisbyxor, äta honung och skriva haha.
#11 Det låter verkligen skönt..*L
Godmiddag alla ni.
Dagens glädjeämnen är svåra att se. En inte bra dag. Jag ska försöka mej ut i skogen en stund för att få krafft.
Kramar till er alla. BW

Yay vi har hittat en gammal söndertuggad boll och nu har kissen börjat apportera igen. (han vägrar de nya bollarna)

#13 Kraft och glädje kommer till dig med expresskorp! (hyr in en till genast)

#13 systrami jag sänder dig krafter så dagen din vänder och du får en posetiv energi hos dig så glädje och skratt få bringa din dag…Puss i pannan.

God dag ! på er alle !
Ja du BD jag tycker du verkar vara det stora glädjeämnet på denna sajt….Ödmjuk , Vänlig, Öppen och utan rädslor !!
Tycker om …Och önskar dig stor lycka med din Kärlek *ler*
Kramixar åt alle orädda , ödmjuka, vänliga själar !
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Tack Wargmåne för dina vänliga ord….rädslorna finns nog hos mig oxå…..men jag försöker bekämpa dem..
Min Kärlek växer sig starkare för var dag…för att bli oövervinnelig ….
Bless You and bless all!

#18 ja du broder Branduir du är en mycket speciell bror och jag vet att din kärlek kommer att stå vi din sida /de har vi redan talat om och jag har hitintills inte haft fel någe gång under min tid som Häxa vilket är över 20år nu och som jag sa till dig Innan sista lövet faller ….Mer behöver jag inte förklara här… Puss i pannan och kraften är me dig.

Ja det var kanske ett banalt glädjeämne, men jag är glad för att det fungerar att visa bilder i min dagbok igen! Golven är nyskurade och middagen är redan färdiglagad.

#20 inget är för banalt så länge de skänker en glädjestund av dagen så Kram på dig systrami Coturnix och BB Hias

Kram Hias! ;)
#15 Tack vännen jag håller utkik.
#16 Tack du oxå allra käraste syster. Krama till er båda och massor av värme.
BW Kram 
#13 Underbara människa…skickar massa kramar…tankar o allt jag kan …till dej!
BB//W

glädjeämnen…varma ömma ord från en älskad kvinna….den glödvarma glädjen i hjärtat….hennes underbara ögon och sången i hennes röst….den underbara känslan av att vara ETT…att höra i hop…DU! JAG! VI!

"18 jajaja det är ju det jag menar *s'
det är enna det som är grejjen va…..
Rädslor visas på hur mycket bekräftelser man söker …. ….
hehe
*Busar runt*
Glädje är att få vara sig själv.!
Idag är jag glad för det ….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#24 Kraaaaam

Glädjen idag… Ett nystädat växthus! Åh, det är så härligt att få riva ut alltihop och spola hela växthuset med vattenslangen (den skötte för övrigt min fyraårige son med största entusiasm) och så gnugga vartenda skrymsle med såpvatten. Nu luktar det sååå gott där!
Imorse vaknade jag i en slags vrede, men hur kan man fortsätta att vara arg och sur efter en heldag i trädgården? Inte jag iallafall. :-) Sätter in en bild på mitt nystädade växthus. Det ska bli så härligt att snart flytta ut alla småplantor dit.
Kram på er alla goa häxor!!

Va underbart vackert Iram /Häxkram Hias

Tack Hias! :-)
Måste bara få visa Stampe också. Han är en underbar jättestor blå nallekanin, och idag släppte jag honom i perennrabatten eftersom jag inte har börjat rensa där ännu. Åh, så glad han blev. Han hoppade och gjorde krumsprång med alla sina 9 kg. Till slut lade han sig mellan Ålandsroten och jättedaggkåpan och så allmänt mysig och nöjd ut. :-)

åhhhhhhhhhhh så söt han är vilken gosemos…

#30 nämen :) kan du ha honom alldeles lös på gården? hehe, jag har sett till att mina föräldrar har en kanin. Jag tog helt sonika den ifrån en vän för han bodde i badrummet utan hö eller nåt. så jag tog hem honom och sedan dess har han bott i våran "hundgård" som ju mer är en kaningård nu… även efter att jag flyttade därifrån trots att de inte är några djurälskare direkt. Han har det så bra och fint nu hihi :)
Glädje…jag är bara glad idag…ni sprider glädje i flera trådar här idag…precis vad många av oss behöver….fortsätt gärna….
BB//W

Du är en goding i sig Waara /BB Hias

idag vill jag bara vara *****'s

*S* Vad broder Branduir hehehe /du är en ljupunkt i vårt universum och du vill bara vara **SS**Häxkramar…

*S*…

tar bort inlägget eftersom det kan missförstås…

Oj det gick snabbt!! 

borttaget

Hmmmm du ser kära broder #38 åter ett tecken som du givits idag av din son och va ska man säga mer än ja du han kommer att gå långt i livet me en far som dig och eventuellt en extra moder som xxxxx så kan man säkert inte få de bättre eller hur.
Men förstår va du tänker de är dock en bit kvar allt är än så nytt och de är en viss bit kvar … Bless…

men vad det är jobbigt att vara nyfiken;)!
MVH Isnornin
#34…goding…de e du de Hias….
Waara…vara…i varandet ja, e det underbart…eller e det underbart….??
Att bara vara!… Sköt om er alles!
BB//W….

BD.. Jag glädjs med dej!.. vill att du ska veta det.. även om du redan vet det!! :))

Hoppsan här kommer en lurvig liten tygapa farandes och min dottra som säger så här"mamma apis vill se va som händer på HIF han gillar det oxå har han sagt mig!"" va gör man man bara ler och sätter denna tygapa här intill och hon är lugn nu i soffan LER!

ja ni verkar alla ha haft en bra dag…jag med fastän jag har knegat på jobbet hela dagen. Men nu är helgen gjord och jag kan se fram emot en ledig långhelg nästa vecka . Så det blir dagens glädjeämne för mig…helgen är avklarad kram tindra
Dagens glädjeämne … finns inte. förutom att komma hem efter en helg som kunde ha kvävts i sin linda :( Men blir kanske bättre en annan dag….
Skänt att detta fungerar igen.. det är en källa till glädje i sig att få kontakt med er alla igen .
Kram och BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Jag gick ut i skogen, hade trumman med mej. Tänkte att jag skulle sätta mej en stund å trumma.. DÅ dök det upp en människa!! I MIN skog!! Ha ha ha….
Hon letade efter sina hundar som rymt.. och berättade om björnen som setts där i skogen titt som tätt!!! pratade och pratade och jag var ju inte ett dugg pratsugen…Efter en stund gick vi skilda vägar.
Jag bad om fjädrar till mina drömfångare. Jag fick en skamfilad vad jag tror är Ugglefjäder och en hel hoper smådun och pyttesmå fjädrar från nån stackars liten fågel som blivit föda åt någon annan. Men det gör ju inget eftersom drömfångarna är små oxå. Nu ligger fjädrarna i frysen ett tag.
Appropå frysen.. hm.. jag kom just på… jag har inget ätit idag!!! Ops!!
#45 Av allt det kloka du skriver till oss så glädjs jag mest åt när du berättar om dina barn…eller ngt. kul du gjort…för då vet jag att du oxå får tid dej o de dina o att vara i varandet…
#48 Men gumman lilla….klockan e 9 på kvällen och du har inget ätit…?? Kram på dej! hoppas du ätit nu…hm…
#49 Nej jag har inte det.. men jag ska kanske göra det snart… Hur mår du systra mi?? *orolig*
#50 Du skall icke oroa dej för mej..men jag oroar mej för dej..så,…nu kramas vi :-)
#51.. *skrattar i tårarna* Du är ju för go.. *s*

Glada skratt från mina söner. Dagens höjdpunkt.:)

Dagens glädjeämne så här på kvällskvisten…jo, min bror fyllde år idag och då fick jag träffa flera älskade familjemedlemmar som jag blir glad av!
#52 Du e go kära systrami..
Godnatt familjen hif….
BB//W
#56 Gonatt Waara….vackra drömmar och gonatt till alla er andra fina oxå som är på väg till sängens vila…Kram BB/Broken
#56 sovgott vännen..
#57..Sovgott du med Broken,vad rart av dej..nattinatt…alla…
#58..Godnatt kära BW..puss i pannan..
Godnattkramar…
Vandra i Ljus å Skönhet
#56 Godnatt till dej oxå.. Jag tappar bort mej i alla trådar i kväll.. :)
Å bäst jag säger GodNatt ALLA "häxor"
BW kram 

God natt god sömn till er