Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2342 ggr
Veyla
0

Lägre magi

Svartmask bad mig om att skriva lite om den så kallade lägre magin. Så jag tängte att jag kunnde göra det.

Lägre magi går i grunden ut på att förstå och arbeta med människor. Jag vet inte vad ni anser om att människan är ett djur. Men jag anser att vi är djur iaf. Och om vi är djur så handlar vi också som djur.

Användningsoråden: Överallt! I affärer, hemma, i skolan, på jobbet…

Lägre magi har igentligen ytterst lite med magi att göra. Det handlar om förståelse mer än att svinga ett trollspö. T ex behöver jag bara titta på en människa så tycker denne att jag är jätte trevlig. (Det har jag faktist bevis för)

En stor del av det hela är då som ni förstår kroppspråket. Jag har ett ganska så femenint kroppspråk för att vara kille o 16. Men jag är ingen fjolla utan jag balanserar där imellan. Det tror jag är viktigt. Man måste acceptera att man har en kvinnlig och en manlig sida inom sig. Ingen av dem är fel. Framhäv båda sidorna och du har gjort det största arbetet.

Nu har du bara forskningen kvar då. Sätt dig på torget o spana in människor. Hur dem reagerar och hur dem går, Vad dem gör, ja allt.

Det är en ytterst viktig del att kuna sätta rätt ord på  rätt plats med. Vilket kräver ett visst ordfråd. Men är du intreserad av ord så har du det garanterat.

Jaa. Jag vet inte om det var så bra förklarat men ni får gärna ställa frågor. Om ni vill läsa mera utan mig (o läsa text man förstår:P) så rekomenderar jag the satanic bible av Anton LaVey. Där står det väldigt utförligt vad lägre magi är. Det här är ju bara min tolkning utifrån mina erfarenheter (vilka inte är uneversala). LaVey hade lite fler hår på nacken när han skrev;)

En annan källa jag kan rekomendera för lite mer avanserad text är den kristna biblen. De kristna har sysslat med lägre magi i hundratals år (Har fårlorat gnistan nu.) Självklart använde dem sig av fulare knep men jag anser att dem som gick korståg t ex inte var äkta kristna. Dem äkta kristna har kristendomen som en individ filosofi. Dem vill inte att just deras gud ska vara störst eller så som man ofta hör tyvär.

Dem mäniskorna är ofta fina människor och oftast genom lägre magi. När dem pratar om gud gör dem det med hjälp av lägre magi.

Nu vet jag att dem inte kallar det för det o skulle säkert neka allt som har med satanistisk magi att göra, men "lägre magi"är bara ord. Utövandet är desamme.

//magiker lärlingen

[trumman]
0

*poff!*

svartmask
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh. tack för att du svarade på min förfrågan, den var mycket givande^^.

Då kanske jag kan passa på att rekomendera om en underbar bok som tar upp detta ämnet ganska mycket, författaren nämner ingen magi, utan han skriver om att läsa människor.

Konsten att läsa Tankar - Henrik Fexeus

Har den själv i min bokhylla. Den är både rolig och lärorik, och allt han skriver känns så sant. Den borde läsas^^ Ska nog damma av den och läsa om den igen redan idag tror ja.

Bless

[trumman]
0

Kan du läsa tankar nu då?

Mist
0

Bra skrivet och bra info :)
Tackar !!

//  Mist

Iram
0

Hej Veyla!

Det där med kroppspråket är väldigt intressant tycker jag. Vi sägs ju förmedla mycket mer till varandra genom kroppspråket än genom ord, jag har hört siffror som 70/30%, vet inte om det stämmer.

Jag köpte en bok för ett tag sedan, den heter: "Konsten att läsa tankar; hur du förstår och påverkar andra utan att de märker något", skriven av Henrik Fexeus. Jag har inte hunnit läsa så jättemycket i den, men den verkar iallafall väldigt intressant. Påminner det inte lite om den sk lägre magin? Eller är jag ute o cyklar…?

För övrigt så ligger säkert bristen på kroppspråk bakom rätt många missförstånd och bråk på t ex internetforum. Man kan använda smileys såklart, men människor kan ändå lätt missa att man säger något på skoj eller med glimten i ögat.

Mvh Iram

Iram
0

PS, måste bara tillägga att den där boken alltså handlar om att kunna läsa människors kroppspråk och små signaler!

Mist
0

Men den boken låter ju bra .)

[trumman]
0

Ahh, om kroppsspråk ja. Jag är lite av en expert på det området.  Finns väldigt lite som smiter förbi mig då jag är med folk, och det, tillsammans med empatiska förmågor och en rätt extensiv erfarenhet av folk och beteendevetenskap möjliggör att jag rätt träffsäkert kan läsa allt bakomliggande hos en människa.

Jag en "mönsterhittare" av rang också = alltså jag kan se, upptäcka och koppla ihop, nästan sjukligt faktiskt, små avvikelser i beteende, tonläge eller gest till en större bild som jag förstår.

Mycket av min kunskap i det här kommer sig utav att jag blivit mobbad upp genom hela skoltiden, och av och till senare i livet också. Jag har  på ngt vis MÅSTAT lära mig att snabbt läsa en person så jag vet hur den ska tas, hur JAG ska vara med den och hur den funkar, vad den gillar, vad den reagerar positivt och negativt på etc för att kunna anpassa mig till att vara på ett så bra sätt med denne som möjligt  så de inte skulle vända sig MOT mig.

Nu har jag lagt av med den krypande attityden, och är alltid mig själv i alla lägen, men kunskaperna finns fortfarande kvar tack och lov och jag kan använda min expertis till att snabbt och effektivt hitta vad som felas i en människa, vilka system av skydd hon satt upp runt sig, vilka beteenden som signalerar dessa beskydd - så att jag bättre kan bota och hela.

Intet ont som inte har ngt gott med sig mao.

Blodeuwedd
0

aha! Nu fick Jag en AhA upplevelse där trumman. Det är ju så det är. Jag blev oxå mobbad och lärde mej tidigt att läsa av och tyda andra människor. Det har alltid varit jobbigt att försöka anpassa sej till hur andra människor kanske ska reagera eller bete sej. Jag har krympt som person.

För några år sedan kom jag dock på ett sätt att inte låta det styra mej. När jag känner av en annan människas energier som jobbiga så tänker jag mej ett skal av ljus och säger till mej själv att det funkar inte på mej. Fösta gången jag testade var det nästan så den andra personen studsade. Häftig känsla faktiskt. Antar att det har med utstrålning och kroppsspråk att göra.

svartmask
0

De va den boken jag menade som Iram nämnde:P

Iram
0

Men jisses, Svartmask, jag missade att du hade skrivit om den först. Snacka om att vara blind ibland…

Flört

svartmask
0

eller bara synkad tankeverksamhet^^

lightseeker
0

#8, hm nu förstår jag sammanhangen litet bättre trumman.

Ijin
0

Läsa tankar är att läsa tankar. Men riktig kraft kan du se hos folk med Downs syndrom, som kan se själarna på folk. Inte läsa dom, utan se dom. Annars läser man kroppsspråket och förutspår vad som kommre hända där igenom. 70% av retorik är kroppsspråk. Går retorik just nu, så den infon får man tryckt i ansiktet…

Jag försöker nå det min bror kunde, att se själen på folk. Det är ju egentligen utsidan man ser och då lägger en bild av det. Det har aldrig någonsin fel… Ungefär som det trumman säger; Jag har lite av den egenskapen…  

Undra om det är någonting som folk som blir mobbare har lättare att lära sig, kanske för att man har det som ett sätt för att se innan det blir problem. Liksom att se vilka det är som bråkar och inte…? Lite spekulationer tack, trummen;)

svartmask
0

Ja dom med downs syndrom har ju en kromosom mer än oss andra, så dom kanske har ett bättre seende tack vare den extra kromosomen^^

[trumman]
0

#14 Det behövs bara lite träning, så ser du snart själen/anden på människor. Det går. Jag har gjort det länge.

Ijin
0

#16 jo jag vet;) Men ska kunna det innan jag fyller 20. Annars går jag och klår ner en björn.

[trumman]
0

#17 Come an ba! ;)

svartmask
0

#18 har du något bra tips eller övningar man kan göra?
Med tanke på själ-seendet menar jag då.

bless

[trumman]
0

#19 Som med det mesta annat inom "det här" handlar det om att ha goda lärare som kan visa en vidare på vägen.

Det är svårt att förmedla annat än idéer och puttar i rätt riktning på ett forum, så du gör bäst i att finna en lärare så snabbt du kan om du int redan har en.

Men ok, några puttar i rätt riktning mot att se ande/själ i folk:

• Medvetenhet om skelettets kraft, symbol och betydelse.
  • Intention! En bergsfast intention och målet i sikte, alltid. Stark som viljan hos en mor som vill få ut sitt barn ur en brinnande bil.
  • Förändrat medvetande. Kunskap i hur det går till och förmåga att stanna kvar i det även mitt i värsta sthlm-jäkten.
  • Öppet 3:e öga, om vi tillåter oss att kalla det så. Förmåga, talang, kunnande i att Se Mellan Världarna. Att se Insidan på saker och ting. Andesidan.
  • Tålamod.
  • Veta Varför. Du vill vara klar över varför du ser efter detta i människan. Saknar du anledning värdig nog att locka, pokca, på kraften kommer det säkerligen misslyckas - detta hänger ihop med Intention.

Lycka till!

Mvh, T

svartmask
0

Tack ska du ha trumman, ska tänka på dina ord. En sak av de där punkterna som jag har turen att redan ha, och det är tålamod^^.

Bless

[trumman]
0

#21 Bra. Det är nog den viktigaste punkten.

svartmask
0

nämen! då har jag en redig tur då xD

[trumman]
0

…nåja, du har 5 punkter till å spika ;)

svartmask
0

haha, så sant så^^

[trumman]
0

Ja så är det, jag kan inget annat än att tala sant - slutade ljuga vintern -95.

Numer ljuger jag bara för snuten och myndigheterna ;)

svartmask
0

de är rätt de Trumman ;). Ljuga må vara dumt mot sina medmänniskor, men mot polisen och myndigheterna så går de oftast för sig xD

Ijin
0

Den nästan enda magin jag tror på är magin som kroppen håller i sig. Den som gör att man klarar mycket mer än vad man tror;)

Bappho_
0

Du tror inte på tankens kraft?

KlaraStjarnljus
0

Ijin, det kanske är så att kropp och själ är ett? Att tanken påverkar kroppen mer än vad du vet, och snabbare än vi hinner notera det? Våra kroppar är helt otroliga, men inte på något sätt övernaturliga. Å andra sidan så tror jag inte att tankens kraft och påverkan på oss själva eller annat är övernaturligt heller. Allt är fullkomligt naturligt, vilket innebär att folk som behärskar magi inte på något sätt är bättre än folk som inte gör det. Det naturliga är underbart och otroligt på så många sätt, men logiken finns där!

Ijin
0

#29 Om tankens kraft vore så stark hade jag haft jääävligt mycket makt just nu.

#30 Kanske. Men om jag har någon form av magi i mig så går det rakt in i kroppen..

Bappho_
0

#31 Jag är såå nyfiken på vad du ska ha den där makten till Skrattande

KlaraStjarnljus
0

#32 jag håller med,

#31 vad tror du att magi är egentligen? magi ÄR ett medvetet användande av tankekraft, manipulation om du vill, av inre och yttre förhållanden. det går inte att göra vad som helst, naturligtvis, men det är inte svårt att träna upp ett visst "tänk", känslighet och förmåga att påverka. den typ av magi som veyla tar upp här kan lätt förklaras som psykologi, logikförmåga, manipulation och liknande, utan att det betyder att det är mindre magi än någon annan magi. magi är helt enkelt påverkan genom vilja, det är ingen övernaturlig superhjältestyrka.

Ijin
0

#32 Ingenting speciellt… jag gillar att ha makt, inte att använda den..

#33 Magi har många uppfattningar, och har ingen makt försen någon tror på den. Jag är mycket väl medveten om vad magi är, och hur den kan uppfattas.

[trumman]
0

#31 Tankens kraft ÄR så pass stark, men det är inte alltid tankarna är så starka ….tänk på det.

Ijin
0

#35 Vi pratade om det förut.. Det är just det som gör att jag har ens en liten chans mot dom jag tränar emot…

Veyla
0

#33: Du säger att det inte går att göra vad som hälst. Vad har du för motiv?

Jag tror på att magi är allt och inget. Det handlar om att se universum upp och ner och ut o in. Vänd o vrid på allt och var öppen för det du ser. Visst är vi olika starka men med hjälp av andra blir magin starkare. Hela universum är uppbyggd av magi och därför går det att göra vad som hälst.

Så om min teori stämmer är det alltså rent teoretiskt möjligt att bli odödlig. Men i praktiken är det omöjligt ty det kräver så mycket.

Så ser jag på magiGlad

Ijin
0

#37 Odödlighet är möjligt på andra sätt. Alla är då på vetenskapliga.

Veyla
0

Ijin: Är det??? Kinas första kejsare åt kvicksilverkulor. Det gick väl så där om jag vill minnas rätt:P

Ijin
0

#39 Inte precis så… Men om du studerar biologi så upptäcker man det. Det är knappast någonting som kommer under våran livstid. Men jag lär väl leva i ungefär 100 år. Alltså, från medellivslängd på 80 till en på 100. Cellerna i kroppen talar om massor med saker för oss. Bland annat att dom är tidsinställda att dö vid en viss tidpunkt när dom blir för gamla. Lite genetik kan kanske ändra på det.

Veyla
0

mm… men skulle inte det kräva en slags kloning? du vet att musklerna inte håller hur länge som hälst heller. Du skulle bli tvungen att skaffa dig nya kroppar hela tiden. Och ärligt talat tror inte jag att jag kommer att leva tills jag blir 100. Jag tror att medelivslängden har mött en vändpungt nu. Vi är mellan två tider nu och iom att naturen inte längre styr oss så får vi fixa utväklingen själva.

Jag blir kanske bara 50-60 år om jag fortsätter som jag gör nu. Med tanke på att saker o ting bara blir enklare så är risken stor att min livslängd blir ännu kortare. O då är jag ändå ganska hälsomedveten om man gämnför med dem andra i min ålder.

Visst blir det bättre sjukvård och man kommer längre i forskningen. Men vi kommer ju ingen stans om vi inte tar hand om våra kroppar (vilket inte är så lätt idag när vi erbjuds massa enkla alternativ hela tiden)

isnornin
0

Bara nyfiken…. varaför startar du inte satanister iFokus?

MVH Isnornin

Veyla
0

Jag har många orsaker.

1. om jag skulle skapa något forum så får det heta "alla ifokus"

2. det finns redan många satanist forum.

3. jag är inte här för att lära ut igentligen. Jag är här för att lära mig om annat. Jag har också gjort det.

Men iden är bra. Bara det att jag inte tycker om ett forum där alla tycker lika. I ett forum ska man lära sig något och ett utmärkt sätt är att diskutera det.

Astrina
0

Jag upplever inte att vi tycker lika här alla gånger - tvärtom. Det tycker jag är skönt. Att vi har ett härligt klimat, man kan tycka lika och olika, det spelar ingen roll.

Ijin
0

#41 Vad får dig att tro att det skulle gå ner? Det är just våra medicinaska framsteg som gör att vi lever längre, och saker och ting är ju inte speciella lättare nu? Andra problem kommer istället; Naturen styr inte människan mycket längre, det enda den kan göra är att totalt utplåna oss om den vill. Vetenskapen är som tanken. Den har inga gränser.

Livet för mig har varigt så långt ifrån lätt som det kan vara.

Ljusalv
0

Jag är rätt tveksam till själva begreppet "lägre magi".. För mig är magi just magi, det ligger nån slags värdering i att rangordna magi som "lägre" respektive "högre"..

Ijin
0

#46 Sant.

Veyla
0

Ijin #45: Jag menar inte att livet är lätt på det sättet. Jag har haft ett jävligt liv hitils med. Jag menar bara det att det är lättare att vara social (datorn). Letare att ta sig någon stans (bil) Jag behöver knapt gå utanför min dörr mer. Det var det jag menade;) Och om vi inte rör på oss och bryr oss om våra kroppar så kommer ingen sjukvård att hjälpa. Inte sant?

Ljusalv jag tycker inte heller om  att rangordna magi eller något över huvud taget. Jag hatar ord. Jag vill bara se världen som den är helt enkelt. Inte dela upp den i delar eller rangårdningar. Den enkla sanningen är ofta den rätta. Men människan söker efter kluriga saker så att se saker så simpelt som jag gör är imot vår natur. Det krävs viss träning och framför allt inställning.

Begräppet Lägre magi är det nog (notera att jag skrev NOG) LaVey som kom på. Antagligen utav den enkla anledningen att det låter som en bra start. O den lägre magin är alltid bra att ha som grund i allt man gör.

Ijin
0

#48 Beror på, för jag har min grund fysik just nu, alltså botten på allt. Jag väger runt 90, men jag kan ändå springa 2-3 KM på runt 15 min iallafall. Det är min grundfysik… Så jag klarar mig ändå. Att sitta stil förstör inte kroppen. Dessutom använder jag väldigt stora mängder energi framför datorn, bland annat för att tänka.

Veyla
0

Ijin där har du väldigt fel. Du har med sonen till en massör o göra:P

När du sitter så faller ryggen ihop och krumpnar. Ofta använder du armarna framot i timmatal vilket gör att musklerna på framsidan blir starkare än dem på baksidan, och det i sin tur resulterar i ont i nacken och huvudvärk. Se på dem som sitter i rullstol. Deras ben är inte mycka att stå på.

Ijin
0

#50 Ja, sen så kan väl du fortsätta tro det? jag har varken rygg problem eller ont i nacken. Inte krumpen rygg helller.

Olika personers fysik påverkar olika. Mina ben är någonting du aldrig vill möta, dom är otroligt starka. Mina armar är det som är svagast, medans ben och rygg är det som är starkt. Jag kan ta runt 120 KG på min rygg, utan problem.

Så jo. Min grundfysik. Sen om din är annourlunda vet jag inte, men jag har rätt bra genetiskt anlag. Kolla med dina föräldrar och se vad dom har och sedan jämför med dig. Kolla sedan längre bak, te.x. vid far och mor föräldrar.

Människan fysik är enormt påverkad av vilka gener man har. Därför man man inte generalisera dom. Kort sagt, alla är olika, hur mycket du än försöker. Samma med psykologi.

Veyla
0

Ijin jag måste bara fråga. Är du forskare eller läkare eller något sånt? Du är inte speciellt ödmjuk. Jag har läkare och forskare på min sida i diskutionen så kanske dags att visa lite ödmjukhet.

Jag märker att du gillar att slänga dig in i saker som du inte klarar (eller hur du beskrev det). Men det börjar tyvär reta mig lite nu. Jag liter nog mer på min utbildade mor än på dig. dessutom är det lätt att se att muskler som inte används krymper.

accept it!!!

lightseeker
0

jag hänger inte med alls i diskussionen, men att säga att ens utbildade mor är mer att lita till, än en människa som kanske "bara" har personliga erfarenheter, är väl inte heller speciellt ödmjukt, eller?

Ijin
0

#52 Nej, varken eller. Talar efter egen erfarnhet, Suttigt framför min burk i snart 6 år, och har inga skador what so ever. Sen att läkare och forskare har lätt att standardisera är någonting som är vanligt. Och nej jag är inte ödmjuk, och jag lär aldrig bli det heller.

Såklart muskler krymper. Men om jag tränar blir jag stark fort, men jag går aldrig under en viss gräns. Den gränsen heter Grund Fysik, och varierar stort mellan olika typer av människor och gener. Och ja, jag kastar mig rakt in i saker tills jag blir motbevisad. Its my way of life, helt enkelt.

Så förklara varför min rygg är perfekt, och min nacke inte har några skador och varför mina ben och rygg är starka fortfarande.

Att alla människor har samma fysik är så stort skitsnack så att det får inte ens plats i munnen på mig. Visst, alla organen kanske ser likadana ut, men hormoner och liknande är så pass olika att ingen människa är den andra lik.

Istället för att du lyssnar på andra, lyssna på dig själv, då kommer du längst. 

#53 Det gör inget;)

[trumman]
0

…åsså var ni igång med att vattna igen då ja…

Ijin
0

#55 Du är bara bäst ibland:D

Veyla
0

Ijin jag har aldrig sagt att alla har samma fysik. Kan du motbevisa det?

Du säger att din kropp är helt felfri va? Du sa inte det ordagrant men jag tolka det som det. Jag kan inte säga något annat än att det beror på just din grund fysik (som jag holler med dig om och har alltid gjort). Att du tränar ibland är ett klart pluss:)

Men skilnaden mellan din och min kropp är just det med grund fysiken. Jag har ingen vidare bra grundfysik och det finns inte många i min ålder som har det. Därför tror jag fortfarande att medellivslängden kommer att minska.

Ijin
0

#57 Du är fortfarande ung, men jag tror nog att du precis som många andra kommer börja träna. Dom flesta gör det. Min kropp är istortsätt felfri, jag har inga allergier, inga skador, läker bra.

Enda nackdelen är väl att jag går upp i vikt rätt fort. Jag har inte tränat på nästan 3 år nu… inte rört mig det minsta, men inte varigt med om någon större kroppslig förändring.

Och jag kan säga att även om du inte skrev det rakt ut, så förutsatte du att många, eller alla, har samma fysik som dig. Och forskare/läkare normaliserar saker väldigt lätt, jag menar, hur skulle det låta om dom bara kom på saker för vissa folkgrupper?

Jag vet precis hur jag fungerar, in i den minsta lilla vrå… Jag lyssnar på vad min kropp säger, för en själv ÄR inte kroppen, man bara STYR den. Så om du ska veta någonting om den, så lyssna på den. Om du kan det, dvs.

Veyla
0

"Och jag kan säga att även om du inte skrev det rakt ut, så förutsatte du att många, eller alla, har samma fysik som dig."

Oj då. Det gjorde jag faktist:$

Njea fast jag får försvara forskarna med att dem oftast går efter majoritet. Anledningen till detta är oftast att så många som möjligt ska få det bra:)

Jag vet inte vad du känner men jag känner nog att diskutionen är slut där. Det var trevligt att ha den med dig iaf;) Blir nog fler:P

Ijin
0

#59 Haha, ja;) Välkommen Btw, glömt att säga det:D

varulven
0

hur i hela friden började den här tråden handla om era kroppar? ojojoj

Ijin
0

#61 Eh… Inte helt hundra, någonting med Magi+Kropp:p

Veyla
0

Hehehe. Jo det låter logist:P Tack för välkomnandet föresten;)

KlaraStjarnljus
0

Hur som helst, från en annan med utbildning - musklers uppbyggnad och funktion är sådan att de växer om de används, och förtvinar om de inte används. Däremot hur lång tid det tar, varierar på grund av gener, hormoner och allmän livsföring.

Rör man inte på sig så kommer kroppen att ta skada förr eller senare, sex år behöver inte vara en lång period i ett liv, beroende på ovanstående komponenter.

Kram på er :)

_RS_
0

Ijin… Tråden är lång och jag har inte ork att läsa minutiöst varje mening i vad du skriver. Men jag kan säga såpass att din syn på magi sätter lite av dina käppar i hjulet för dig.

Kunskap är makt, riktigt nog det, makt att förändra… Tankekraften kan vara hur stark som helst men makten du verkar vilja ha är inte den som är menad för dig. För någonstans går tanken eller intentionen fel. Stressar du på mindre och läser mer grunder för att lära kommer nog kunskapen och den tillhörande makten för dig menad med den.

Pyrola
0

#8 Vilken tur du har! Jag blev också mobbad under min uppväxt, men jag har inte riktigt tillgodogjort mig det på samma sätt som du. Jag har visserligen lärt mig att det inte är farligt att vara annorlunda och har alltid fått höra att jag är stark, men jag utgår ifrån att alla ska tycka att jag är konstig och ta avstånd från mig. Det får mig till och med att tycka att folk är konstiga om de gillar mig, och då överdriver jag gärna mina "konstiga" sidor. Men nyckeln till att förändra ett beteende är ju att se det hos sig själv, att erkänna det. Så jag är väl på väg att göra mig av med det, förhoppningsvis.

Veyla
0

Pyrola det låter bra att du är på väg att utväcklas mer. Men glöm inte vem du är! Det gjorde jag i min desperata kamp att passa in. Jag glömde vem jag var och då blev jag någon som jag inte var.

Fan vad jag flummar idag;) Hoppas att du förstod iaf:P

Pyrola
0

#67 Jag förstår precis. Fast jag vill ju inte passa in. Jag vill bli accepterad som jag är. Och jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna vara någon annan…Spel och masker är ingenting för mig. Vad jag behöver lära mig är nog mer att lita på att folk tycker om mig.

Ijin
0

#65 Jag stressar inte när jag läser, jag ser grunden… går någonting för långsamt så blir det tråkigt, alltså inte värt att hålla i, det är min natur helt enkelt…

Makt är inte menad åt någon speciell, den finns där för den som tar den…

Men jag är inte intresserad av magisk kraft ändå, den är för svag..

_RS_
0

Det är lite vad jag menar med att din syn på magi verkar sätta käppar i hjulet för dig. Vad är magi enligt dig och på vilket vis är den svag, menar du?

Vi har ju redan klargjort att vi har olika referenser, så jag vill uppriktigt sagt veta din referenspunkt i vad som du kallar magi och magisk kraft.

Endast därefter kan vi samtala eller diskutera hurvida du kommer att komma dit du vill eller inte. Men en sak kan jag tala om utan att vara nedvärderande på något vis.

Att bli vuxen och mogna handlar till stor del om att man måste göra tråkiga saker då och då. Det är något mina barn får lära sig dagligen och min treåring kan ta tag i tråkiga saker med orden "mamma, pappa, det här är tråkigt men jag gör det ändå"… Oftast handlar det om att han måste plocka in en sak på rummet innan vi hjälper till eller att han skall ta ansvar och torka upp glaset han hällde ut på golvet för att se om det skulle bli blött… eller liknande.

Att vara arrogant och stå på sig är faktiskt bra om man har något att lägga bakom sin arrogans. Du vill gärna att man skall lägga fram bra argument eller RIKTIGT bra argument, men jag ser inga levande tankar komma i gengäld. Att komma med bra argument utan ett motargument är lönlöst, då kan man lika gärna hålla en monolog. Det är synd för jag ser att du har potential att kunna lära dig mycket. Om du bara tog dig tid.

Ijin
0

#70 Jag är inte arrogant, och jag tycker inte att jag behöver magin, helt enkelt. Jag har många egenskaper som kostar massor med energi, och behöver inte en till… Dessutom har jag inte så stor magisk erfarenhet eller liknande.

Men eftersom jag inte letar efter magisk kraft så…
Och nej, jag mognar, men jag kommer inte tvinga mig själv att göra tråkiga saker, då går jag hellre och dör i någon höra, för mentalt sätt är det samma sak för mig. Kunskap för mig blir värdelös om det tar för lång tid att lära in det, det fastnar inte då..

Jag tar mycket tid till att lära mig, men just nu har jag ingen lust till det, och det har många anledningar… Och utan att låta högmodig vet jag att jag har potential för många saker, men jag orkar helt enkelt inte…

_RS_
0

Jag kan bara önska dig lite lugn och ro, så du kan finna fokus till det du vill göra. Det du upplever är en välsignelse om man tar vara på de positiva aspekterna med tillståndet och vägrar låta det negativa bryta ner en. För visst är det så att du inte missar mycket av det som sker runt dig?

//Som jag säger till mina barn…. Slapp av nå, ta det rolig… dere må ånde litt. *phew*

Ijin
0

#72 Jag missar inte något… jag är lugn, men inlärning måste gå fort… Fokus är svårt att få tag i, speciellt i den situation jag är i nu. Men det går ändå, har en del platser med stort värde för mig;)

Nåja… Kul med andra synvinklar;)

_RS_
0

Har du funderat på den enklaste av lösningar: Lär dig flera saker samtidigt, så går inlärningen fort, men allt får ändå ta sin egen takt?

Nu kanske du som sagt var har svårt med orken, men den kommer tillbaka. Testa då att välja ut två tre saker som ligger lååååångt från varandra i tankegångarna och lär in dem samtidigt. Då får du mycket inlärning fort och inget hinner bli tråkigt, trots att du inte behöver hoppa fram ett par kapitel. Jag tror att du har den kapaciteten som behövs för att klara det, med tanke på hur och vad du skriver.

Det är en metod som har fungerat på andra liknande människor och jag har förhoppningar om att det skall hjälpa dig med.

Ijin
0

#74 Vet ingen som kan lära in på det sättet…

Orken min kommer inte komma tillbaka försen jag har dragit hemmifrån..

Skulle hemskt gärna lära mig på det sättet, men otroligt svårt att hitta sådant. Dessutom blir det så många frågor om jag provar att läsa in kunskap genom böcker, och ofta ingen som kan svara på dom(I min närhet<.<)

_RS_
0

Så har jag fått studera under långa perioder av mitt liv för att inte tröttna och ge upp… Jag har också varit törstig och lätt disträ så jag struntat i saker som tagit för lång tid… Så nu vet du en som kan lära på det sättet och vill du veta om en till så har jag lärt min fru _lite_ av det med.

blodtopp
0

Jag lär mig ofta på det sättet också. Jag är så rastlös av mig och vill lära mig mycket (allt) samtidigt, vilket inte alltid går. Då tar jag lite här och lite där, och det funkar! =)

Ijin
0

Jag har inte hittat något ställe där jag kan lära in så… Men ska iallafall försöka..;)

blodtopp
0

Mitt 'ställe' är hemma. Jag tar hem det jag behöver eller vill läsa. Men det är kanske lättare när man inte pluggar längre iofs. Nu får jag ju välja själv vad jag vill läsa och lära in. När man pluggar är man tyvärr rätt låst i vad man 'ska' lära sig =/

Ijin
0

#79 Måste ha någon som svarar på frågor.. är en väldigt prataktiv människa…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.